Znany pisarz i publicysta Szczepan Twardoch twarzą kolejnej odsłony kampanii Raiffeisen Polbank w ramach platformy komunikacyjnej „Miastonauci”, stworzonej i realizowanej przez Opus B.
W swej komunikacji Raiffeisen Polbank oddaje głos Miastonautom – ludziom zanurzonym w wirze miejskiego życia, z którym łączą ich skomplikowane stosunki i silne emocje. W najnowszej odsłonie kampanii, poświęconej aplikacji Mobilny Portfel, o swych relacjach z miastem opowiada znany pisarz Szczepan Twardoch, autor kultowych „Morfiny” i „Króla”.
– Mimo, że statystyki czytelnictwa w Polsce nie zachwycają, to literatura i jej twórcy wciąż potrafią budzić emocje nieporównywalne z innymi gałęziami kultury. Szczepan Twardoch łączy najwyższy poziom literacki z wyrazistym osobistym stylem i zarazem mocno kojarzy się z dwoma środowiskami miejskimi: Warszawą oraz aglomeracją Śląską. Przyznaje się zresztą do pewnego rozerwania między tymi dwoma przestrzeniami i do ambiwalentnego stosunku do miast w ogóle. I to ta dychotomia uczuć zainspirowała naszą nową kampanię – tłumaczy Kuba Janicki, Creative Director w Opus B.
Miejscem akcji filmowej impresji, w której Szczepan Twardoch snuje swą opowieść, wybrane zostały Katowice. Miasto dynamicznie rozwijające się, lecz wciąż pełne kontrastów, niebywale plastyczne, a przy tym wciąż – w swej współczesnej odsłonie – nieopatrzone w filmie i reklamie.
Bank występuje w kampanii w roli pilnego słuchacza, który próbuje zrozumieć specyficzny stosunek mieszkańców do miast i wynikające z niego potrzeby, a następnie odpowiedzieć na nie produktami, które ułatwią korzystanie z miejsca, w którym żyją. Taką rolę pełni Mobilny Portfel, aplikacja, dzięki której nie tylko zapłacimy telefonem za kawę i książki, ale także za parking czy bilety komunikacji miejskiej.
Za awangardową, eklektyczną i zarazem hipnotyczną warstwę plastyczną filmów, odpowiada Opus B i reżyser Tadeusz Śliwa, produkcją zajął się Bomaye Production House.
– Praca na planie zwykle sprawia mi przyjemność, tak było i tym razem. Cenię profesjonalizm, dlatego obserwowanie tak zgranego i sprawnego zespołu przy pracy sprawiło mi satysfakcję, jeszcze większą zaś cieszący oko efekty końcowy – mówi Szczepan Twardoch.
Działania wystartowały 9 lipca i potrwają do 30 września. Kampania obejmuje spoty telewizyjne w największych stacjach: TVP1 i TVP2, Polsat, TVN oraz szereg stacji tematycznych, a także działania digitalowe obejmujące social media (Facebook, Instagram), influence marketing, reklamy video na YouTube i Spotify oraz standardową kampanię odsłonową i rich mediową na popularnych portalach. Dodatkowo bank pojawi się z reklamą w kinach, na citylightach i w warszawskim metrze, a także – po raz pierwszy – na muralach w takich miastach jak: Warszawa, Gdańsk, Katowice, Kraków oraz Wrocław. W witrynach placówek zawisną nowe plakaty, a do oddziałów trafią nowe materiały BTL. Kampanię poprzedziły działania teaserowe, głównie w Internecie.
JK