Logo

Trade marketing

Altavia przygotowuje rebranding opakowań produktów marki własnej Carrefour

Altavia Polska przeprowadza projekt zmiany układu graficznego elementóopakowań na zlecenie sieci Carrefour Polska. Projekt dotyczy kilkunastu linii produktowych marki własnej Carrefour.

Na półkach sklepowych można już spotkać nowe opakowania, a w ciągu najbliższych miesięcy trafi do nich kolejna partia. Zmiany związane są m.in. z wprowadzeniem przez Carrefour w Polsce systemu SENS, czyli Uproszczonego Systemu Znakowania Żywności (fr.: Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) – innowacyjnego sposobu przekazywania klientom informacji żywieniowych na opakowaniach.

Altavia Polska, na zlecenie Carrefour Polska, pracuje właśnie nad wymianą szaty graficznej opakowań kilkunastu linii produktowych marki własnej zgodnie z centralnymi założeniami Carrefoura.

Są to m.in. opakowania:

–    produktów słodkich takich jak chałwy, ciastka, drażetki, miody
–    bakalii suszonych (15 rodzajów)
–    dodatków do ciast
–    świeżych dań, takich jak naleśniki czy pierogi
–    chlebów pełnoziarnistych
–    produktów chemii gospodarczej takich jak płyny czyszczące
–    odświeżaczy powietrza
–    papierów toaletowych
–    ręczników papierowych
–    pasztetów sojowych
–    produktów z serii „Bio” takich jak syrop z agawy, kawy czy miody

Równolegle Altavia projektuje także nowe opakowania dla całej gamy chusteczek higienicznych marki własnej Carrefour, które dodatkowo na okres zimowy zyskają specjalną grafikę świąteczną. Produkty w nowych opakowaniach będą pojawiały się na półkach sklepowych Carrefour do końca bieżącego i na początku przyszłego roku.

Rebranding opakowań związany jest zarówno z wprowadzaniem systemu znakowania SENS, jak i realizacją nowych wytycznych międzynarodowych sieci Carrefour. Docelowo na wszystkich opakowaniach spożywczych produktów marki własnej Carrefour mają znaleźć się oznakowania SENS (pierwsze pojawiły się jesienią ub.r.).

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności (z fr. Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) to innowacyjny sposób przekazywania klientom informacji żywieniowych. Został stworzony, aby pomóc konsumentom w dokonywaniu świadomego wyboru produktów, a przez to ułatwić im układanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS powstał we współpracy Grupy Carrefour z francuskim środowiskiem naukowym, a Polska jest pierwszym krajem, w którym ten system jest wdrażany.

Przejrzysta, czytelna grafika SENS, umieszczona z przodu opakowania, pomaga konsumentom w zrozumieniu złożonych informacji żywieniowych, których interpretacja wymaga czasu.

SENS uzupełnia aktualne, prawnie obowiązujące oznakowania. Nie zastępuje ich, ale przyspiesza i usprawnia proces podejmowania nieprzypadkowych decyzji zakupowych. Ponadto, dostarcza informacji w odniesieniu do całego produktu. SENS dzieli produkty spożywcze na cztery kategorie. Każdy z produktów znakowany jest jednym symbolem składającym się z kolorowych trójkątów. Kolor i wielkość trójkąta nawiązują do zawartości składników odżywczych w danym produkcie oraz zalecanej częstotliwości jego spożycia. Im bardziej wypełniony trójkąt, tym więcej i częściej można dany produkt spożywać.

Od początku 2018 roku Altavia Polska przygotowała dla Carrefour już ponad 300 projektów opakowań, a kolejne są w fazie realizacji. Wcześniej, w 2017 roku, Altavia Polska zrealizowała zamówienia na 259 projektów dla Carrefour w ramach wymiany opakowań marek na wyłączność, zarówno jednostkowych jak i zbiorczych.

MW