Projekt uchwały krajobrazowej dla Warszawy budzi kontrowersje. Do połowy lipca można zgłaszać uwagi do zapisów, istnieje również możliwość wzięcia udziału w warsztatach dla osób zainteresowanych tematem reklamy zewnętrznej.
Uchwała w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (nazywana dla uproszczenia uchwałą krajobrazową) to akt prawny, do którego przyjęcia Rada m.st. Warszawy uprawniona została na mocy kompetencji przekazanych samorządom w artykule 37a Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Projekt dokumentu sporządzany jest przez organ wykonawczy gminy, czyli Prezydenta Miasta i podległy mu Urząd m.st. Warszawy.
Z projektem można się zapoznać: TUTAJ.
Uwagi i sugestie należy zgłaszać do 14 lipca br.
Uwagi online lub na e-mail: krajobrazowa@um.warszawa.pl
Warszawski magistrat zaprasza także do udziału w warsztatach lub wypowiedzenia się w punkcie konsultacyjnym, by udoskonalić projekt.
Punkt konsultacyjny mieści się w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego, ul. Marszałkowska 77/79 jest czynny 20 i 22 czerwca od 15:00 do 19:00.
W środę, 21 czerwca w Pałacu Kultury i Nauki o godzinie 18.00 (wejście główne od strony ulicy Marszałkowskiej) odbędą się warsztaty dotyczące kwestii związanych z reklamą, nośnikami reklamy, tablicami reklamowymi i urządzeniami reklamowymi.
Do aktywnego udziału w warsztatach oraz konsultacjach zachęca Lech Kaczon, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
– Wszyscy, którzy wiedzą jak ważna jest reklama w nowoczesnym mieście winni koniecznie przyjść oraz opiniować uchwałę! Trzeba się postarać. Uważam, że wiele proponowanych rozwiązań w uchwale krajobrazowej nie przystaje do drugiej dekady XXI wieku. A przecież podobno Warszawa chce być SMART – mówi Lech Kaczoń.
Warto mieć wpływ na to jak zmienią się nośniki reklamowe, szyldy, mała architektura i ogrodzenia w stolicy Polski.
JK