Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Kryzys zmusza nas do podejmowania odważnych decyzji

  • „Każdy kryzys zmusza nas do podejmowania bardziej odważnych decyzji, które często przekuwane są w sukces. Mam nadzieję, że CiTRON wyjdzie z tej sytuacji nie tylko „obronną ręką„, ale też z nową skuteczną strategią – mówi Magdalena Owczarska, CMO CiTRON GROUP.
  • „Wrześniowe targi FestiwalMarketingu.pl to najważniejsza impreza branżowa w tym roku. Nie tylko ze względu na termin, który stanowi niemal inauguracje sezonu sprzedażowego w naszej branży, ale przede wszystkim na pozytywny impuls jaki powinna ona wywołać zarówno u marketerów, przedstawicieli agencji reklamowych czy dostawców” – dodaje Magdalena Owczarska.

Jak wyglądały ostanie miesiące Waszej pracy?

W zasadzie już pod koniec marca wprowadziliśmy pierwsze zmiany w działalności firmy. Aby zapewnić całemu zespołowi miejsca pracy, musieliśmy część osób odesłać na tzw. „postojowe”, a części zaproponować skrócony wymiar pracy. Częściowo zmieniliśmy również asortyment i powołaliśmy do życia markę C-care, pod którą oferujemy naszym klientom maseczki ochronne oraz płyny antybakteryjne. Jednak nie pamiętam, abyśmy na przestrzeni 15 lat działalności CiTRONa odnotowali tak niską sprzedaż.

Następuje odmrażanie poszczególnych gałęzi gospodarki. Czy w branży reklamy również widzicie pozytywne zmiany?

Można zaobserwować delikatne drgnięcie sprzedaży, pojawia się więcej zamówień, jest sporo zapytań. Jednak nasza branża jest powiązana z szeroko rozumianymi eventami, szkoleniami, spotkaniami i dopóki tego rodzaju wydarzenia będą zamrożone, będziemy odnotowywali spadek. Dodatkowo, ostatnie miesiące lockdownu spowodowały duże zmiany w zachowaniach konsumenckich, logistyce czy strategiach firm. Jak wielu z nas odwiedza teraz centra handlowe? Jak wiele firm zmniejszy powierzchnie biurowe i zdecyduje się na częściową prace zdalną? Jak dużo się zmieni po tym kryzysie i jak długo będziemy z niego wychodzić? Pewnie kolejne kilka lat, jeśli nie dekadę. Mimo to uważam, że każdy kryzys zmusza nas do podejmowania bardziej odważnych decyzji, które często przekuwane są w sukces. Mam nadzieję, że CiTRON wyjdzie z tej sytuacji nie tylko „obronną ręką”, ale też z nową skuteczną strategią. Zmienia się otoczenie i dlatego musimy być przygotowani na funkcjonowanie w nowych realiach. 

Jakie znaczenie mają dla Was targi branżowe? Czy czekacie na możliwość spotkania z klientami face to face?

Uważam, że wrześniowe targi FestiwalMarketingu.pl to najważniejsza impreza branżowa w tym roku. Nie tylko ze względu na termin, który stanowi niemal inaugurację sezonu sprzedażowego w naszej branży, ale przede wszystkim na pozytywny impuls jaki powinna ona wywołać zarówno u marketerów, przedstawicieli agencji reklamowych czy dostawców. Osobiście nie mogę się doczekać spotkań z naszymi kontrahentami.

Co pokażecie na wrześniowych targach FestiwalMarketingu.pl?

Pewnie poza pendriveami i powerbankami, maseczki ochronne z logo [śmiech].

 Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko