W obliczu wojny na Ukrainie Polacy oraz polskie firmy szturmem ruszyli na pomoc. Jak działają i pomagają? Poniżej przegląd części z podejmowanych w ostatnich dniach akcji.
Ważne:
Polacy, zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa zaangażowały się w pomoc naszym sąsiadom, oferując pomoc materialną oraz usługi, miejsca do spania oraz transport. Jeśli chcemy pomóc – należy korzystać z list zweryfikowanych zbiórek na rzecz uchodźców z Ukrainy. Zanim wpłacimy pieniądze, należy upewnić się, że ktoś nie podszywa się pod organizację zbierającą środki dla uchodźców. Takie sprawdzone listy można zobaczyć m.in. TUTAJ.
Pamiętajmy, aby nasza pomoc była zorganizowana i skoordynowana. Już w niedzielę prezydent Przemyśla Wojciech Bakun zaapelował, by wstrzymać się z dowożeniem jakiejkolwiek pomocy do tego miasta, zaznaczając, że mają dosłownie wszystko w dużych ilościach i sugerując, że taka pomoc już wkrótce może być potrzebna w innych miastach. Warto kontaktować się z organizacjami i samorządami, by dokładnie dowiedzieć się, jaka pomoc i działanie są aktualnie potrzebne.
Aby skoordynować pomoc Ministerstwo Spraw Zagranicznych uruchomiło stronę pomagamukrainie.gov.pl, za pośrednictwem której będzie organizowana pomoc.
BRAND24
Brand24 walczy z dezinformacją i udostępnia bezpłatnie swoje narzędzie organizacjom, których zadaniem jest walka z tą formą ataku.
PANEK CAR SHARING
Panek CarSharing zdecydował się wyłączyć 1000 samochodów z usługi i przeznaczyć je na wsparcie w transporcie osób z granicy Ukrainy. Już 25 lutego pracownicy wyruszyli w pierwsze trasy, a akcje zaplanowane były na cały weekend.
GRUPA ARCHE
Grupa Arche otworzyła dla uchodźców wszystkie swoje hotele, w których przygotowano pięć tys. bezpłatnych miejsc noclegowych z wyżywieniem. Więcej o tym pisze ONET.
MANUFAKTURA CZEKOLADY
PZU
PZU sfinansuje za obywateli ukraińskich składki za 30-dniowe obowiązkowe ubezpieczenie OC graniczne dla ich samochodów.
Goldenberry Group
Goldenberry oferuje przestrzeń magazynową oraz możliwości zakupowe i logistyczne.
Operatorzy telekomunikacyjni
Działający w Polsce operatorzy komórkowi oferują także swoim klientom specjalne pakiety ułatwiające kontakt z Ukrainą. Działania podjęli m. in.: T-Mobile, Orange, Play i Plus. Darmowe startery są m. in. rozdawane uchodźcom w przygranicznych terenach.
INPOST
InPost udostępnił m.in. władzom Warszawy swoje tiry do przewozu dóbr materialnych dla Ukrainy. Jednocześnie prezes firmy, Rafał Brzoska, zadeklarował wsparcie dla instytucji czy osób, które również chcą przewieźć dary.
BANKI
Polskie banki, m.in. mBank, PKO BP czy ING Bank Śląski zdecydowały się o zwolnieniu z jakichkolwiek opłat w przypadku wykonywania przelewów na Ukrainę. Pieniądze pobrane przy okazji tego typu operacji, zostaną zwrócone na konta.
Jak marki powinny reagować na obecną sytuację? Mówi Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE:
Ataki na Ukrainę nie ustają. Czy cisza lub udawanie, że nic się nie dzieje jest dobrym rozwiązaniem dla marek? Zdecydowanie jest to zbyt częste zachowanie, które obserwujemy w naszym marketingowym świecie. Polecam Waszej uwadze 4 obszary, na które marki powinny zwrócić uwagę, a które mogą się też okazać dobrym kierunkiem działania: