Lokalizacja, cena oraz wyposażenie to najważniejsze powody decydujące o wyborze hotelu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród klientów polskiej sieci Hotele Diament. Na pierwszy z wymienionych czynników najczęściej wskazywała najliczniejsza grupa badanych, jaką okazali się goście biznesowi, korzystający z usług hotelowych głównie ze względu na podróże służbowe.
Aż 74 procent gości, ankietowanych przez Hotele Diament przyznało, że głównym czynnikiem, jaki zadecydował w ich przypadku o wyborze hotelu, była jego lokalizacja. Na drugim miejscu wśród wymienianych powodów uplasowała się cena (wskazało na nią 42 proc. ankietowanych). Aż 33 procent odpowiedzi dotyczyło także wyposażenia. Badani wskazywali w tym przypadku zarówno na wyposażenie pokoi, jak i infrastrukturę hotelową: baseny, sauny, parkingi i SPA. Wśród powodów, które zadecydowały o wyborze hotelu, wymienianych przez gości sieci, znalazły się również wcześniejsze pozytywne doświadczenia, a także poziom usług gastronomicznych.
Zapytani o cel pobytu w obiekcie należącym do sieci hotelowej, ankietowani najczęściej wymieniali powody biznesowe i służbowe – tak odpowiadała ponad połowa (54 procent) badanych. Drugim w kolejności, wskazywanym w badaniu powodem okazał się wypoczynek (33 procent odpowiedzi). Innymi motywami, jakie wymieniali ankietowani, były także sprawy prywatne i rodzinne, związane z nauką oraz uczestnictwem w wydarzeniach kulturalnych. Wśród badanych gości – to właśnie biznesowi najczęściej wskazywali na znaczenie lokalizacji. W dalszej kolejności wymieniali oni także inne powody: odpowiedni stosunek ceny do jakości, a także wyposażenie pokoi czy udogodnienia w hotelu.
– Goście biznesowi to wymagająca grupa odwiedzających. Wyniki naszego badania wskazują, że najistotniejsze w podróży służbowej jest dla nich położenie hotelu. Muszą przede wszystkim szybko i bezproblemowo docierać do ważnych, biznesowych punktów na mapie miasta. Ten czynnik uważają za najważniejszy i chcą za niego zapłacić rozsądną, rynkową cenę. To dla nas istotne informacje, pozwalające na właściwe kształtowanie obecnej i przyszłej oferty hotelowej – komentuje Katarzyna Kściuczyk, Kierownik Działu Marketingu sieci Hotele Diament.
Jak wskazują eksperci, turyści biznesowi chętnie wybierają hotele sieciowe, a rezerwując je, korzystają z narzędzi online i mobilnych. W ciągu kilku sekund są dzięki nim w stanie ocenić lokalizację hotelu, jego odległość od najważniejszych dla nich punktów i opracować plan poruszania się po mieście. Szybko też, za pośrednictwem internetu, porównują ofertę i lokalizację z innymi, konkurencyjnymi hotelami. Odpowiednie umiejscowienie hotelu jest dla gości biznesowych istotne z wielu powodów. To przede wszystkim oszczędność czasu, ale także pieniędzy – daje bowiem szansę na zoptymalizowanie całkowitego kosztu podróży służbowej. W dobie idei work-life balance, goście biznesowi, których wizyty w hotelach są najczęściej krótkie (jedno- lub kilkudniowe) cenią także to, że dzięki odpowiedniemu usytuowaniu hotelu, mogą sprawnie wykorzystać wolne chwile i zapoznać się z charakterem czy też ofertą kulturalno-gastronomiczną odwiedzanego miasta.
***
Wyniki badania opracowano na podstawie ankiet przeprowadzonych losowo wśród prawie 500 gości Hoteli Diament, którzy korzystali z usług sieci w okresie 05.2015-05.2016.
JK