Na początku roku zderzyliśmy się z nową rzeczywistością – pandemia spowodowała, że część eventów offline została odwołana, a pozostałe zrealizowano online. Dzisiaj jesteśmy w trakcie transformacji dotychczasowych form spotkań. Co jednak niesie przyszłość w tym obszarze?
Każde spotkanie czy wydarzenie jest eventem – zebranie zespołu, walne zgromadzenie czy konferencja. Co więcej owe wydarzenia w globalnych korporacjach od zawsze mają duże znaczenie. To na nich zapadają kluczowe decyzje biznesowe dlatego ich anulowanie jest wielokrotnie niemożliwe.
Rozwiązanie? Dotychczasowe spotkania z sal konferencyjnych zostały przeniesione do „pokoi online”. I tutaj uspokajamy. Proces organizacji wydarzeń stacjonarnych i online jest podobny – zmieniło się tylko miejsce i to, że w przypadku eventu online należy szczególnie zadbać o komunikację i zaangażowanie uczestników. Spotkania tradycyjne często „dzieją się same”, dzięki łatwiejszemu nawiązywaniu relacji między uczestnikami.
Co najważniejsze, cele eventów się nie zmieniły. Organizatorom zależy na przekazaniu pewnych informacji i na komunikacji dwukierunkowej: możliwości networkingu pomiędzy uczestnikami, wymianie doświadczeń oraz dostarczeniu ciekawych wrażeń uczestnikom. Jak obecnie, tj. online, zadbać o interesy organizatora i uczestnika? Z pomocą przychodzi technologia.
Event online? Challenge accepted!
W czasie pandemii, gdy większość firm zaczęła pracować zdalnie, nastąpił gwałtowny wzrost popytu na technologie wspierające nie tylko organizatora, ale również uczestnika e-spotkania.
Obecnie przeprowadzenie efektywnego spotkania, bez zaplecza technologicznego, to wyzwanie. Pomocne stają się takie rozwiązania jak nasze – narzędzia Eventory. Ułatwiają one kontrolę nad wszystkimi obszarami eventu. Nie tylko usprawniają procesy organizacyjne, ale również skutecznie angażują w spotkania np. pracowników czy klientów – ułatwiają budowanie relacji i co najważniejsze – pozytywnie zaskakują doświadczeniem.
Webinar to nie event
Mogłoby się zdawać, że odpowiedzią na bolączkę organizatorów dotychczasowych spotkań jest webinar, ale… webinar nie jest eventem, tylko jednokierunkową, punktową komunikacją, nie angażującą uczestników. To zupełnie niemierzalne „spotkanie”. Interakcja między uczestnikami webinariów nie zachodzi równolegle. To nowoczesna forma szkolenia, wykorzystująca możliwości technologiczne do przekazywania wiedzy – jest mentor i uczniowie. W większości przypadków webinar to połączenie prezentacji z widokiem na lektora, gdzie nie ma miejsca, chociażby na spontaniczne reakcje.
Jak zorganizować naprawdę dobre wydarzenie online?
Przygotować e-event, dzięki któremu nie tylko przekażemy sporą dawkę inspirującej wiedzy, ale również zaangażujemy i dostarczymy uczestnikom nowych wrażeń. W tym przypadku organizatorom zależy nie tylko na przekazaniu pewnych informacji, ale na komunikacji dwukierunkowej: możliwości networkingu pomiędzy uczestnikami, wymianie doświadczeń, dostarczeniu ciekawych przeżyć. Skuteczny e-event angażuje, czyli zostaje w pamięci.
Czego spodziewamy się w przyszłości?
Świat powoli zaczyna wracać do normalnej aktywności, ale ta „zwyczajność” w wydarzeniach nabiera innego znaczenia. Po izolacji wywołanej pandemią w firmach nastąpi ewaluacja. Jaka? Nie wszystkie eventy przeniesione z offline do online, wrócą do swojej pierwotnej formy. Organizacja internetowych spotkań będzie dla wielu korporacji bardziej efektywna. A przedsiębiorstwa będą musiały podjąć decyzję, które eventy pozostaną offline, a które online – obie formy mają swoje zalety: eventy online mogą być znacznie tańsze (np. odpadają koszty wynajmu miejsca, podróży i zakwaterowania prelegentów), offline sprawdzi się w firmach, dla których celem jest networking między uczestnikami.
Jedno jest pewne: eventy online nie znikną, a wręcz przeciwnie rozgoszczą się w przedsiębiorstwach na dobre. Co więcej, już powstają nowe formy spotkań – wydarzenia hybrydowe, łączące elementy eventów stacjonarnych z tymi wspieranymi przez najnowszą technologię i to dobry znak, bo bez spotkań nie ma żadnego biznesu.
—
Andrzej Targosz – Założyciel i CEO Eventory, spółki wspierającej technologicznie przedsiębiorstwa w budowaniu zaangażowania pracowników i klientów poprzez efektywne spotkania i wydarzenia. Odważnie inwestuje w odnoszące sukcesy start-upy takie jak: Estimote, Jivr, Vbionic, Statsocial. Założyciel kilku firm technologicznych oraz agencji eventowej PROIDEA. Jest również zaangażowany w fundusz inwestycyjny Bitspiration Booster, który opiera się na ludziach z praktyczną wiedzą o technologiach.
Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.