Grzegorz Kotara z firmy 1xyz.pl opowiada o implementacji nowej maszyny, jaką jest ploter STORMjET UV 2H, jej zaletach i poszerzeniu portfolio swoich usług.
Monika Opałka: Jaki jest profil działalności Państwa firmy?
Grzegorz Kotara: Nasz firma zajmuje się reklamą kompleksową, czyli od projektu do efektu. Znaczną częścią naszej pracowni produkcyjnej są maszyny do druku solwentowego. Specjalizujemy się w wydrukach naklejek/etykiet samoprzylepnych w niskich nakładach oraz wydrukach wielkoformatowych o fotograficznej jakości druku.
Zdecydowali się Państwo na zakup plotera STORMjET UV 2H. Dlaczego właśnie ta maszyna? Co wyróżnia ją spośród innych dostępnych na rynku?
Tak, od dawna przyglądam się maszynom z technologią druku UV i zaobserwowałem wysoki wzrost sprzedaży tych maszyn, co wiąże się z zapotrzebowaniem właśnie takich wydruków na rynku reklamowym. Ploter STORMjET UV 2H drukuje z doskonałą, fotograficzną jakością i w zaskakująco krótkim czasie, co doskonale wpływa na wydajność i szybkość realizacji zleceń. Maszyna jest przede wszystkim bardzo wydajna i posiada niskie koszty eksploatacji. Zakup STORMjET UV 2H bardzo szybko się zwróci z uwagi na przystępną cenę zakupu. Innowacyjna technologia stworzona właśnie pod druk UV umożliwia druk falą i zmienną kroplą, co w 100% gwarantuje uzyskanie bogatej i intensywnej kolorystyki jakości fotograficznej. Ploter jest bardzo stabilny dzięki zastosowaniu lam UV LED dodatkowo chłodzonych cieczą, dzięki temu ploter może pracować 24 godziny na dobę.
Jak zmieni się zatem Państwa oferta po implementacji nowego urządzenia?
Po implementacji nowego urządzenia z rodziny STORMjET nasza oferta wzbogaci się przede wszystkim o tzw. realizację „od ręki”. Dzięki technologii druku UV klient będzie mógł dosłownie poczekać chwilę na swój wydruk, a wszystkie inne nasze realizacje – nawet te z montażami pozwolą na błyskawiczną reakcję i realizację. Wysoka odporność na ścieranie pozwoli na nie stosowanie na niektóre wydruki laminatu, co oczywiście wpływa na koszt całej realizacji, jak również czas oczekiwania. STORMjET UV 2H pozwoli nam na zwiększenie możliwości fizycznych realizacji zleceń o co najmniej 4 krotność obecnie realizowanych zamówień na druk.
[galeria=”1″]
Czy firma Via Color zapewnia Państwu gwarancję i wsparcie techniczne?
Z firmą Via Color współpracujemy już od dłuższego czasu. Zakupiliśmy u nich ploter STORMjET 7160S z drukiem eco solwentowym, który w pełni spełnia nasze oczekiwania i jest bezawaryjny. Przez cały okres współpracy z Via Color nie musieliśmy korzystać z gwarancji, maszyna jest praktycznie bezawaryjna a dostępność i błyskawiczna reakcja serwisu jest jednym z największych atutów tej firmy. Wsparcie techniczne jest dostępne o każdej porze dnia i nocy, albo mailowo, telefonicznie a nawet za pośrednictwem komunikatorów, co wyróżnia firmę Via Color na tle innych.
Jakie realizacje zamierzają Państwo wykonywać na tej maszynie?
Zamierzamy się skupić na druku wielkoformatowym na potrzeby agencji reklamowych oraz firm montażowych, które wymagają najwyższej jakości wydruków za rozsądne pieniądze oraz w bardzo szybkim czasie. Dodatkowym planem wdrożeniowym mają być wydruki fototapet i innych dekoracji ściennych. Na pewno nie zapomnimy o realizacji nietypowych zamówień, z których słynie nasza “pracownia cudów”. Zamierzamy sprawdzić możliwości maszyny na innych nośnikach niż te specjalnie dedykowane branży reklamowej.
Czy planują Państwo zakup kolejnych maszyn?
W niedalekiej przyszłości na pewno tak. Zwłaszcza, że nasz park maszyn od roku powiększył się aż dwukrotnie o nowe maszyny, zaczynając od ploterów z rodziny STORMjET skończywszy na laserze i termosublimacji. Obecna instalacja STORMjET V 2H oraz laminatora (również od Via Color) pozwoli nam zamknąć budowanie długo planowanej przez nas oferty. Kolejne maszyny to kwestia czasu i rozwoju technologii druku wielkoformatowego.
Jak oceniają Państwo aktualną kondycję branży poligrafii reklamowej?
Obecnie na rynku jest wiele firmy zajmujących się produkcją jak również agencji reklamowych. Nie wszystkie jednak zdążyły odbić się od dna i odetchnąć po kryzysie ostatnich lat. Z moich obserwacji, które przełożyły się na liczbę zamówień w naszej firmie śmiało mogę stwierdzić, że branża reklamowa znów powraca do łask. W końcu reklama jest dźwignią handlu. Każda, nawet na najmniejsza i najbardziej tradycyjna forma reklamy jest potrzebna. Choć wiele firm postawiło na jedną kartę reklamując się tylko w Internecie, to jednak komunikacja zewnętrzna nadal jest widoczna i skuteczna.
Rozmawiała Monika Opałka