Ruszyła kampania promująca Rok Stanisława Moniuszki pod hasłem „To będzie mój rok!”.Za koncept kreatywny i realizację odpowiada agencja Communication Unlimited. Kampania została przygotowana na zlecenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
Organizatorem ochodów Roku Moniuszki jest Mnisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Uchwałą Sejmu RP rok 2019 został ustanowiony Rokiem Stanisława Moniuszki.
W tym roku przypada dwusetna rocznica urodzin tego wybitnego kompozytora, dyrygenta, organisty, pedagoga, dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie, twórcy polskiej opery narodowej.
– Wydarzenia organizowane w ramach Roku Stanisława Moniuszki udowodnią, że twórczość tego wybitnego artysty doskonale broni się po latach i potrafi przemawiać do współczesnych słuchaczy. Cieszę się, że wspólnie z zespołem Communication Unlimited wypracowaliśmy komunikację, która dzięki lekkiej formie i poczuciu humoru burzy mur między kompozytorem a publicznością. – mówi Marcin Fedisz, Kierownik Działu Literackiego i Marketingu, Teatr Wielki – Opera Narodowa.
Kampania zachęca do odwiedzenia strony moniuszko200.pl, na której można znaleźć m.in. kalendarz wydarzeń rocznicowych, encyklopedię wiedzy o kompozytorze oraz materiały edukacyjne.
– Wizerunek Moniuszki zazwyczaj znamy ze szkoły podstawowej, niektórzy z nas pamiętają go z PRL-owskich banknotów. Naszym celem było tchnięcie życia w tę pomnikową postać. Tak, by już samo nazwisko czy portret inspirowało, uruchamiało wyobraźnię – dokładnie tak, jak inspirują nas portrety Mozarta czy Chopina. – mówi Rafał Grzeszkowski, dyrektor kreatywny Communication Unlimited.
Agencja Communication Unlimited chętnie angażuje się w projekty promujące wydarzenia kulturalne. CU od ponad 3 lat współpracuje z Warsaw Gallery Weekend, a od 2018 roku jest odpowiedzialna za koncept komunikacyjny Warszawskiego Festiwalu Filmów o Tematyce Żydowskiej. Agencja od lat realizuje też program CU ART, w ramach którego organizowane są spotkania z artystami, kuratorami oraz indywidualne wizyty na wystawach dla pracowników i klientów. CU posiada też własną kolekcję sztuki XX i XXI wieku, największą i najciekawszą spośród polskich agencji reklamowych.
Kampania jest obecna na citilightach na terenie całego kraju. Potrwa do końca stycznia 2019.
MW