Ile znaczy dobry kontent eventu? O tym mogła przekonać się branża operatorów ISP i nadawców w dniach 3-4 listopada na Kongresie i Gali Telewizji Światłowodowej w Gdańsku. Ponad 350 akredytowanych gości miało niepowtarzalną okazję podczas dwóch dni, skorzystać z szeregu paneli i warsztatów zagadnień sektora telekomunikacyjnego. Wieczorem uczestnicy mogli wziąć udział w kilku koncertach, licznych pokazach tanecznych, przeżyć chwile grozy podczas seansów kina 7D oraz skorzystać ze stacji wirtualnej rzeczywistości HTC VIVE. Za całość koncepcji odpowiedzialna była Agencja Eventowa Everitum.
W czasie Kongresu Telewizji Światłowodowej przedstawiciele firm związanych z rynkiem usług telewizyjnych dyskutowali o najnowszych trendach w tej dziedzinie oraz wymieniali się doświadczeniem we wdrażaniu usług płatnej TV. Punktem kulminacyjnym wydarzenia była prezentacja nowości dostępnych już niebawem w ramach Telewizji Światłowodowej. Część merytoryczną zorganizowano w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto. Po jej zakończeniu, pierwszego dnia Kongresu, uczestnicy wzięli udział w Gali Światłowodowej. W założeniach programowych lokalizacja Kongresu miała nawiązywać do historii Gdańska, i przełomowych zdarzeń historycznych w drodze ku wolności. Stąd na miejsce wydarzenia agencja Everitum zaproponowała CSG Stocznię Gdańską, co doskonale wpisywało się w program jaki przygotowano tego wieczoru.
Tegoroczny temat Gali Światłowodowej miał nawiązywać do zmian, przemian, kompromisów i oczywiście trendów przyszłości. Nieodłącznym elementem tego wydarzenia jest światło – stanowiące alegorię do technologii światłowodowej. Światło przewijało się w elementach tanecznych, elementach scenograficznych a także w elementach choreograficznych podczas całego wieczoru. Tanecznie Galę uświetniła Grupa tancerzy z JDC Agency, ubranych w świcące, ledowe stroje. Ich pokaz był pełen akrobacji i dynamicznej choreografii dopełniony wyświetlanymi w tle multimedialnymi animacjami. Podczas głównej części wieczoru na ekranie przygotowano szereg pokazów filmowych wykonanych w technologii mappingu na specjalnie zaprojektowanych trójwymiarowych bryłach. Na tak przygotowanym ekranie opowiedziano historię dwóch konkurencyjnych firm, które tego wieczoru ogłosiły rozpoczęcie współpracy – EVIO i Korbank. Głównym punktem programu był żywiołowy i dynamiczny koncert zespołu Enej. Dodatkową gwiazdą wieczoru były energetyczne instrumentalistki z zespołu Electric Girls. W dalszej części programu występował również tancerz – finalista Mam Talent – Adrian Lypskee.
Dodatkowo dla uczestników przygotowano szereg atrakcji m.in. stanowiska do charakteryzacji – mroczne przemiany gości utrwalane na zdjęciach, strefę chill-out, stanowiska do gier w wirtualnej rzeczywistości HTC VIVE. Oblegane było też Kino 7D, które zostało udostępnione na czas imprezy na zewnątrz hali w ciężarówce z ruchomą platformą. O tym jak dobierano kontent, opowiada Mariusz Filipiak, Prezes Zarządu EVIO Polska: „Świat telewizji przyszłości cechuje jakość, bogactwo treści i niezawodność. Ten rynek zaczyna być silnie powiązany z Internetem. Opiera się na interaktywności, emocjach, dobrej zabawie i dostępie do najnowszych technologii. Nasi kongresowi goście to przedział wiekowy od 30-60 lat. Chcieliśmy zaproponować atrakcje dla każdego, stwarzając event wielopokoleniowy. Takie były główne cele w kreacji tego wydarzenia i w pełni udało się je zaspokoić podczas tegorocznej – już trzeciej edycji Kongresu Telewizji Światłowodowej. Były nowe technologie, materiały filmowe, w tym mapping 3D, były koncerty, wirtualna rzeczywistość, konkurs kostiumowy, charakteryzatorki i kino 7D. Wręczaliśmy też statuetki za najlepszą współpracę w minionym roku.”
Zdecydowanie po raz kolejny dużą wartością dodaną Kongresu było wsparcie ze strony agencji eventowej EVERITUM oraz Agnieszki Ciesielskiej (EventowaBlogerka.pl), która osobiście reżyserowała całość wydarzenia oraz nadzorowała pracę całego zespołu zajmującego się jego produkcją.
Catering wraz z Ceremoniałem Gastronomicznym zapewnił MCC Mazurkas. Za oprawę techniczną Kongresu i Gali Światłowodowej odpowiedzialna była firma LEGRO. Partnerami strategicznymi tegorocznego kongresu były firmy EVIO Polska i KORBANK. Swojego wsparcia udzielili sponsorzy: ELEVEN SPORTS NETWORK, Fox International Channels, National Geographic, NBC Universal, Salumanus, Fibrain, xbest oraz Zibra Technologies. W promocję w ramach patronatu medialnego zaangażowali się: ICT Professional, TelePro, TV Lider. Patronat honorowy objęła Gdańska Informacja Turystyczna Visit Gdańsk.
MW