Logo

Marketing MIX

Życie Out Of Home wraca na warszawskie ulice  

Od drugiej połowy kwietnia Warexpo odnotowało dynamiczny wzrost ruchu pieszego, samochodowego i frekwencji w komunikacji miejskiej. Wzrosty sięgają nawet kilkuset procent. Warszawiacy znów zaczynają spędzać czas out of home.

Warexpo przeanalizowało dane z trzech charakterystyczne dla Warszawy lokalizacji.

Rondo Dmowskiego – centrum Warszawy

Dane dotyczące ruchu samochodowego na rondzie Dmowskiego, jednego z centralnych miejsc stolicy pokazują, że ruch od końca kwietnia regularnie wzrasta zbliżając się do 60%, a w pierwszych dniach maja nawet do 70% przejazdów w stosunku do stanu sprzed pandemii. Według Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, w okresie 4-8 maja odnotowano prawie 300 tysięcy przejazdów.

Metro Świętokrzyska – łącznik między I a II linią

Ruch w komunikacji miejskiej również rośnie. Pokazują to dane z liczby pasażerów wychodzących ze stacji Świętokrzyska, zarejestrowane przez bramki biletowe oraz system zliczania pasażerów znajdujący się w łączniku który łączy perony linii metra M1 i M2. W tygodniu 4-10 maja wzrost liczby osób korzystających z metra na tej stacji w stosunku do tygodnia poprzedzającego (27 kwietnia-3 maja) wyniósł 51% – odnotowano ponad 120 tysięcy pasażerów.

Ulica Chmielna – pasaż handlowy stolicy

W ciągu ulicy Chmielnej, a więc ulicy handlowej o dominującym ruchu pieszym, ruch w tygodniu 27 kwietnia-3 maja zwiększył się o 69 proc (ponad 3100 przejść obok punktu pomiarowego), a w tygodniu 4-10 maja wzrósł już o 152 proc (prawie 8000 przejść obok punktu pomiarowego).

Czy oznacza to, że rozpoczął się powrót do funkcjonowania sprzed koronawirusa? Prawdopodobnie tak, ale na pewno będzie to proces. Jak informuje Warexpo, będą się temu bacznie przyglądać. 

KL