Logo

Event MIX

Event sonda – podsumowania i prognozy dla branży spotkań | Mariusz Nowak

Jak podsumujesz 2020 rok?
Czas wielkich nadziei i jeszcze większych rozczarowań. To miał być dla naszej agencji wyjątkowy rok pod każdym względem. Wszystko skończyło się w marcu przenoszeniem i anulowaniem wydarzeń, rozmowami z klientami o zwrotach zaliczek oraz poniesionych kosztach przygotowań niezrealizowanych eventów. To także rok wielkich zmian i przyspieszonej nauki – trzeba było dość szybko zreorganizować strukturę firmy, dostosowując ją do realiów rynku oraz mocniej zaangażować się w pracę naszego departamentu Online Experience.
W pierwszych miesiącach pandemii klienci prawie nic nie realizowali w online, ale z czasem coraz więcej realizacji pojawiało się na rynku. Wydaje się, że model hybrydy na stałe będzie już w eventach. Poziom świadomości tego typu rozwiązań staje się coraz większy po stronie klienta. Wzrasta także jakość oraz wielkość zamawianych realizacji. Coraz odważniej klienci sięgają po skomplikowane rozwiązania digitalowe.

Jak będzie wyglądał 2021 rok?
Pierwsza połowa przyszłego roku nie powinna przynieść większych zmian. Sytuacja nie ulega poprawie, a wydaje się nawet, że za sprawą rządowych wytycznych wracamy do punktu, w jakim byliśmy w marcu. Powolny powrót do normalnego funkcjonowania będzie zależny od efektów szczepień i malejącej ilości zachorowań. Podobnie jak teraz, kluczowe będą decyzje międzynarodowych korporacji dotyczące poziomu bezpieczeństwa swoich pracowników, partnerów i podwykonawców. Tylko spokój i poczucie bezpieczeństwa pozwoli branży eventowej realizować normalnie wydarzenia offline. Poprawa finansowa może będzie odczuwalna dopiero w drugiej połowie roku.

Czy i kiedy powrócimy do „eventowej normalności”?
Odpowiedz na to pytanie, zawarłem częściowo w poprzedniej wypowiedzi. Tak naprawdę nikt nie jest w stanie stwierdzić, kiedy wróci normalność, sytuacja covidowa zmienia się bardzo dynamicznie na całym świecie. Eventy w znanej nam formie z pewnością wrócą, ale moim zdaniem zawsze będą już posiadały dodatkowe elementy bezpieczeństwa, takie jak dozowniki z płynami do dezynfekcji rąk, unikanie kolejek na wejściu, czy określanie ilości osób biorących udział w wydarzeniu w zależności od powierzchni obiektu (bezpieczny przelicznik na osobę z m3).

Mariusz Nowak
Związany z branżą even & live marketing od ponad 25 lat. Pracował w szwajcarskiej agencji koncertowej UMP, a następnie przy tworzeniu i obsłudze turnieju tenisowego Warsaw Cup by Heros/J&S Cup, a także współpracował z Małgorzatą Potocką w Teatrze Sabat.

Był jednym z założycieli agencji eventowej MplusM Event Marketing, która z sukcesami funkcjonuje do dzisiaj. W roku 2014 agencja otrzymała wiele nagród za współorganizację i obsługę XX-lecia Inter Cars SA na Stadionie Narodowym w Warszawie. Event ten został oficjalnie wybrany największym eventem korporacyjnym w Europie. Organizował dwie edycje światowego festiwalu muzycznego Day Glow, który jako pierwszy proponował paint party w Polsce. Współorganizował BMW Pit Lane Park F1 w Warszawie. Szczególne wyróżnienia otrzymał za INOA Trophy – ogólnopolski cykl pokazów w technologii 3D, przygotowany dla L’Oreal Polska.

W roku 2014 został wiceprezesem i członkiem zarządu agencji Ministry Of Creativity, firmy powstałej w ramach grupy MplusM. W roku 2016 agencje otrzymały wyróżnienie jako Rzetelny Dostawca podczas Procon/Polzak. Obydwie agencje są członkiem Klubu Agencji Eventowych przy SAR, a Mariusz Nowak zasiada w Zarządzie KAE oraz jestem członkiem Rady Programowej magazynu THINK MICE. Już dwukrotnie miał przyjemność zasiadać w jury konkursu EFFIE Awards w Polsce.

Jest ponadto jednym z członków założycieli sztabu kryzysowego branży MICE – #TUGETHER oraz członkiem Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.