Logo

Event MIX

Eko event. Wyzwania i zadania dla agencji | September Events

Nowym trendem widocznym prawie w każdej dziedzinie stało się bycie EKO. Wzrasta społeczna świadomość negatywnego wpływu człowieka na środowisko, dlatego staramy się wybierać proekologiczne zamienniki, które cieszą się dużą popularnością.

Wykorzystanie surowców wtórnych na stałe zagościło już w wielu obszarach biznesowych, a podczas codziennych zakupów wybieramy eko warzywa i owoce od lokalnych sprzedawców. Segregujemy śmieci, ograniczamy spożycie mięsa oraz przesiadamy się z samochodów do komunikacji miejskiej. A jak to wszystko przekłada się na organizację eventów?

Czy event może być EKO?

EKO events lub inaczej green events czy zielona integracja jest zjawiskiem dosyć młodym w branży, jednak rozwija się bardzo dynamicznie. Zyskuje popularność dzięki zwiększającej się świadomości społeczeństwa oraz potrzeby dbania o środowisko. Organizacja wydarzeń pod kątem społecznej odpowiedzialności oznacza połączenie celów biznesowych oraz prospołecznych – w tym wypadku proekologicznych. Warto dodać, że event nie musi być bezpośrednio związany z ekologią, aby promować ten trend wśród odbiorców. Sam sposób organizacji eventu zgodnie z zasadami eko przekłada się na pozytywny wpływ na środowisko. Jeżeli dobrze się zastanowimy to każdy element składowy wydarzenia może być ekologiczny – począwszy od atrakcji po jedzenie, nagrody czy upominki.

Eko event zrealizowany w 2019 roku dla Kaczmarski Group.

Na co zwrócić uwagę podczas organizacji eko eventu?

Zielone eventy zazwyczaj organizowane są w minimalistycznych przestrzeniach z dużą ilością naturalnego światła w otoczeniu roślin lub w obiektach z terenami zielonymi. Nie możemy zapominać o menu, które będzie odpowiednie m.in. dla wegetarian i wegan, przygotowane z ekologicznych składników. Podczas organizacji pikników firmowych warto zapewnić biodegradowalne talerze i kubki lub zastawę wielokrotnego użytku podlegające recyklingowi, a plastikowe słomki zastąpić np. papierowymi lub makaronowymi. Musimy pamiętać, że organizacja imprez masowych łączy się z produkcją odpadów, dlatego należy zadbać o segregację śmieci, zminimalizować użycie materiałów drukowanych oraz tworzyw sztucznych lub wykorzystać używane dotychczas produkty. Coraz częściej proponowane atrakcje nawiązują do tematyki eko i promują zachowania przyjazne środowisku, co przekłada się na większe zainteresowanie wśród gości oraz ma wartość edukacyjną.

Dlaczego warto organizować EKO eventy?

Oprócz działań proekologicznych podczas eventu, które z pewnością przełożą się na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, będą one miały wpływ na utrwalenie zaufania wśród klientów i zwiększenie zainteresowania inwestorów. Ponadto silniej zaangażują gości, a także pozwolą na dotarcie do nowych grup docelowych. Eko event jest zdecydowanie ciekawszy oraz bardziej efektywny niż standardowe spotkanie, zapada w pamięć na dłużej  i ma charakter edukacyjny, ponieważ uczestnicy biorą udział w wydarzeniu sprzyjającym środowisku.

Eko event zrealizowany w 2019 roku dla Kaczmarski Group.

Pomysł na EKO wydarzenie

W listopadzie 2019 mieliśmy okazję zorganizować imprezę firmową dla Kaczmarski Group, który oprócz uhonorowania pracowników, swoją ideą nawiązywał do wprowadzenia w firmie rozwiązań eko. Tematem przewodnim była miejska dżungla, dzięki której podkreśliliśmy relacje człowieka z naturą. Strefa chillout była zaaranżowana w kolorach zieleni, palety posłużyły jako stoliki, a goście mogli odpocząć na wygodnych hamakach. Nasza agencja odpowiadała również za przygotowanie statuetek, które miały nawiązywać do trendu eko i współgrać z tematem przewodnim. Niestandardowym rozwiązaniem nagradzania pracowników w tym wypadku zostały spersonalizowane lasy w słoiku, które wytwarzają swój własny mikroklimat. Podziękowania były umieszczone na biodegradowalnym papierze i naturalnej wstążce. Mimo wielu wyzwań, udało nam się stworzyć wydarzenie wpisujący się w ekotrendy branży eventowej.

Jakub Fajfrowski, Katarzyna Szafran z September Events.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.