Logo

Trade marketing

10 mln $ za projekt eko-kubka dla Starbucks  

Istniejąca od 1971 roku amerykańska sieć kawiarni stawia na recykling. Firma, wraz z grupą Closed Loop Partners, ogłosiła konkurs na projekt innowacyjnego kubka, który będzie się nadawał do ponownego wykorzystania.

Na świecie w ciągu roku zostaje zużytych ok. 600 miliardów jednorazowych kubków do kawy, sam Starbucks generuje zużycie ok. 6 miliardów sztuk. Choć teoretycznie są jednorazowe, nie dają się przetworzyć. To ekologiczny koszmar. Większość z nich jest papierowa, ale pokrywa je cienka warstw plastiku sprawiająca, że napój pozostaje ciepły i zarazem nie parzy w ręce osoby trzymającej kubek. Tego typu odpad rozkłada się po co najmniej 20 lat. Prace nad ekologiczną wersją kubka trwają od kilku lat, na razie bez sukcesów.

Jak podkreśla wiceprezes sieci Starbucks, Colleen Chapman – firma nie jest zadowolona z postępów prac, dlatego zdecydowała się na ogłoszenie międzynarodowego konkursu. 

Źródło: Money CNN

JK