Logo

Event MIX

#wspieramykinapolskie — sprzedano bilety do kin za ponad 130 tys. zł

Na ratunek zamkniętym w połowie marca kinom ruszyła firma KinAds, która zorganizowała internetową akcję #wspieramykinapolskie mającą na celu sprzedaż e–biletów do wykorzystania w dowolnym czasie. Jak do tej pory sprzedano bilety za około 132 tys. Zł !

W ramach ograniczeń narzuconych z powodu wybuchem pandemii koronawirusa 12 marca 2020 r. zamknięto kina. W związku z zaistniałą sytuacją właściciele lokalnych kin zostali pozbawieni przychodów. Na akcję pomocy wpadła firma KinAds, organizacja od lat wspierająca lokalną kinematografię.

– Chodziło nam o to, aby podtrzymać życie kinowe w kraju. Umożliwić naszym kinom – a jest ich prawie 330 – kontakt z widzami i podtrzymać więzi, jakie łączą lokalne społeczności z ich ukochanymi kinami-mówi Kinga Dołęga-Lesińska, szefowa KinAds.

Na stronie internetowej www.wspieramy-kina.pl można wybrać lokalne kino, jakie chce się wesprzeć, kupując bilety o bezterminowej ważności. Obecnie w ofercie znajduje się już kilkadziesiąt kin, ale wciąż dochodzą nowe.

– Pamiętam, że w czasach kryzysu 2008 roku Polacy chodzili do kina, bo chcieli w ten sposób odreagować niepokój, jaki niosły wydarzenia, na które nie mieliśmy wpływu. Mam nadzieję, że teraz kina odegrają podobną rolę – mówi Kinga Dołęga-Lesińska. – Kina świetnie sprawdzają się jako filtry dla naszego niepokoju i mogą przyczynić się do odbudowania wspólnoty – dodaje.

Źródło: wirtualnemedia