Zakłady Mięsne Silesia rozpoczęły w 2021 r. kilka dużych kampanii reklamowych. Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na ten krok i dlaczego akurat teraz?
W ostatnich latach Zakłady Mięsne Silesia stały się jednym z głównych graczy na rynku wędlin. Pozwolił na to proces sukcesywnego rozwoju mocy produkcyjnych i portfolia produktów. Nasze produkty są obecne praktycznie we wszystkich największych sieciach handlowych oraz w handlu tradycyjnym, HoReCA i foodservice.
Ogólnopolskie kampanie reklamowe 360 stopni dla naszych marek handlowych to potwierdzenie wdrażania strategii rozwoju przetwórstwa Grupy Cedrob. Jesienią rozpoczęliśmy kampanie promocyjne marek Cedrob Z Kurnej Półki oraz Duda Nasze Polskie. Stworzyliśmy animowaną postać Pana Koguta, który jest strażnikiem zdrowego odżywania się, a zarazem brand hero marki Cedrob z Kurnej Półki. Kogut od zawsze jest symbolem marki Cedrob, słynącej z najwyższej jakości drobiowych produktów. Wykorzystując z kolei nieco abstrakcyjne poczucie humoru, podkreślamy, że linia produktów Nasze Polskie marki Duda to wizytówka rodzimych smaków, z których jesteśmy dumni od pokoleń.
Poza reklamami w telewizji postawiliśmy mocno na digital. W social mediach otoczyliśmy konsumenta dopasowaną i zaczepną komunikacją z użyciem formatów video na InstaStories i YouTube. Nawiązaliśmy również współpracę z influencerami. Zastosowane narzędzia miały na celu m.in. wzajemnie uzupełniać się, wzmocnić przekaz, jak również zwiększyć szanse na dotarcie do jak największej liczby odbiorców.
W jednym ze spotów telewizyjnych pojawia się postać groźnego koguta, który poucza ludzi, co należy spożywać? Skąd wziął się taki koncept i czy nie jest on zbyt odważny, jak na polskie warunki?
Stworzyliśmy serię spotów opowiadających o codziennych słabościach do niezdrowych przekąsek. To historie ludzi, którzy z powodu braku czasu sięgają po tzw. „śmieciowe jedzenie”. Chwila ich słabości zostaje powstrzymana przez superbohatera – Pana Koguta. „Pojedynek wzroku” jaki przyjdzie stoczyć ludziom z Panem Kogutem kończy się wygraną superbohatera! Podejście do takiej komunikacji jest wynikiem przeprowadzonych przez nas w 2020 roku badań konsumenckich. Na ich podstawie marka Cedrob postawiła sobie za cel wykreowanie nowej kategorii – wędlin drobiowych premium poprzez zawłaszczenie zdrowej alternatywy w postaci kanapki z wędliną drobiową.
Postawiliśmy na odważny koncept. W miejsce klasycznej reklamy, czyli rodziny dzielącej się wędliną przy stole, pojawił się nieugięty Pan Kogut, budzący podziw i respekt. Pan Kogut jest strażnikiem zdrowych nawyków! Odbiór kampanii pozytywnie nas zaskoczył. To pokazuje, że założenia konceptu były słuszne.
Spoty promujące produkty Duda Nasze Polskie nawiązują do rodzinnych uroczystości. Skąd pomysł na takie okoliczności tych filmików?
Marka Duda obecna jest na rynku od 30 lat. – Linia „Nasze Polskie” to dzisiaj już kilkadziesiąt produktów z kluczowych kategorii, głównie wieprzowych. Jak wynika z badań, konsumenci kojarzą ją głównie z polskimi, wysoko jakościowymi oraz smacznymi produktami, co podkreślamy w trwającej właśnie kampanii.
Podobnie, jak w przypadku konceptu z Panem Kogutem zależało nam, by opowiedzieć o tym w nieszablonowy i humorystyczny sposób. Stąd w reklamach telewizyjnych seria niefortunnych, wręcz absurdalnych zdarzeń będących efektem odmowy skosztowania polskich kiełbas. W ten sposób marka Duda przedstawia nową platformę kreatywną pod hasłem „TAK KULTOWE”.
Bohaterem jednego ze spotów jest sympatyczny Hiszpan. Na własnym weselu zdaje sobie sprawę, że wychodząc za Polkę związał się nierozerwalnie także z jej tradycjami i zwyczajami Akcja drugiego spotu rozgrywa się również w rodzinnej atmosferze, lecz tym razem są to 70 urodziny pana domu. Wśród uroczystego cateringu znajduje się przekąska z plasterkiem żywieckiej. Całe przyjęcie przerywa odpowiedź nowego gościa, czyli nowej dziewczyny syna gospodarza, która odmawia specjalnie przygotowanej kanapki. Dopiero po czasie Viola zdaje sobie sprawę, jakie faux pas popełniła.
Jak marka która słynie z tradycji nadąża za innowacjami na rynku i nowymi potrzebami klienta?
Chcąc odnieść sukces na rynku, musimy oferować nie tylko wysokiej jakości smaczne produkty, ale też odpowiadać na wyzwania zmieniającego się świata. W ramach firmy funkcjonuje dział Badań i Rozwoju, którego celem jest nie tylko odpowiadanie na zmieniające się potrzeby konsumentów. Ma on za zadanie szukać rozwiązań, które wyprzedzają te potrzeby. Branża wędliniarska jest bardzo chłonna. Naszą rolę jest nie tylko odpowiadać na trendy, ale też je wytyczać.
Jako pierwsi w polskiej branży wędliniarskiej, wprowadziliśmy innowacyjne i bezpieczne opakowania zawierające folię z jonami srebra o działaniu bakteriobójczym i antywirusowym. Gwarantuje ona bezpieczeństwo i funkcjonalność produktów. Innowacyjne opakowania to odpowiedź Silesii na jeden z trendów konsumenckich, który zyskał na znaczeniu w czasie pandemii koronawirusa.
Czy Polacy mocno różnią się od społeczeństw Europy Zachodniej, jeśli chodzi o podejście do zdrowej żywności? Na ile jest to dla nas ważne?
Jesteśmy dość podobni w kwestii podejścia do zdrowej i bezpiecznej żywności do mieszkańców innych krajów Unii Europejskiej. Pamiętajmy, że w UE obowiązują nas identyczne standardy dotyczące wytwarzania żywności. Jako Polska posiadamy bardzo nowoczesny przemysł przetwórstwa żywności.
Co raz częściej decydujemy się zjeść zdrowo. Jak wykazało przeprowadzone na nasze zlecenie badanie IPSOS, Polacy głównie kierują się właśnie smakiem i jakością przy wyborze wędlin. Wielu konsumentów dokonuje świadomych zakupów zgodnych z trendem smart shoppingu, czyli mądrego kupowania przekładającego się na wybór produktów najwyższej jakości poprzez czytanie składów na etykietach. Stąd rośnie zainteresowanie produktami z czystą etykietą, bez ulepszaczy, fosforanów, barwników czy też glutaminianu monosodowego.
Odpowiedzią na ten trend są produkty z Linii Z Kurnej Półki o prostym składzie, zawierające wyłącznie przyprawione mięso z kurczaka i sól peklującą.
Rozmawiała Magdalena Wilczak