Logo

Marketing MIX

Sukces sportowy Igi Świątek przekłada się na sukces marketingowy

Jak podaje ranking „Forbes Women” Iga Świątek warta jest reklamowo ponad 700 mln zł. Zdecydowaną liderką rankingu została już drugi rok z rzędu. Wartość reklamowa marki osobistej tenisistki z Raszyna oszacowano na 713 milionów złotych.

To ponad trzykrotnie więcej niż druga w zestawieniu Małgorzata Rozenek-Majdan, prowadząca programy w TVN, influencerka i przedsiębiorczyni. Wartość reklamowa Rozenek-Majdan to według „Forbes Women” 208 mln zł. Podium zamyka trenerka i przedsiębiorczyni Anna Lewandowska, której markę osobistą „Forbes Women” wycenił na 207 mln zł. W pierwszej dwudziestce zestawienia znalazły się także inne gwiazdy związane z mediami tradycyjnymi, m.in. Martyna Wojciechowska (miejsce szóste, 147 mln zł ekwiwalentu reklamowego), Barbara Kurdej-Szatan (miejsce ósme, 132 mln zł Magda Gessler (miejsce jedenaste, 122 mln zł), Katarzyna Cichopek (miejsce szesnaste, 99 mln zł).

Liderka rankingu „Forbes Women” Iga Świątek współpracuje reklamowo z takimi markami jak PZU (sponsor główny tenisistki), Rolex, Xiaomi. Od kwietnia 2022 jest liderką rankingu singlowego WTA.

Sukces sportowy Igi Świątek oznacza również korzyści dla jej sponsorów i partnerów.

W badaniach wizerunkowych Iga Świątek jest obok Roberta Lewandowskiego najbardziej rozpoznawalnym polskim sportowcem.

Iga Świątek Instagram.

Więcej o podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.


Zdjęcie główne: materiały prasowe PZU