Logo

Marketing MIX

ArtInPost pierwsza edycja konkursu okazała się spektakularnym sukcesem!

Laureaci ogłoszeni, nagrody rozdane, do tego niespodzianki. Było emocjonująco, bardzo kreatywnie i konkurencyjnie. Choć wielki finał dopiero przed nami!

Konkurs kierowany do pasjonatów projektowania, grafiki użytkowej i wszystkich amatorów z zacięciem designerskim spowodował wyjątkowo duże zainteresowanie. Zgłoszono ponad 6 000 prac. Poziom projektów był tak wysoki, że Jury postanowiło przyznać aż 12 Wyróżnień poza regulaminem!

Ideą Konkursu jest połączenie rozwiązań artystycznych z funkcjonalnymi, a przez to realny wpływ zainteresowanych osób na estetykę przestrzeni publicznej. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu ciekawego projektu grafiki na Paczkomat, który wyróżni urządzenie w przestrzeni, a także w oryginalny sposób uatrakcyjni nasze otoczenie.

InPost Paczkomaty tousługa, która zrewolucjonizowała polski e-commerce w zakresie odbierania paczek z punktu dając możliwość odbiorów 24/7 niemal w każdej miejscowości w Polsce poprzez urządzenia zlokalizowane w przestrzeni publicznej. 

Zdaniem pomysłodawców konkursu każdy może realnie wpływać na swoje otocznie. Dlatego InPost umożliwił artystom i amatorom stworzenie projektów, które przeobrażą wygląd urządzeń Paczkomatów i jeszcze bardziej je przybliżą użytkownikom i mieszkańcom. „Pomaluj swój świat, tak jak chcesz!” – hasło to dokładnie oddaje ideę konkursu.

Projekt można było wykonać z pomocą kreatora w serwisie artinpost.pl albo własnych narzędzi, korzystając z gotowego szablonu.

Prace oceniało Jury złożone z ekspertów z zakresu kreacji, wzornictwa, projektowania użytkowego i marketingu. Jury przewodniczył Piotr Ruszkowski – dyrektor kreatywny Good Looking Studio, specjalizujący się w tworzeniu koncepcji kampanii muralowych, który wierzy w moc młodego pokolenia polskich ilustratorów. W zespole oceniającym pracowali: Lena Pianovska – Członkini Zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, projektantka i współautorka wystaw oraz wernisaży, dyrektor kreatywna w studio brand designu – Livi; Karolina Podgórska – kierownik marketingu InPost, odpowiada za komunikację marki Paczkomaty, z którą jest związana od początku; Marek Połosak – motion designer, grafik, artysta 3d. Od 10 lat związany z branżą kreatywną.  Obecnie szef teamu kreatywnego w agencji Open Gate.

Jednocześnie organizatorzy dali możliwość oceny prac publiczności, każdy mógł zagłosować na projekty, które jego zdaniem były najciekawsze. W głosowaniu tym wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób.

Laureatów Nagród Głównych Jury wyłoniło w kilkustopniowym procesie oceny zakończonym obradami. Prac spełniających wysokie kryteria, a więc pretendendujących do Nagród było kilkaset. Najwartościowsze projekty cechowały przede wszystkim: równowaga pomiędzy dosłownością przekazu a wyrazem artystycznym, interpretacja cech marki, oryginalność stylu, wyrazistość kolorystyczna, wpasowanie w format urządzenia, kompozycja, zrozumienie istoty konkursu, autorski charakter pracy… 

I miejsce

II miejsce

III miejsce


Jury przyznało trzy Nagrody Główne, jednak wielość dobrych projektów nie mogła pozostać bez reakcji oceniających, którzy postanowili wyróżnić dodatkowo 12 prac, a Mecenas konkursu ufundował ich autorom nagrody specjalne.

Prawdziwy finał i powód do dumy nadal przed laureatami, kiedy nastąpi realizacja projektów na Paczkomatach. Już na początku września zwycięskie i wyróżnione prace zostaną umieszczone w miejscu docelowym. Blisko 100 urządzeń w całej Polsce przeobrazi swój wygląd. Właściciel marki przeniesie na Paczkomaty autorskie prace, które będą cieszyły oko użytkowników, przechodniów i okolicznych mieszkańców, a jednocześnie na stałe wpiszą się w lokalny krajobraz.

Organizator i Mecenas Konkursu planują kolejne edycje ArtInPost.

 

Partnerem Konkursu jest Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU).