Podczas 64. ceremonii wręczenia nagród festiwalu w Cannes, paryski oddział agencji brandingowej Dragon Rouge nagrodzony został brązową statuetką za system identyfikacji wizualnej dla paryskiego Parc Rives de Seine. Cannes Lions, znane u nas jako Złote Lwy z Cannes, to nie tylko europejski festiwal filmów fabularnych. W ramach festiwalu przyznawane są również nagrody w dziedzinie projektowania – the Design Lions.
Parc Rives de Seine – to ponad 10-cio hektarowy zespół bulwarów i promenad ciągnących się wzdłuż Sekwany, obejmujący swoim obszarem 21 paryskich mostów. Spacerując nabrzeżami Parc Rives de Seine można pokonać trasę od placu Bastylii aż do wieży Eiffla. Znaleźć tam można ścieżki spacerowe i rowerowe, punkty widokowe, place zabaw dla dzieci u urocze kafejki.
Paryski oddział Dragon Rouge został poproszony przez miasto o zaprojektowanie kompletnego systemu identyfikacji wizualnej oznakowanie atrakcji wzdłuż rzeki [ikony i nośniki informacji] oraz wdrożenie projektu w życie.
Kluczowym elementem systemu identyfikacji stała się charakterystyczna typografia – zainspirowana techniką wycinanego szablonu, używanego do oznaczania kontenerów w dokach. Krój stworzonego przez specjalistów z Dragon Rouge fontu Seine [Sekwana] oparty został na symbolice paryskich mostów, tak ważnych dla mieszkańców jak i turystów. Mostów, które łączą ludzi – zarówno w warstwie symbolicznej, jak i realistycznej.
Każda litera alfabetu otrzymała charakterystyczne nacięcie, symbolizujące jeden z mostów oraz kierunek w jakim przecina on Sekwanę. Cały zaś layout logotypu Parc Rives de Seine, zaprojektowano tak, aby po zasłonięciu części liter układał się w słowo Paris.
MW