Logo


Mija już rok naszej wspólnej walki z Covid-19. Czas ten pokazał, jak ważne są relacje międzyludzkie i jak bardzo doskwiera ich ograniczanie. Odnosi się to także do relacji na linii pracodawca – pracownik. Duża część zatrudnionych od dłuższego czasu pracuje zdalnie, co nie sprzyja budowaniu więzi z firmą. Pandemia narzuciła zmianę stylu zarządzania zasobami ludzkimi oraz wprowadziła nowe standardy, także w zakresie komunikacji wewnętrznej w firmach. Przełożyło się to również na preferencje zakupowe klientów agencji eventowych.

Najlepszym przykładem był czas przed świętami Bożego Narodzenia – zamiast tradycyjnych firmowych spotkań świątecznych agencje eventowe organizowały cateringi do firm lub do domów pracowników, integracje online oraz – co chyba zaskoczyło wszystkich skalą zjawiska – paczki świąteczne dla pracowników i klientów.

Agencja eventowa Relago wypromowała w tym czasie swój nowy produkt – Wonder Box – upominek, który wyróżnia się spośród szerokiej gamy ogólnie dostępnych produktów. Wonder Box to kreatywny i personalizowany prezent wprowadzający element zaskoczenia.

Trend do szukania pomysłów na oryginalne prezenty utrzymał się także w okresie wielkanocnym. Jeden z klientów Relago zgłosił się na 3 tygodnie przed Wielkanocą z zapytaniem o upominek dla 12 000 pracowników. Czas pandemii znacznie ograniczył dostępność produktów w tak dużej ilości, a sprowadzanie towaru z Chin wydłużyło się znacząco – trzeba więc było poruszyć wszelkie pokłady kreatywności, aby móc zaproponować klientowi produkcję ciekawego prezentu w bardzo krótkim czasie.

Relago, bazując na współpracy ze swoim sprawdzonym podwykonawcą, podjęło się wyprodukowania 12 000 „ciastek w słoiku” – mieszanki do wypieku świątecznych ciasteczek. Do produkcji zużytych zostało 2,5 tony mąki, 1,5 tony cukru, 1,2 tony pokruszonej czekolady, a także 1,4 tony czekoladowych drażetek stanowiących element ozdobny! Co ogromnie ważne – zamówienie to miało także swój wymiar CSR-owy – zlecenie zostało powierzone  rodzinnej firmie, która ucierpiała przez pandemię, gdyż głównym źródłem utrzymania jest prowadzony przez nią ośrodek z noclegami, restauracją i piękną – a w obecnych czasach niestety pustą – salą weselną. Jak podkreśla Justyna Odzijewicz – senior event manager w Relago, koordynator tego projektu – poczucie wsparcia lokalnej rodzinnej firmy, zamiast chińskiego producenta daje dodatkową satysfakcję oprócz zadowolonego klienta.

Trend obdarowywania upominkami zapewne jeszcze potrwa. Pracownicy, jak również partnerzy biznesowi doceniają miłe gesty w postaci np. dobrej kawy i czekolady przysłanej do domu w czasach pracy zdalnej, gdyż umilają ten niełatwy dla wszystkich okres pandemii.