Logo

Trade marketing

Branch Brothers opracowało nowy wygląd sklepu Altom

Altom, polski dystrybutor i producent artykułów gospodarstwa domowego z Gniezna, podjął  współpracę z Branch Brothers – ekspertami w zakresie visual merchandisingu i kreowania pozytywnych doświadczeń w miejscu sprzedaży. Działania dla marki objęły zaprojektowanie nowego wyglądu sklepu, standardów ekspozycji oraz systemu oznakowania.

Głównym założeniem nowego konceptu było uzyskanie komfortowego i przyjaznego wnętrza sklepu, w którym klient będzie z przyjemnością robił zakupy. Efekt ten osiągnięto dzięki odpowiedniemu ustawieniu regałów sklepowych, przeniesieniu kasy w głąb sklepu i zmodyfikowaniu sposobu ekspozycji produktów, zgodnie z zasadami profesjonalnego merchandisingu.  Do zadań ekspertów od visual merchandisingu należało także zaprojektowanie oznaczeń kategorii i tablic wizerunkowych wewnątrz placówki.

– Najpierw przeprowadziliśmy audyt, w którym oceniliśmy obecny stan i zaproponowaliśmy rekomendacje zmian zwiększających komfort i atrakcyjność zakupów w sklepie. Aby zaprojektować nowy wygląd placówki, przygotowaliśmy mapę doświadczeń klienta oraz ścieżki jego ruchu. Następnie zdiagnozowaliśmy typy klientów odwiedzających sklep – tak zwane „Persony” – starając się jak najdokładniej  określić ich potrzeby i oczekiwania. Na tej podstawie przygotowaliśmy funkcjonalny układ, który  spełnia potrzeby potencjalnych kupujących – wyjaśnia pracę nad konceptem Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers (Upright Group).

Opracowany przez Branch Brothers koncept sklepu zakłada oddziaływanie na zmysły klientów zgodnie z zasadami marketingu sensorycznego: wzroku (jasne, przyjazne dla oka barwy, będące dobrym tłem dla kolorowych produktów), słuchu (delikatna, relaksująca muzyka w tle), oraz dotyku (możliwość dotknięcia przedmiotów dzięki otwartej ekspozycji).

– Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Branch Brothers ufając, że są profesjonalistami, którzy podpowiedzą nam jak przemodelować naszą placówkę detaliczną, tak, aby była przyjazna dla klientów i generowała większą sprzedaż niż dotychczas. Odczucia klientów odwiedzających sklep po remoncie są pozytywne, wskazują na swobodę ruchu, dużą przestrzeń oraz fakt, że teraz zauważają dużo więcej produktów na półkach niż przed remodelingiem placówki – mówi Paulina Żurowska-Wrzesińska, dyrektor marketingu Altom.

Salon firmowy Altom w Gnieźnie z odświeżonym wyglądem został otwarty 10 marca 2016 r.

JK