Logo

Trade marketing

Od legendarnej puszki Campbella po najbardziej innowacyjne opakowania na  Packaging Innovations 

Puszka zupy konserwowej Campbella Andy’ego Warhola uznawana jest za najsłynniejsze opakowanie świata. Ekspozycja dzieła, które pomogło pop-artowi stać się najpopularniejszym nurtem artystycznym w Stanach Zjednoczonych, będzie jedną z atrakcji 8. edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, która odbędzie się w EXPO XXI Warszawa w dniach 12-13 kwietnia. To największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej, w  trakcie której najbardziej innowacyjne opakowania zaprezentuje niemal 200 wystawców, czołowe firmy z Polski i zagranicy.

Seria obrazów Puszki z zupą firmy Campbell, nazywana także 32 puszkami z zupą firmy Campbell, powstała w 1962 r. Składają się na nią płótna prezentujące puszki we wszystkich dostępnych w tamtych czasach smakach. W hali EXPO XXI zostanie zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. – odręcznie podpisany przez Andy Warhola i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89 cm x 58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. €. Dzieło jest w posiadaniu słowackiej firmy JobArt. 

Ikona świata popkultury w zestawieniu z najnowszymi trendami w branży doskonale pokazuje jak długą drogę przebyły opakowania – od papierowej opaski i metalowej puszki po inteligentne opakowania. A to one często stanowią o sile produktu i jego sukcesie w wymiarze komercyjnym. Jak pokazują badania niemal połowa konsumentów wybiera nowy produkt kierując się wyłącznie wyglądem opakowania, a ponad 80% uważa, że znacząco wpływa ono na funkcjonalność i użyteczność. Miejscem, gdzie wyznacza się trendy i prezentuje najlepsze opakowania są od lat właśnie Targi Packaging Innovations  w Warszawie.

Przez opakowanie do serca… konsumenta

Podczas tegorocznych targów zostanie zaprezentowane m.in. opakowanie wyprodukowane w 100% z odpadów kamiennych oraz materiałów recyklingowych,  nowatorskisposóbtransportu surowcówi produktów płynnych jak również ekskluzywne, Gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wiele ciekawych i innowacyjnych opakowań znajdziemy w Strefie Studenta. To właśnie tu spotkamy najzdolniejszych projektantów młodego pokolenia z całej Polski. To im dedykowany jest konkurs na najciekawsze opakowanie, podzielony na dwie kategorie: „Głosowanie Internautów” oraz „Głosowanie Profesjonalistów”. W tej pierwszej największą liczbę głosów zdobyły prace:

I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, czyli dwufunkcyjny karton na toster. Po odpakowaniu urządzenia, możemy wykorzystać pudełko jako podajnik do chleba.

II miejsce – „Hang On – take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne, które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.

III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, które może pomieścić 2 kg tych owoców – to najczęściej kupowana ilość przez pojedynczych konsumentów.

Ponadto w Strefie Studenta znajdziemy m.in. opakowanie na sok w kształcie stożka, dzięki, któremu nie musimy używać słomki, by spożyć napój czy ekologiczne opakowanie na warzywa. Spośród wszystkich prac jury wyłoni w trakcie targów swoich laureatów konkursu. Często ich pomysły trafiają na taśmy produkcyjne.

Targi Packaging Innovations rosną w siłę

W ciągu zaledwie 8 lat Targi Packaging Innovations zyskały markę jednego z najważniejszych spotkań branży w tej części Europy – co zgodnie podkreślają przedstawiciele zarówno polskich jak i zagranicznych firm. Każdego roku biorą w nich udział tysiące zwiedzających – osoby podejmujące decyzje związane z wyborem opakowań i linią promocyjną produktów.

Rekordowo prezentuje się liczba tegorocznych wystawców. Zainteresowanie udziałem w wydarzeniu było tak duże, że organizatorzy poszerzyli ekspozycję o dodatkową halę. Kontaktom biznesowym towarzyszą dwie strefy workshops, gdzie prowadzone będą bezpłatne wykłady oraz warsztaty prowadzone przez branżowych ekspertów, podpowiadających „jak opakować brandy”. Wśród gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (Forin).

Rejestracja online na stronie www.packaginginnovations.pl pozwala na bezpłatny udział w targach, prezentacjach i warsztatach.

Miejsce targów: EXPO XXI Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14

Termin i godziny otwarcia:

12 kwietnia 2016, wtorek godz. 10.00-16.30
13 kwietnia 2016, środa godz. 10:00-16:00

OOH magazine jest Patronem Medialnym wydarzenia.

JK