Logo

AktualnościTylko w OOH magazine

Czy marketing automation zrewolucjonizuje branżę gadżetów reklamowych? | Gabriela Niewiadomska

Większości firm od jakiegoś czasu przechodzi intensywny proces zmian oparty o technologie cyfrowe. Widać to na wielu płaszczyznach, zarówno w samej sprzedaży, produkcji, jak i w szeroko rozumianym marketingu. Celem tych zmian jest przede wszystkim poprawa efektywności wszystkich działań, jakie mają wpływ na dalszy rozwój firmy. Jedną z kluczowych sfer, jaka się zmienia dość intensywnie, jest szeroko rozumiany marketing. Na rynku B2C od dłuższego już czasu bardzo dobrze funkcjonuje marketing automation, czyli prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych.

Czy ta technologia zrewolucjonizuje branżę gadżetów reklamowych?

Zdarzyło Ci się kiedyś, że szukałeś w internecie jakiegoś konkretnego produktu, a potem przez kilka następnych dni prawie na każdej stronie pojawiały Ci się reklamy właśnie tej rzeczy? A może oglądając coś w sieci dostałeś, niby to przypadkiem, telefon z zapytaniem, czy nie jesteś zainteresowany ofertą właśnie na tą pozycję? Czasem też dokładnie w dniu Twoich urodzin dostajesz smsa lub e-maila z rabatem na produkty w sklepie, w którym już kiedyś robiłeś zakupy. Dziwi Cię to czy już niekoniecznie? Często nie zwracamy uwagi na to, jak wiele śladów zostawiamy po sobie w sieci oraz jak bardzo firmy potrafią wykorzystać te informacje w celu podniesienia sobie sprzedaży. Wszystkie te działania, to właśnie marketing automation, czyli nic innego jak automatyzacja marketingu, która opierając się na specjalnym oprogramowaniu, pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych działań marketingowych. Wyobraź sobie agencję reklamową, która ma swoją stronę internetową przeglądaną codziennie przez setki klientów. O ile łatwiej by było, jeśli handlowcy odpowiadający za komunikację z klientami mogliby kilkunastokrotnie przyspieszyć i zautomatyzować swoją pracę.

Co jest niezmiernie ważne, marketing automation pozwala nie tylko na automatyczne wysyłanie komunikatów marketingowych i sprzedażowych, ale daje możliwość wykonywania tego w oparciu o segmentację odbiorców i generowanie spersonalizowanych treści. Nagle okazuje się, że, co zajmowało nam miesiąc, skraca się do tygodnia, a idealnie dobrana strategia marketingowa przyspiesza wielokrotnie pozyskiwanie nowych klientów. W przypadku wielu firm pozwala to na osiągnięcie znacznego wzrostu przychodów w stosunkowo krótkim okresie.

Jak może skorzystać z tego branża reklamowa?

Pierwszą sprawą, na którą warto zwrócić uwagę to możliwość kierowania spersonalizowanych komunikatów do klientów końcowych, ale też i agencji reklamowych, podzielonych na różne segmenty. To wszystko bez potrzeby angażowania pracowników przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Marketing automation pozwala na o wiele bardziej zaawansowaną segmentację, skuteczniejsze generowanie leadów, odzyskiwanie porzuconych koszyków i budowanie lojalności klientów zaraz po dokonaniu zakupu.
Pamiętać jednak należy, że do zwiększenia sprzedaży oraz pełnego wykorzystania potencjału tego typu narzędzi nie wystarczy jednorazowe zaprojektowanie akcji marketingowych. Potrzebna jest systematyczna optymalizacja oraz udoskonalanie wymyślonych akcji marketingowych. Dodatkowo regularne zbieranie danych z dnia na dzień poszerza możliwości. System wyłapuje i dzieli klientów, dzięki czemu agencja reklamowa może wysyłać promocje na przykład na parasole wyłącznie do tych klientów, którzy oglądali je na stronie w przeciągu ostatniego tygodnia, proponować dodatkowy rabat w dniu urodzin klienta lub też wysyłać maila z propozycjami gadżetów w tej samej kolorystyce, w jakiej klient oglądał gadżety.

Niech nie dziwi Was zatem fakt, że firmy, które chcą się intensywnie rozwijać, w najbliższych latach wcale nie będą zwiększać liczby pracowników działu sprzedaży, ale głównie działu marketingu, którzy będą zatrudnieni w celu obsługi rozbudowanych systemów marketingowych, które z prędkością światła będą docierały do klientów przy założeniu, że człowiek wyznaczy systemowi jasne wytyczne i zaprojektuje dobrze kampanię marketingową.

Gabriela Niewiadomska – Dyrektor ds. sprzedaży w PAR BAKUŁA oraz trener sprzedaży B2B, właściciel Sale Heels. Posiada ponad 17-letnie doświadczenie na rynku, działa z pasją na rzecz szeroko pojętej sprzedaży, opartej na prawdziwych wartościach i ludziach. Buduje zespoły w oparciu o motywację oraz procesy sprzedażowe poprzez integrację strategii i działań operacyjnych.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.