Logo

Marketing MIX

NIE MA MIŁOŚCI BEZ PROCENTÓW

Fundacja Rak’n’Roll opublikowała w Walentynki w mediach społecznościowych spot pt. „Nie ma miłości bez procentów”, który przekonuje do przełamania tabu związanego z mówieniem o chorobie, ale przede wszystkim opowiada o prawdziwej miłości Gosi i Dawida.

Spot jest kolejną odsłoną kampanii „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” przypominającej, że Fundacja aby działać potrzebuje procentów, ale innych niż może się wydawać. Potrzebuje 1% podatku, który pomaga jej podopiecznym przejść przez raka. Za całościową koncepcję kreatywną pomysłu odpowiada agencja Grey Group Poland.

Szczegółowe informacje o tym w jaki sposób można przekazać swój 1% podatku znajdują się na stronie Fundacji: www.raknroll.pl.

Gosia, główna bohaterka spotu i jednocześnie podopieczna Fundacji, wraz ze swoim mężem Dawidem w spocie przypominają wydarzenie, które na zawsze zmieniło ich życie:
– Rzeczywiście poznaliśmy się w klubie 16 lat temu, 25 października. Do dzisiaj jest to data,  którą świętujemy start naszego związku. Z Dawidem było tak, że od razu wiedziałam, że jest to facet na całe życie. Zawsze się wspieraliśmy, a wzajemna i piekielnie silna miłość, jestem przekonana, pozwoliła nam przejść przez raka. Jak było mi ciężko to on mnie ciągnął w górę. Jest zawsze obok, jak rycerz.

Celem Fundacji Rak’n’Roll jest poprawa jakości życia chorych oraz tworzenie nowej jakości w sposobie mówienia o raku. Działania Fundacji inspirują do pozytywnego myślenia, dostarczają przydatnych rozwiązań, a także zmieniają wizerunek choroby w świadomości społecznej. Kampania „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” przypomina, że działania Fundacji nie byłyby możliwe bez środków z 1% podatku. To wsparcie jest dla nas bardzo ważne i jest podstawą finansowania działań pomocowych. Dzięki zeszłorocznej zbiórce zrobiliśmy wiele ważnych rzeczy. Wspieramy chorych w przejściu przez raka na każdej możliwej płaszczyźnie – mówi Joanna Rokoszewska-Łojko, Dyrektor Zarządzający Fundacji Rak’n’Roll.

Jak podkreśla Gosia, bohaterka spotu – Procenty fundacji dają wiele, nie tylko w wymiarze finansowym, który jest oczywiście kluczowy. W Rak’n’Rollu zawsze można liczyć na drugiego człowieka. A na koniec dnia, to właśnie ludzie dają tą pomoc, której potrzebuje się najbardziej. Tytułowa „miłość” w spocie, to właśnie ta cała niematerialna pomoc, energia, bez której nie chce myśleć jakby było. Udział w spocie jest też dla mnie zakończeniem pewnej historii, bo mogę dziś powiedzieć, że wszystko u nas dobrze.

Przelej KRS 0000 338 803 na zdrowie

W ramach kampanii, na początku lutego, miała również miejsce premiera piwa bezalkoholowego o nazwie „KRS 0000 338 803”. Piwo uwarzył kontraktowy browar rzemieślniczy Inne Beczki, jest bez alkoholu, a więc bez procentów, bo są one potrzebne gdzie indziej. Etykieta umieszczona na butelce informuje dokładnie o tym, jak wesprzeć fundację, a dodatkowo, została zaprojektowana tak, aby w prosty i szybki sposób zapamiętać nazwę produktu, którą należy później wpisać w deklaracji podatkowej.

Bezalkoholowe piwo wraz z informacją o akcji jest już dostępne w popularnych lokalach gastronomicznych w całym kraju jak na przykład: Klub Komediowy, Wilcza 50, Kulturalna, Klub Stodoła, Cuda na Kiju, Hala Gwardii, Zamieszanie Cocktail Bar, Folgujemy (Wrocław) czy Ministerstwo Browaru (Poznań). Do końca miesiąca piwo będzie też dostępne w internetowym markecie Frisco.pl.

Za stronę koncepcyjno-kreatywną kampanii „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” odpowiada agencja Grey Group Poland. W realizację projektu zaangażowały się także pro bono agencja PR Cohn&Wolfe, a także dom produkcyjny Shootme, Wołowski & Partners Studio, IndaHash, Lettly oraz dom mediowy MediaCom.

Spot: