19 marca w Warszawie Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy organizuje konferencję „REKLAMA [NIE]ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE”. Nawiąże ona do „Apelu do twórców i osób wpływających na kształt reklamy” z sierpnia ubiegłego roku i podejmie temat wykorzystania w komunikacji marketingowej symboli patriotycznych. Zaprezentowane zostaną także inne pułapki w reklamie, w tym najczęściej skarżone przekazy reklamowe oraz normy prawne regulujące reklamę versus Kodeks Etyki Reklamy.
Zapowiadana konferencja Rada Reklamy odpowiada m.in. na problem nieodpowiedzialnego nawiązania do wydarzeń historycznych w komunikacji marketingowej, który poruszył całe środowisko reklamowe w połowie ubiegłego roku. W dodatku zbliżają się obchody setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, co prawdopodobnie przyniesie wzrost przekazów reklamowych o tematyce historycznej i patriotycznej. Konferencja pt.: „Reklama [nie]odpowiedzialna społecznie” rozpoczyna działania edukacyjne skierowane do osób odpowiedzialnych za przygotowywanie kreacji reklamowych.
Zaproszeni prelegenci wskażą przyczyny, rodzaje i skutki dyskryminacji, w tym dyskryminacji ze względu na poglądy, świadomość historyczną oraz płeć, w przekazach reklamowych, jako naruszenia najczęściej zgłaszanego do Komisji Etyki Reklamy przez konsumentów.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, w jaki sposób odpowiedzialnie i zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy korzystać z symboliki i historii narodowej. Słuchacze wspólnie z zaproszonymi gośćmi odpowiedzą także na pytanie, kto bierze odpowiedzialność za komunikację marketingową oraz jak unikać błędów i potknięć oraz, co także istotne – gdzie szukać wsparcia w razie wątpliwości.
Partnerami merytorycznymi wydarzenia są Collegium Civitas oraz kancelaria prawna Bird&Bird.
Szczegóły, program oraz bilety: TUTAJ.
Kiedy: 19 marzec 2018 r.
Gdzie: Marzyciele i Rzemieślnicy // Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Warszawa, ul. Bracka 25
Liczba miejsc ograniczona.
MW