Logo

Marketing MIX

KAMPANIA 360 STOPNI. Monika Borowiecka

CZYLI JAK POŁĄCZYĆ RÓŻNE CELE BIZNESOWE I DOSTARCZYĆ NAJBARDZIEJ EFEKTYWNE ROZWIĄZANIA

Myśląc o kampanii 360°, należy pamiętać, że najważniejszym czynnikiem jej tworzenia jest sposób myślenia o marce. Dlatego też przede wszystkim na początku powinno się wyznaczyć punkty styczne produktu z konsumentem. Ta wiedza pozwoli dobrać odpowiednie narzędzia strategiczne potrzebne do zbudowania efektywnej kampanii 360°.

Przygotowując plan działań, musimy pamiętać o celach postawionych przed marką, zarówno tych marketingowych, jak i sprzedażowych. Propozycje muszą zawierać jak najszerszą paletę rozwiązań, które nie tylko będą skuteczne, ale także doprowadzą do znacznego zwrotu z inwestycji naszego klienta (ROI).

Podczas tworzenia tego typu kampanii należy sobie zadać kilka pytań. Pierwsze pytanie to „dlaczego realizujemy daną kampanię?”.

Istotne jest, aby brać pod uwagę zadania strategiczne (długofalowe) oraz taktyczne (krótkoterminowe) działu marketingu oraz działu sprzedaży. Cele tych dwóch działów są różne, dlatego też nasze rozwiązanie powinno być kompleksowe i odpowiadać na potrzeby tych działów jednocześnie.

Kolejnym etapem jest wnikliwa analiza marki oraz potrzeb jej klientów (krótko- oraz długoterminowych) i wyznaczenie punktu styczności produktu z konsumentem docelowym. Konieczne jest wzięcie pod uwagę potrzeb zakupowych klienta, powodu, miejsca i okazji, przy której klient nabył produkt. Dziś, w czasach dużego wyboru, a także przesytu informacji, konsument dokonuje tzw. inteligentnych zakupów – poszukując i wybierając to, co spełnia jego najwyższe wymagania.

Przygotowując rozwiązania kampanii 360° – te kreatywne oraz komunikacyjne, zwróćmy uwagę, gdzie znajduje się nasz klient – czy w social media, w sklepach internetowych, czy na przykład na forach dyskusyjnych.

Drugie pytanie brzmi „kiedy?” – jaki jest planowany termin realizacji naszych celów – oraz „z kim?” – kim są partnerzy potrzebni do implementacji planowanych przez nas działań (nie należy zapominać o weryfikacji możliwości własnych zasobów).
Kampania 360 stopni to dążenie do odpowiedzi na wyzwania, te stawiane przez konkurencję, rynek i przez sam produkt, ale także szukanie barier i definiowanie potencjalnych problemów.

Istotna jest otwarta, wspólna dyskusja, która pozwala zdefiniować nowe korzyści, wartości, narzędzia i rozwiązania. Na samym końcu skrupulatnie przeprowadzamy analizę pomysłów, która stanowi podstawę do przygotowania ostatecznych rozwiązań biznesowych i kreatywnych, z uwzględnieniem wszystkich potrzeb i oczekiwań każdej ze stron. Musimy pamiętać o złotej zasadzie: dla nas, jako agencji, to klient i jego produkty są najważniejsze.

 

Monika Borowiecka – Trade Marketing Director w GREY Group. Posiada 16-letnie doświadczenie w pracy na rzecz Mars Polska, gdzie pełniła najważniejsze funkcje w Dziale Sprzedaży. Przez ostatnie lata pracowała w Mars jako Trade Marketing Manager, jednocześnie aktywnie wspierając firmę w byciu liderem na rynku oraz w osiąganiu wzrostów sprzedaży we wszystkich segmentach i obszarach biznesowych. Jest również certyfikowanym coachem, posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu oraz budowaniu najbardziej efektywnych zespołów z ogromnym potencjałem biznesowym. Monika Borowiecka dołączyła do GREY Group w 2015 roku. Jej zadaniem jest zbudowanie strategii rozwoju Trade Marketingu w agencji.