Logo

Event MIX

Chcesz żeby spełniły się Twoje marzenia? Najpierw je wypowiedz, a potem…rusz tyłek! | Kamil Jaśkiewicz

O definiowaniu i realizacji marzeń, osiąganiu celów, pracy event managera oraz znaczeniu eventów rozmawiamy z Kamilem Jaśkiewiczem, zdobywcą tytułu odkrycie Roku 2019 MPI Poland Chapter.

Został Pan uhonorowany tytułem Odkrycie Roku 2019 MPI Poland Chapter. Jaką drogę musiał Pan przejść aby dotrzeć do tego miejsca?

Zostawmy to formalne tytularstwo. W tej rozmowie pokierujmy się etyką pracy Walta Disneya. Skróćmy dystans pomiędzy nami oraz czytelnikami i przejdźmy na Ty 🙂

Jaką pracę musiałem wykonać, aby zdobyć wyróżnienie? Przede wszystkim musiałem uwierzyć we własną sprawczość. Moją pierwszą, poważną aktywnością zawodową była praca w firmie cateringowej Belvedere. Chociaż byłem nowicjuszem w branży, szybko zacząłem piąć się po szczeblach kariery. Nawiązałem kontakty zarówno z klientami, jak i producentami, co dało mi szersze spojrzenie na branżę eventową. Poznałem cenionych w tym sektorze ekspertów, zacząłem podglądać produkcję eventów od kuchni. Widząc, jak w środowisku naturalnym funkcjonuje event manager, praca w tym zawodzie stała się moim marzeniem. Kiedyś ktoś mi powiedział: „Chcesz żeby spełniły się Twoje marzenia? Najpierw je wypowiedz, a potem… rusz tyłek!”. Wyruszyłem więc w tę nieznaną mi drogę. Na początku wydawało się, że to miły spacerek, ale szybko zorientowałem się, że tak nie będzie. Osobom, które namawiały mnie na zmianę branży, nagle zaczęło przeszkadzać moje małe doświadczenie. Nie poddając się, trafiłem na Rebelia Media Group. Szybko rozpocząłem naukę zasad marketingu oraz samodzielnie realizować projekty. Rozwinąłem swoje umiejętności zawodowe. Trzask-prask i moje marzenie się spełniło, a właściwie zacząłem je realizować.

Co dla Ciebie osobiście oznacza ta nagroda?

Odkrycie Roku 2019 MPI Poland Chapter- czy to nie brzmi dumnie? Jest czas edukacji i jest czas sprawdzianu. Dla mnie to był sprawdzian, potwierdzenie słuszności obranej drogi. W dniu ogłoszenia wyników czułem dumę, radość, poczucie wartości i docenienie. Szybko jednak minęło samozadowolenie. Jego miejsce zastąpiła refleksja. Refleksja ma to do siebie, że weryfikuje nasze myśli i pozwala na szersze spojrzenie. Jestem tym kim jestem nie tylko dzięki ciężkiej pracy. W odpowiednim czasie spotkałem ludzi, którzy wpłynęli na moje życie.

Wraz z wygraną otrzymałeś również roczne członkostwo w stowarzyszeniu. Jakie wyzwania/ zadania stawiasz sobie jako członek MPI?

„Edukować się do starości, przez starość i w starości”. Nie wiem, kto to powiedział i czy na pewno tak brzmi, przez lata mogłem stworzyć własną wersję, ale w znacznym stopniu słowa te są zbieżne z moimi oczekiwaniami w stosunku do MPI. Jak już wspominałem, praca w Rebelii otworzyła przede mną wiele drzwi. Oprócz rozwoju zawodowego odkryłem w sobie wielkie pokłady empatii społecznej i zostałem wolontariuszem w Fundacji Co Dwie Głowy, znajdującej się w strukturach Rebelia Media Group. Praca społeczna przyniosła mi wiele satysfakcji. Razem z MPI Chapter Poland chciałbym uczestniczyć w procesie budowania odpowiedzialności społecznej wśród młodzieży.

Jury doceniło Twoją sprawność w planowaniu, produkcji i realizacji eventów. Czym jednak są dla Ciebie eventy?

Event to słowo o wielorakim zakresie. Dla mnie to: ciągły rozwój, odkrywczość, kreacja, poszerzanie kompetencji, tempo, dynamika, adrenalina, ASAP, rozwiązywanie problemów, wyzwania, relacje, wspólny sukces.

Jaką rolę Twoim zdaniem pełnią eventy w budowaniu relacji?

Nawiązywanie relacji międzyludzkich to nieodzowna i potrzebna część ludzkiego życia. To również najważniejsza umiejętność społeczna. Niezależnie od tego, czy chcemy czy nie, cały czas budujemy nowe i kreujemy stare. Relacje dają nam niezwykłe możliwości. To dzięki nim tworzymy tak naprawdę biznes. A eventy? Eventy tworzą przestrzeń do poznawania ludzi. Wzmacniają relację pomiędzy marką a partnerami. Budują realistyczne więzi wewnątrz firmy.

Jaka przyszłość czeka branżę eventową?

Pytasz mnie o kompetencje przyszłości? Nowoczesna forma biznesu wymaga etyki i odpowiedzialności. W dobie pandemii postrzeganie eventu tylko jako działalności polegającej na organizowaniu imprez jest swego rodzaju uproszczeniem. W rzeczywistości to złożone narzędzie, poprzez które firmy realizują swoje cele i założenia.
Na koniec jeszcze pragnę wrócić myślami do dnia, w którym zostałem uhonorowany nagrodą. Wtedy mnie to bardzo zaskoczyło i nie mogłem składnie wypowiedzieć kilku słów wdzięczności. Z tego miejsca chciałbym podziękować osobom, dzięki którym rozpocząłem tę przygodę i rozwój osobisty. Wszystkim moim szefom, kolegom z pracy, producentom, ekipom technicznym oraz licznym rozmówcom, od których uczyłem się życia.

Rozmawiała Aurelia Ścibisz

 

Kamil Jaśkiewicz

Kamil Jaśkiewicz – Od niedawna związany z branżą eventową, obecnie odpowiedzialny jest za przygotowanie, nadzór i realizację eventów w Rebelia Media Group. Jak sam mówi: „relacje kryjące się za eventami to najlepsza terapia życiowa”. Miłośnik nowych technologii. Propagator krzewienia odpowiedzialności społecznej wśród młodzieży. Lubi rozmowy „prosto z mostu”, Filipiny, swój ogród i….

 

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.