Już od kwietnia konsumenci będą mieli okazję zobaczyć nową kampanię reklamową Coca-Cola, w której kultowa marka podkreśla, że niezależnie od dzielących nas różnic czy poglądów – wspólny posiłek, jak nigdy wcześniej, niesie za sobą ważne przesłanie: warto być razem. Multikulturowy i wielonarodowy wątek kampanii to komentarz marki do coraz głębszych podziałów, widocznych dziś w Polsce, Europie i na świecie. Coca-Cola już od kilkudziesięciu lat stara się angażować i zabierać głos w najistotniejszych społecznie sprawach. Bo bez względu na sytuację, warto rozmawiać i widzieć drugiego człowieka. Marka zaplanowała wiele aktywności, które będą miały kolejne odsłony w kampanii, w tym promocyjne – loterię konsumencką oraz unikalne działania w zakresie branded content zaplanowane na czerwiec.
Razem smakuje lepiej!
Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej” jest dobrze znana polskim konsumentom. Od wielu lat marka sukcesywnie podkreśla w swoich działaniach, że wspólny posiłek to jeden z najlepszych sposobów na to, aby być razem, zapomnieć o dzielących nas różnicach i odnaleźć przyjemność w celebracji wspólnych momentów. W tym roku kampania nabiera szczególnego znaczenia.
W najnowszej reklamie Coca-Cola widzimy międzynarodowe środowisko ludzi w różnych częściach świata, którzy niezależnie od różnić kulturowych, potrafią spędzać ze sobą czas, celebrować bycie razem i zapomnieć o potencjalnych uprzedzeniach. Kluczem do tego staje się symboliczny wspólny posiłek. Wymownym akcentem spotu jest kultowa piosenka Louisa Armstronga „What A Wonderful World”.
– Przygotowanie posiłku, czy wspólne jedzenie to jedna z niewielu chwil w ciągu dnia, w których możemy być razem. Wiemy, że Polacy cenią sobie czas spędzony w gronie najbliższych i chcą go mieć jeszcze więcej. Niestety, z roku na rok obserwujemy, że w wielu domach coraz trudniej jest zasiąść razem do stołu. Powodem jest nie tylko brak czasu i zaganianie, ale często też nastroje społeczne i polityczne, które sprawiają, że coraz więcej nas dzieli. To zjawisko widać nie tylko w Polce, ale też w Europie i na świecie. Dlatego w tym roku Coca-Cola zdecydowała się swoją klasyczną kampanię odnieść do szerszego kontekstu społecznego. Charakter symboliczny ma w naszej historii stół i wspólny posiłek – bo to właśnie one mają moc łączenia i zapobiegania podziałom. Przełamanie niezgody z bliskimi czy zaproszenie do stołu nowych osób to gest, który w dzisiejszych czasach znaczy bardzo wiele – mówi Urszula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola Poland Services.
Polscy konsumenci mogą zobaczyć nową globalną reklamę marki już od początku kwietnia w najważniejszych stacjach telewizyjnych. Od połowy miesiąca spot będzie również widoczny w sferze digital. W ramach szerokich działań marketingowych kampania będzie widoczna również w wybranych kinach, u influencerów, prasie i materiałach POS.
Kulinarne niespodzianki od Coca-Cola
Coca-Cola zaplanowała również dodatkowe aktywności promocyjne w punktach sprzedaży. Dla wszystkich fanów marka przygotowała także specjalną loterię konsumencką z atrakcyjnymi nagrodami. Wystarczy kupić produkt i zarejestrować kod na stronie www.RazemSmakujeLepiej.pl. Do wygrania będą wycieczki kulinarne, miksery ikonicznej marki Kitchen Aid oraz wiele innych nagród. Akcja rusza od dnia 15 kwietnia i potrwa do 20 czerwca 2019 r.
Zaangażowane podmioty w reklamę Coca-Cola
Za adaptację globalnej kopii telewizyjnej odpowiada zespół McCANN, za przygotowanie materiału w sferze digital agencja LiquidThread. Za planowanie i zakup mediów – dom mediowy MediaCom. Działania strategiczne oraz egzekucyjne z zakresu działań PR będą powierzone agencji Big Picture.
JK