Tylko w oohmagazine Jak na TikToku radzą sobie polskie marki? | Case study

Jak na TikToku radzą sobie polskie marki? | Case study

203
0

Jeśli kojarzysz nasze poprzednie artykuły, to wiesz już, w jakie mity o TikToku nie wierzyć i jak radzą sobie z nim zagraniczne marki. Co jednak słychać na polskim podwórku? Sprawdźmy, jakie historie opowiadają tam bliskie nam marki.

A jeśli brakuje Ci pomysłów na to, od czego zacząć swoje działania na TikToku lub zastanawiasz się jakie treści pozwolą Ci na zachowanie regularności publikacji, te przykłady powinny być dla Ciebie inspiracją.

@wosp i relacjonowanie w czasie rzeczywistym

Fundacji WOŚP nikomu przedstawiać nie trzeba, ale czy każdy wie, że można ją też znaleźć na TikToku? W trakcie trwania corocznej zbiórki pieniędzy konto Fundacji zamienia się w miejsce pełne relacji z wydarzenia. A poza nim użytkownicy angażują się w publikowanie materiałów, które w 2020 roku można było znaleźć pod hashtagami #wosp2020 i #jestemwolontariuszem – to nagrania, które świetnie trafiają do najmłodszych, jednocześnie edukując ich i pokazując, że każdy może pomagać.

@bodyboom_official jako katalog produktów

Ta marka kosmetyczna potencjał TikToka wykorzystuje, by zaprezentować swoje produkty – poprzez treści poradnikowe, tutoriale oraz backstage z sesji zdjęciowych. Jedną z ciekawszych akcji, jaką w ostatnim czasie przeprowadziła był również hashtag challenge #TwojaSuperMoc, który polegał na kreatywnym odtworzeniu układu tanecznego. Wygraną w tym konkursie była możliwość zostania ambasadorką marki.

@laurellagirls i TikTok jako wizytówka Twojej firmy

Marka odzieżowa Laurella oprócz prezentowania na TikToku swoich produktów – od pokazywania ich rozmiarów po możliwości noszenia, wykorzystała TikToka do… przedstawienia samej siebie. Nagranie z „wizytówką” marki zostało dodatkowo przypięte do profilu, by każdy, kto go odwiedza mógł od razu lepiej poznać Laurellę.

@zimowy.narodowy i moc influencerów

Zimowy Narodowy to lodowisko na Stadionie Narodowym w Warszawie, które nawet pomimo sezonowego zamknięcia, cały czas aktywnie prowadzi konto na TikToku. W swoich filmikach pokazuje dobrą zabawę, autentyczność i oczywiście jazdę na łyżwach. Ważnym punktem na profilu obiektu są influencerzy, którzy chętnie odwiedzają to miejsce, dzięki czemu marka dociera do młodych odbiorców.

@pgeskra, czyli sport zza kulis

Skra Bełchatów jako jeden z pierwszych siatkarskich klubów PlusLigi dołączył do TikToka. Klub pokazuje zawodników zza kulis w sytuacjach, w których przeciętny kibic nigdy ich nie zobaczy. Marka wykorzystuje profil, aby pokazać zainteresowania zawodników, nagrania z oficjalnych, jak i tych nieoficjalnych spotkań, zabawne akcje, a także tzw. bloopers, czyli nieudane fragmenty nagrań. Dzięki temu kibic czuje jeszcze większą więź z klubem.

@morelenet i czujna obserwacja odbiorców

Ten profil jest dowodem na to, że nawet e-commerce z elektroniką odnajdzie się na TikToku! Morele ze swoimi treściami trafiają między innymi do graczy, wykorzystując typowe dla tej grupy insighty. Sceny, z którymi mogą utożsamiać się użytkownicy powodują, że marka dostarcza im zarówno rozrywki, jak i buduje relacje.

Jak widzisz – niezależnie od tego czy jesteś marką odzieżową, kosmetyczną, e-commercem, klubem sportowym bądź fundacją – powyżej dostałeś dawkę inspiracji, co w ramach promocji swojej marki możesz publikować na TikToku. Trzymamy kciuki za Twoje działania – widzimy się na TikToku!

Ewelina Mikołajczyk – Senior Social Media Specialist w Harbingers. Na co dzień zarządza projektami z zakresu mediów społecznościowych. Lubi testować i rozszerzać działania poprzez nowe platformy społecznościowe takie jak np. TikTok czy Quora. Prywatnie fanka siatkówki i koszykówki. Wolne chwile poświęca na planowaniu koncertowych wyjazdów (które w tym roku przesunęły się w czasie!).

Anna Socha – Social Media Manager w Morele, wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania i Informatyki na kierunku Social Media Manager. W prowadzeniu działań w social media ceni sobie… budowanie społeczności oraz komunikację opartą o User Generated Content (tak niewiele, a jednocześnie bardzo dużo!). Fanka sketchnotingu i graphic recordingu.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.