Idea Profit zainicjowała ogólnopolską akcję #aktywujeventy, w ramach której przeprowadziła badanie dotyczące organizacji wydarzeń. Ankieta była skierowana do przedstawicieli firm, którzy w ramach prowadzonej działalności, z racji zajmowanych stanowisk czy pozycji w strukturze organizacji odpowiedzialni są za organizację wydarzeń dla pracowników i klientów. W sumie było to 200 respondentów. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu tego roku.
Z badania wynika, że również podczas izolacji społecznej, firmy nie zrezygnowały całkowicie z organizacji wydarzeń – blisko 50 proc. respondentów przeniosło swoje spotkania do strefy online lub realizowało je w formule hybrydowej.
Większość ankietowanych zgodnie wskazała, że spotkania face-to-face są najskuteczniejszą formułą realizacji wydarzeń – zamierzają wrócić do organizacji spotkań na żywo zarówno dla pracowników (55 proc.), jak i dla klientów (64 proc.). Zaledwie pięć z ankietowanych firm zadeklarowało pozostanie z przy wydarzeniach online. Firmy planują także cześć spotkań organizować na żywo, a część za pomocą narzędzi digitalowych. Dodatkowo 45 proc. respondentów planuje wrócić do realizacji wydarzeń jeszcze w tym roku.
Według respondentów podczas organizacji eventów online, w porównaniu do spotkań w klasycznej formule, nie da się zastąpić atmosfery miejsca i ludzi, którzy ją kreują. Trudno jest spotkaniami online zaspokoić potrzebę networkingu, swobodnych rozmów i otwartych dyskusji po formalnej części imprezy (w wersji online znacznie wydłużają one czas spotkania), oddać czy obserwować spontaniczne reakcje, wnioskować z mowy ciała, poczuć energię, która daje bezpośrednie spotkanie z drugim człowiekiem. Ankietowani wskazali także, że formuła online – nawet przy wykorzystaniu najlepszych technologii i rozwiązań technicznych – nie pozwala na uzyskanie oczekiwanego efektu przy organizacji niektórych typów wydarzeń, jak np. gale z wręczeniem nagród czy wydarzenia integracyjne. Eventy online sprawdzają się bardziej przy spotkaniach niewielkich grup.
Na pytanie, co – oprócz zniesienia obostrzeń – zachęciłoby organizatorów do powrotu do organizacji wydarzeń, respondenci wskazali w głównej mierze bezpieczeństwo, cenę i elastyczną politykę.
Choć wśród ankietowanych spadło znaczenie ceny jako czynnika decydującego o wyborze obiekt (37 proc. vs wcześniejsze 45 proc.), za to znacząco zyskało oferowanie elastycznej polityki anulowania rezerwacji (23 proc. vs wcześniejsze 8 proc.), a dla blisko 40 proc. respondentów istotne jest, czy obiekt przestrzega zasad zapewniających bezpieczny pobyt i realizację wydarzenia.
Cały raport dostępny TUTAJ