Zaanonsowany we wrześniu przez Grupę Carlsberg rewolucyjny Snak Pack zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative. Jury tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awardspodkreśliło, że innowacja Carlsberga to długo oczekiwane, mądre i inspirujące rozwiązanie dla problemu zagrożenia środowiska.
Grupa Carlsberg jako pierwsza w branży piwowarskiej na świecie wprowadziła przełomowe rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Dzięki temu Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek.
Innowacyjne i przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe Carlsberg zaanonsował we wrześniu b.r. podczas międzynarodowego EXPØ w Kopenhadze. Oprócz pionierskiego łączenia wielopaków piwa firma zapowiedziała także przejście na używanie certyfikowanych atramentów na etykietach butelek, co ma zwiększyć ich potencjał recyklingowy. Wprowadziła również nowe powłoki na butelkach wielokrotnego użytku, które pomogą przedłużyć ich żywotność i tym samym ograniczyć ich wpływ na środowisko. Opracowała również nowy rodzaj kapsli
o nazwie ZerO2, które eliminują tlen z butelki, aby piwo pozostało dłużej świeże. Nowe rozwiązania są wdrażane stopniowo w krajach, w których działa Grupa Carlsberg.
Wyżej wymienione działania są spójne ze strategią zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg – Together Towards Zero. Zgodnie z celami strategii do 2030 r. zamierzamy m.in. zredukować do zera ślad węglowy i o 50 proc. ograniczyć zużycie wody w naszych browarach. Rozwiązania opakowaniowe są bardzo ważnym krokiem na tej drodze.
World Beverage Innovation Awards to prestiżowy konkurs pokazujący najnowsze osiągnięcia w dziedzinie badań i rozwoju marek napojów. W tym roku panel sędziowski rozpatrzył 241 bardzo konkurencyjnych zgłoszeń z ponad 28 krajów w 25 kategoriach.
MW