Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Jak sprzedawać, żeby chcieli Cię kupować, czyli skuteczna sprzedaż na Instagramie | Sylwia Kupiec

Instagram może być jednym z najpotężniejszych narzędzi do sprzedaży produktów i usług, jeśli tylko wiesz, jak za jego pomocą wyróżnić się z tłumu i skutecznie działać. Niemniej jednak, aby odnieść na nim sukces, potrzebujesz czegoś więcej niż ładne zdjęcia.

Dlaczego warto sprzedawać na Instagramie?

Instagram ma obecnie ponad miliard użytkowników na całym świecie i jest oficjalnie jedną z najczęściej używanych aplikacji. Od momentu swoich narodzin w 2010 roku, a później po wykupieniu go przez Facebooka w 2012 roku, zaczął się, stopniowo przekształcać w wielofunkcyjne narzędzie służące zarówno firmom, jak i konsumentom. Jako platforma mediów społecznościowych z wieloma funkcjonalnościami, stał się katalizatorem zaangażowania konsumentów i niezbędnym narzędziem w handlu cyfrowym, uwzględnianym w strategii sprzedaży większości marek i firm.

Jak sprzedawać na Instagramie?

1. Przełącz się na konto biznesowe

To jest coś od czego musisz zacząć! Dlaczego? Daje nam ono szereg opcji, których nie zawiera konto osobiste, takich jak: przycisk „Kontakt” dostępny na profilu, opcję wyświetlania danych adresowych firmy, dostęp do statystyk, dostęp do narzędzi promocyjnych czy możliwość dodania funkcji sklepu i oznaczania danych produktów w postach.

2. Stwórz zakupowy feed

Wspomniany już wcześniej profil biznesowy, daje kwalifikującym się firmom możliwość synchronizacji z katalogiem i  oznaczania produktów w swoich postach oraz stories, a także przekierowanie z nich bezpośrednio do Twojej witryny internetowej. Posty z możliwością zakupów na Instagramie można rozpoznać po białej ikonie torby na zakupy w rogu obrazu. Pojawiają się one potencjalnym klientom w ramach ich regularnego korzystania z Instagrama.

3. Używaj właściwych hashtagów

Obecnie żaden dobry marketer nie może już żyć bez hashtagów! Nie tylko zwiększają one zasięgi postów, ale też przyciągają więcej obserwujących, zwiększają ich zaangażowanie czy zachęcają do interakcji. Według statystyk samego Instagrama przeciętny post, który zawiera chociaż jeden hashtag, notuje o ponad 12% lepsze wyniki, niż wpis, który nie posiada żadnego. Dobrą praktyką jest używanie maksymalnej liczby hashtagów, czyli 30. Ponadto powinny one też nawiązywać do opublikowanej treści, Twojego biznesu i preferencji potencjalnego klienta.

4. Dodawaj angażujące opisy do zdjęcia

Opis pod zdjęciem lub grafiką to kolejny integralny element każdego posta na Instagramie. Jeśli masz atrakcyjny obraz, ale słaby podpis, Twój wpis może nie przynieść spektakularnych efektów, więc jest to obszar, na który zdecydowanie warto zwrócić uwagę. Dzięki niemu masz szansę na opowiedzenie historii swojej marki czy wywołanie emocji wśród odbiorców. Pisząc wpisy na Instagramie, próbuj angażować swoich odbiorców, zadając pytania i zachęcając ich do interakcji w komentarzach. Niektórzy preferują krótkie teksty, ale do innych przemawiają te bardziej rozbudowane, podzielone na akapity.

5. Twórz Instagram Stories z linkami produktowymi

Instagram Stories wciąż cieszą się ogromną popularnością, o czym może świadczyć ponad 500 milionów aktywnych użytkowników, którzy korzystają z nich każdego dnia. Aby korzystać z niezwykle przydatnej funkcji „Swipe-Up” na Instagramie, musisz mieć konto biznesowe z ponad 10 000 obserwującymi. Daje ona możliwość dodania specjalnej ikony z hiperłączem, która przekieruje odbiorcę bezpośrednio do danej witryny. Zabieg ten znacząco zwiększa ruch na stronie, a w konsekwencji sprzedaż produktów.

6. Użyj reklam na Instagramie, aby dotrzeć do docelowych odbiorców

Reklamy na Instagramie mają kluczowe znaczenie w strategiach marketingowych dla wielu firm. System reklamowy Instagrama działa analogicznie do systemu reklamowego Facebooka i pozwala nam niemal laserowo dotrzeć do najbardziej pożądanej grupy odbiorców. Po skonfigurowaniu profilu biznesowego na Instagramie możesz zdecydować, ile chcesz wydać, gdzie chcesz wyświetlać reklamy i jak długo mają się one wyświetlać. Posiadamy też różne opcje ich kierowania, dzięki czemu możesz wybrać te, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojej firmy.

7. Oferuj specjalne promocje dostępne tylko na Instagramie

Konsumenci wprost uwielbiają różnego rodzaju promocje. Oferując swoim odbiorcom kod rabatowy, kupon lub prezent wyłącznie za pośrednictwem Instagrama, tworzysz wierną społeczność konsumentów swojej marki, skupionych wokół Twojego profilu. Możemy to zrobić na kilka sposobów, np. dodając informacje o promocji w opisie do zdjęcia lub w Instagram Stories, zachęcając przy tym użytkowników do kliknięcia linka w Twoim bio, w celu skorzystania z oferty. Taki zabieg przyciąga też więcej osób do śledzenia Twojego profilu, bo w  końcu jest to nagroda dla naszych obserwujących za to, że są z nami.

8. Nawiąż współpracę z influencerami

Coraz więcej marek, postrzega współpracę z influencerami jako prawdziwy must have w strategii sprzedaży swojej firmy. Dzisiejsi konsumenci nie ufają już tradycyjnej reklamie – ufają ludziom podobnym do nich. Influencer marketing daje markom wyjątkową możliwość dotarcia do zaangażowanej grupy odbiorców. To także świetny sposób na wejście w niszę, budowanie świadomości marki i oczywiście zwiększanie sprzedaży. Jeśli początkowo nie masz budżetu na współpracę z dużym influencerem, rozważ znalezienie mikroinfluencera. Poznasz ich po tym, że mają oni znaczną, ale nie masową liczbę obserwujących, zwykle od 1000 do 100 000 obserwujących.

Instagram można śmiało sklasyfikować jako jedno z najlepszych miejsc do sprzedaży online. Spora część użytkowników jest tam na co dzień aktywna, więc jest to wprost idealny obszar na znalezienie zaangażowanych kupujących. Ty też możesz wygenerować mnóstwo sprzedaży z tej platformy, jeśli dobrze rozegrasz swoje karty i zastosujesz się do strategii opisanych w tym artykule. Więc na co czekasz? Przejdź na profil biznesowy już dziś i zamień swoich obserwujących w klientów!

Sylwia Kupiec – Właścicielka agencji social media Shine On Agency, która pomaga swoim klientom lśnić w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Jest również konsultantką marketingu online i szkoleniowcem. Edukuje i pokazuje przedsiębiorcom, jak za pomocą mediów społecznościowych mogą stworzyć niepowtarzalny wizerunek swojej firmy lub marki, zwiększyć sprzedaż jej produktów lub usług i zbudować wokół niej lojalną społeczność.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.