Już w październiku w Katowicach rusza projekt High School of New Media, czyli szkoła, która nauczy mówić młodzież językiem internetu tak dobrze, jak w języku angielskim. Pomysłodawcy projektu wybrali Śląsk ze względu na ogromny potencjał tego regionu. To pierwszy tego rodzaju projekt edukacyjny w Polsce skierowany do młodzieży poniżej 18 roku życia. Inicjatywa wspierana jest przez Urząd Miasta Katowice.
– Młodzież w województwie śląskim jest ambitna i aktywnie poszukuje dodatkowych zajęć, czego dowodem jest obecność prawie 300 młodych ludzi na inauguracji School of New Media w lutym – mówi Karolina Chrostek, współtwórczyni projektu. – Co drugi dziesięciolatek ma profil na Facebooku. W szkołach panuje moda na zakładanie kanałów na YouTube – dzieci nagrywają filmiki, w których na przykład recenzują zabawki. Świat poszedł do przodu i tak jak kiedyś nasi rodzice tłumaczyli nam, że należy uczyć się języków obcych, bo za 10 lat będzie to bardzo ważne (i mieli rację), tak teraz musimy uświadomić sobie, że bez znajomości narzędzi i możliwości, jakie daje internet, za kilka lat nie poradzimy sobie na rynku pracy, nawet w zawodzie stomatologa. Bardzo cieszymy się, że projekt zyskał przychylność władz miasta – dodaje.
– High School of New Media, to jedyne tego typu przedsięwzięcie w Polsce, które pozwoli młodym już od najmłodszych lat pracować nad swoimi kreatywnymi umiejętnościami. Górna granica wiekowa naszej szkoły to 26 lat. Dolna? Brak. Każdy zasługuje na możliwość rozwoju. Do tej pory to właśnie wiek dyskwalifikował takie osoby w dostępie do specjalistycznej wiedzy i zastosowania jej w praktyce, chyba że robiły to na własną rękę, szukając informacji w Internecie i książkach. – mówi Dawid Pacha założyciel High School of New Media.
Potwierdza to osiemnastoletni Michał Giec z Katowic, który intensywnie poszukuje możliwości rozwoju młodych na terenie Śląska: – Potrzebujemy konkretów, wiedzy, która da nam realne przełożenie na naszą przyszłość. Oczekujemy, że dowiemy się, co będziemy z tego mieli, w jaki sposób nam się to przyda. Ponieważ tradycyjny system edukacji nie zapewnia nam w wystarczającej ilości specjalistycznej, nowoczesnej wiedzy, szukamy jej sami – w książkach, w internecie, w czasopismach. Poszukujemy wydarzeń, które są związane z interesującą nas zawodowo tematyką. Na szczęście powstaje co raz więcej inicjatyw i projektów skierowanych dla młodych, które nie tylko dostarczają fachowej wiedzy, ale również uczą nas faktycznego rozwiązywania problemów, kreatywnego myślenia, dają nam samodzielność, możliwość pracy z dorosłymi i wymieniania z nimi naszych poglądów. Mówi się o nas, że jesteśmy dziećmi – nie neguję tego, to prawda, ale nie chcemy być w ten sposób traktowani, ponieważ doskonale wiemy, czego chcemy i do czego dążymy. Dajcie nam możliwość rozwijania umiejętności, które nas interesują – dodaje Michał.
Internet, który zdominował już prawie każdy obszar naszego życia, jest narzędziem, którego należy się nauczyć, by wykorzystywać go do swoich własnych celów w sposób bezpieczny i efektywny. Szkoły niestety nie przekazują w tej dziedzinie praktycznej wiedzy, która jest niezbędna do swobodnego poruszania się w nowoczesnym świecie.
Szkoła to 32 spotkania, które składają się łącznie na 128 godzin, czyli jeden semestr nauki, kończący się przyznaniem certyfikatu. Młodzi mogą liczyć na potężną dawkę wiedzy z zakresu E-Biznesu i Komunikacji, przekazywaną przez najlepszych specjalistów i ekspertów z branży, takich jak Michał Sławiński z Agencji K2, Łukasz Szeliga z BeCom czy Rahim Blak z Click Community. Rekrutacja do szkoły trwa do końca września.
[galeria=”1″]
—————–
Biuro Prasowe School of New Media
Natalia Czyrny
Tel. 787 619 758
E-mail: natalia@sonm.pl
OOH magazine jest jednym z patronów medialnych projektu.
MW