Rebelia Media Group współpracuje z Fundacją Shalom już od wielu lat przy organizacji jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych – Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera. W tym roku Festiwal ma szczególną formułę. Zmianie uległy również sposoby realizacji na poziomie komunikacyjnym i produkcyjnym.
Program Festiwalu jest, jak zawsze, bardzo bogaty. Codziennie odbywać się będą koncerty, spektakle teatralne, pokazy filmowe, spotkania i promocje literackie, spacery edukacyjne i różnego typu warsztaty. W warszawskich plenerach, teatrach, kinach, klubach i klubokawiarniach. Wszystko jednak przebiegnie z maksymalnie zredukowaną widownią. Siła przekazu przesunie się na transmisje internetowe. Dzięki temu – paradoksalnie – w tym niekorzystnym dla kultury roku, Warszawa Singera osiągnie niespotykaną wcześniej liczbę odbiorców i wejdzie na poziom międzynarodowy.
Tegoroczna konferencja prasowa również miała zupełnie inny charakter. Zaproszonych zostało dwudziestu dziennikarzy, nie stu, jak w poprzednich latach. Byli to przedstawiciele wybranych stacji telewizyjnych i radiowych. Na rozległej przestrzeni, z uwzględnieniem wymaganego dystansu, zapoznali się z programem, wysłuchali zaproszonych artystów, zrobili wywiady i nagrania. Zachowana została tradycyjna formuła śniadania prasowego, ale lunch-boxy dla gości przygotowano w wersji na wynos.
Pozostali dziennikarze także zostali zaproszeni na konferencję, ale w wersji online. Ta formuła pozwoliła na zaproszenie nieograniczonej liczby gości. Nie trzeba było się koncertować wyłącznie na przedstawicielach mediów ogólnokrajowych. Zaproszenie na konferencję online poszło w świat, w dosłownym i przenośnym tego słowa znaczeniu. Zbudowana została baza kontaktów z instytucjami, organizacjami i nieformalnymi grupami na całym świecie, dla których uczestniczenie w warszawskim festiwalu prezentującym kulturę żydowską w najróżniejszych jej wymiarach może być interesującą propozycją. Za stronę online konferencji odpowiadało Studio Agart.
W efekcie w tegorocznej „pandemicznej” konferencji prasowej uczestniczyło ponad osiemset osób. Prezentację promującą festiwal obejrzeli zarówno dziennikarze lokalni, krajowi, jak i zagraniczni w USA, Izrealu, Szwecji czy Belgii. Taki poziom dotarcia dzięki transmisji online udało się osiągnąć pierwszy raz w historii Festiwalu!
Korzystając z okazji, zapraszamy na wydarzenia festiwalowe. Początek już 22 sierpnia. Wielkie projekty artystyczne, m.in. Kayah, Włodka Pawlika, zespołu Kroke – będą dostępne na jedno kliknięcie!
Szczegółowy program oraz informacje o zasadach transmisji wirtualnych dostępne są TUTAJ