Prowadzenie działalności gospodarczej to nieustanne balansowanie między wypracowanym przychodem a poniesionymi kosztami. Jednym z ich składników są koszty druku, w tym związane z eksploatacją urządzeń biurowych. Często są one bardzo istotnym elementem budżetu firmy i mogą wahać się od 3% do około 15%. Co ważne, koszty te z roku na rok nieustannie rosną.
Wielu właścicieli i zarządzających przedsiębiorstwami, kupując tanią drukarkę lub urządzenie wielofunkcyjne, jest przekonanych o trafności podjętej decyzji. Przeświadczenie to z reguły mija podczas pierwszego zakupu kartridża z tonerem lub wystąpienia awarii urządzenia. A to dlatego, że cena materiałów eksploatacyjnych lub koszt naprawy bywa wyższy od samego urządzenia. Ale błędem jest również wyliczenie kosztów druku wyłącznie w oparciu o ceny materiałów eksploatacyjnych. Na TCO (Total Cost of Ownership – Całkowity Koszt Posiadania) wpływa w dużej mierze również sposób, w jaki wykorzystujemy urządzenia w firmie, ich dostępność dla użytkownika, czy też możliwości jakie zapewnia to urządzenie. I tu należy postawić pytania. Czy w dziale księgowości musi stać drogie i wolne urządzenie kolorowe tylko dlatego, że pracownicy tego działu od czasu do czasu drukują w kolorze? Czy zamiast zlecać wydruki na zewnątrz, możemy je znacznie taniej zrobić na miejscu? Oczywiście możemy, o czym powiemy dalej.
Kolejnym błędem popełnianym nagminnie w firmach jest posiadanie sprzętu rożnych producentów, jak również różnych modeli urządzeń tej samej marki. Wymusza to na właścicielu konieczność posiadania zazwyczaj sporego zapasu niekompatybilnych między sobą materiałów eksploatacyjnych oraz części, o przestrzeni magazynowej nie wspominając.
Zarządzając efektywnie firmą, należy kierować się dopasowaniem sprzętu do jej potrzeb. Tymczasem głównym modelem środowiska druku w polskich przedsiębiorstwach jest model rozproszony, oparty na wielu małych i zazwyczaj drogich w eksploatacji drukarkach.
Mając na uwadze powyższe argumenty oraz dekady doświadczeń i nieprzerwanej pracy z klientami, Riset Polska proponuje rozwiązania optymalizacji i redukcji kosztów druku opierające się na modelu scentralizowanym. W naszych projektach wykorzystujemy najnowsze technologie światowych liderów rynku takich jak UTAX, Nuance, PaperCut, łącząc ze sobą zalety i wydajność urządzeń drukujących, jak i możliwości najnowszych systemów do zarządzania drukiem.
Nowoczesne technologie to oszczędność czasu i pieniędzy. Inwestycja w innowacyjny sprzęt przyczyni się do usprawnienia pracy w każdej firmie, a trwałość i wydajność materiałów oraz niskie koszty eksploatacji zaowocują podniesieniem komfortu pracy. Warto więc zainteresować się systemem scentralizowanego zarządzania drukiem, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo danych w drukowanych dokumentach poprzez zastosowanie autoryzacji dla użytkowników oraz wykorzystanie mechanizmów druku podążającego. W systemie tym, dużą oszczędność przynosi elektroniczny obieg dokumentów zintegrowany bezpośrednio z urządzeniami wielofunkcyjnymi. Efekt? Redukcja czasu pracy z dokumentami, jak i zmniejszenie liczby powstających kopii tego samego dokumentu dla wielu działów w firmie.
Riset Polska, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, stworzył w pełni skalowalne i niezawodnie rozwiązanie o nazwie „Utax ProductivityPack”, które zapewnia nieograniczone możliwości personalizacji zarządzania wydrukami, skanowanie oraz archiwizację dokumentów. Jednocześnie przynosi oszczędności nawet do 40% rocznych kosztów druku w firmie. Modułowość proponowanego rozwiązania pozwala na ograniczenie inwestycji do tych elementów, które są niezbędne i będą wykorzystywane na bieżąco. Jego wdrożenie jest możliwe w każdym przedsiębiorstwie.
A co jeśli brakuje w firmie środków na jednorazową inwestycję? Dzierżawa od Riset systemu scentralizowanego zarządzania drukiem to łatwy i oszczędny sposób na zaspokojenie potrzeb firmy w zakresie druku, kopiowania czy innych funkcjonalności sprzętu biurowego. Ta forma ma wiele zalet, a wśród nich stałą opiekę serwisową oraz możliwość finansowania usługi z bieżących środków przedsiębiorstwa.
Z analiz wynika, że firmy mogą zaoszczędzić na wynajmie sprzętu drukującego ok. 30% kosztów. Najem nie wymaga od firmy inwestowania na początku sporej ilości pieniędzy, co może być istotnym argumentem nie tylko dla mniejszych przedsiębiorstw, ale i dużych firm, które mogą przeznaczyć zaoszczędzone w ten sposób środki na inne cele rozwojowe.
Wniosek? Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy, by mieć dostęp nawet do najnowocześniejszych technologii.
www.riset.pl
Riset
Firma Riset jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę urządzeń biurowych marki Utax. Wdraża, integruje i utrzymuje unikalne oraz innowacyjne systemy informatyczne oparte na rozwiązaniach światowej klasy producentów takich jak: Utax, PaperCut, Nuance Autostore, PrintFleet i innych. Posiada wieloletnie doświadczenie w integracji systemów biznesowych i procesowych, łączy rozwiązania bazujące na wielu różnych platformach w jeden spójny i niezawodny system informatyczny. Zapewnia usprawnienie, przyspieszenie oraz obniżenie kosztów prowadzenia każdej działalności.
Riset oferuje sprzedaż, dzierżawę, wynajem urządzeń biurowych, produkcyjnych, obsługę gwarancyjną, jak i pogwarancyjną urządzeń: Utax, Kyocera, Ricoh, Rex Rotary, Gestetner, Nashuatec, Konica Minolta, Develop. Dzięki rozbudowanej siatce Autoryzowanych Partnerów oferuje i świadczy usługi na terenie całej Polski.