Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Kampanie promocyjne podczas pandemii COVID-19. Case study Onninen Sp. z o.o. i Amfetamina Promo

  • Czy lepiej inwestować środki marketingowe, kiedy rynek nam sprzyja i sprzedaż jest na zadowalającym poziomie, czy kiedy idzie nam mniej korzystnie? – pyta Agnieszka Durajczyk, Kierownik działu marketingu Onninen Sp. z o.o.
  • Kryzys to okoliczności, które stwarzają ogromne możliwości, ale nie dla wszystkich, tylko dla odważnych i silnych – mówi Monika Pierzchanowska z Amfetamina Promo.
  • Nie wstrzymaliśmy realizacji planów i razem z klientami będziemy celebrować jubileusz poprzez trwającą kilka miesięcy loterię oraz dziesiątki innych akcji promocyjnych – mówi przedstawicielka Onninen Sp. z o.o.

Reakcja biznesu w czasach tak dużego kryzysu często odbija się niekorzystnie na działaniach marketingowych. Jednak nie wszystkie marki wstrzymały całkowicie swoje działania marketingowe na czas pandemii. Wiele branż poprawiło nawet swoją kondycję, a ten trudny czas okazał się dla nich doskonałym momentem na dobrą promocję swojego brandu. Dobrym przykładem takich działań jest  współpraca firmy Onninen Sp. z o.o. z agencją Amfetamina Promo.

 – Jako marketingowiec z wieloletnim stażem w branży budowlano-instalacyjnej zauważyłam trend na przestrzeni lat, który objawia się mrożeniem środków i czekaniem na lepsze czasy. Pytanie czy lepiej inwestować środki marketingowe kiedy rynek nam sprzyja i sprzedaż jest na zadowalającym poziomie, czy kiedy idzie nam mniej korzystnie? – pyta retorycznie Agnieszka Durajczyk, Kierownik działu marketingu Onninen Sp. z o.o.

– Osobiście uważam, że marki, które mają opracowaną strategię marketingową, przechodzą łagodniej sytuacje kryzysowe i nie powinny zaprzestawać prowadzenia działań. Niespodziewany kryzys umocnił działania online. Jako firma Onninen skupiliśmy się w tym czasie na optymalizacji i aktualizacji stron internetowych, analizie działań w mediach społecznościowych oraz wzmocnieniu działań content marketingowych poprzez regularne dostarczanie treści eksperckich dla naszych klientów. Dzięki dobrze przygotowanej platformie sprzedaży internetowej nie mieliśmy problemów ze zwiększeniem handlu w sieci – dodaje Agnieszka Durajczyk.

Oprócz wspomnianych działań digitalowych równolegle firma przygotowywała się do obchodów 25-lecia obecności na polskim rynku. – Nie wstrzymaliśmy realizacji planów i razem z klientami będziemy celebrować jubileusz poprzez trwającą kilka miesięcy loterię oraz dziesiątki innych akcji promocyjnych – mówi przedstawicielka Onninen Sp. z o.o.

Agnieszka Durajczyk, Kierownik działu marketingu Onninen Sp. z o.o.

Loteria „Szczęśliwa 25-tka” jest pozytywnym akcentem skierowanym do klientów biznesowych firmy. Robiąc zakupy w Onninen można wygrać tysiące praktycznych nagród, takich jak: auta dostawcze, laptopy, narzędzia, które świetnie sprawdzą się w codziennej pracy. – Dzięki stałej współpracy z naszymi partnerami, między innymi z agencją Amfetamina Promo, kompletacja nagród oraz ich dostawa przebiegła bez zakłóceń i zbędnego stresu. Pomimo obaw płynących z rynku o opóźnieniach w dostawach, wstrzymaniu prac czy zamknięciu granic, podjęliśmy wyzwanie i jestem przekonana, że obraliśmy słuszną drogę.  Uważam, że duzi gracze powinni wspierać mniejsze biznesy, a obchody jubileuszu w takiej formie są tego świetnym przykładem – w Onninen codziennie można być wygranym, jednocześnie świetnie się bawiąc – reasumuje Agnieszka Durajczyk.

Potwierdza to Monika Pierzchanowska z agencji Amfetamina Promo, zaznaczając, że marketingowcy wiedzą, że na budowę wizerunku marki składa się wiele decyzji inwestycyjnych, długoterminowo i konsekwentnie realizowanych, a zatrzymanie się choć na chwilę w działaniach może przynieść więcej złego niż dobrego. Kryzys to też  okoliczności które stwarzają ogromne możliwości, ale nie dla wszystkich, tylko dla odważnych i silnych.

– Nasz klient, firma Onninen Sp. z o.o. wykorzystał czas, którego inni przestraszyli się i zorganizował dobrą akcję promocyjną, tym samym wyróżniając się na swoim rynku, a my mieliśmy w tym swój nieskromny udział. Pani Agnieszka powierzyła nam ambitne zadanie, aby dopasować materiały promocyjne do akcji, a nasze propozycje okazały się mocno trafione. Zależało nam oczywiście na wysokiej jakości i dopasowaniu artykułów do grupy docelowej. Wszystko odbyło się wedle standardowej procedury czyli brief, prezentacja, wybór i realizacja. Przesłane rekomendacje są dla nas cennym zasobem w  budowaniu naszej marki na rynku promocji i cieszymy się że możemy się nimi podzielić – dodaje na koniec Monika Pierzchanowska. 

Monika Pierzchanowska, Amfetamina Promo

KL