Logo

Media & maszyny

Canon: Już 250 instalacji urządzeń Océ VarioPrint i-series

Urządzenia VarioPrint i-series to uznane przez klientów na całym świecie rozwiązania do druku wysokich nakładów materiałów do komunikacji marketingowej, przesyłek reklamowych, druku transakcyjnego, a także książek, magazynów i podręczników. Od premiery tej serii urządzeń w sierpniu 2015 r., na całym świecie zainstalowano już 250 maszyn. Liderami w wykorzystaniu systemów VarioPrint i-series są Holandia, Wielka Brytania, Francja i Niemcy. Co więcej, ponad 20 proc. klientów zakupiło więcej niż jedno urządzenie.

VarioPrint i-series to arkuszowe urządzenia atramentowe drukujące w formacie B3, które dzięki wyróżniającej się szybkości i wydajności plasują się pomiędzy tonerowymi urządzeniami do druku arkuszowego, a atramentowymi systemami do druku na papier ciągły. Łącząc zalety obu tych systemów, urządzenia VarioPrint i-series oferują szerokie możliwości tworzenia materiałów promocyjnych i reklamowych, generując jednocześnie niższe koszty produkcji i obsługi.

Jeszcze więcej w krótszym czasie

Dzięki VarioPrint i-series można znacznie zwiększyć wydajność swojego biznesu. Urządzenia pozwalają drukować ponad 400 000 obrazów A4 dziennie i pracują z nieosiągalną dla konkurencji sprawnością wynoszącą ponad 90 proc. przy jednocześnie dwukrotnie większej prędkości. Michel Bourrienne, prezes firmy Ingenidoc (Francja), zajmującej się drukiem dokumentów i dostarczającej usługi cyfrowe, mówi: – Główną korzyścią jest zwiększenie prędkości produkcji drukowanych książek i ulotek. Obecnie możemy drukować 300 stron A4 w kolorze na minutę, czyli ponad dwukrotnie więcej niż wcześniej. Dzięki doskonałej prędkości drukarka VarioPrint i300 daje nam pewność, że zamówienia przyjmowane do południa zostaną zrealizowane najpóźniej następnego dnia.

Wysoka jakość + wysoka wartość = wyższe marże

Druk atramentowy na standardowych arkuszach offsetowych z dużą prędkością możliwy jest dzięki zastosowaniu technologii podkładu ColorGrip.  Atramenty iQuarius MX wykorzystywane przez urządzenia VarioPrint i-series przeznaczone są do użycia z papierem powlekanym, dedykowanym do wysokiej jakości offsetowych zastosowań graficznych. W ciągu ostatniego roku Canon ściśle współpracował ze swoimi klientami, aby uzyskać jeszcze wyższą jakość wydruków i zwiększyć paletę zastosowań tego rozwiązania.

Dla Tronda Erika Isaksena, dyrektora zarządzającego drukiem książek w firmie Livonia Print (Łotwa), to właśnie jakość była kluczową kwestią przy wyborze nowego systemu druku. – Nie mogliśmy tolerować żadnych kompromisów w zakresie jakości. Chcemy, aby nasi klienci mogli korzystać z produkcji cyfrowej o takich samych parametrach jakościowych jak w przypadku wszystkich naszych pozostałych wydruków. Potrzebujemy również absolutnej spójności pomiędzy naszym oryginalnym litodrukiem a cyfrowymi reprintami, pomiędzy drukiem litograficznym i cyfrowym, zaczynając od tego samego papieru offsetowego, użytego do zadruku, na reprodukcji kolorów kończąc. System VarioPrint i-series spełnił nasze oczekiwania, więc możemy go polecić jako najlepsze rozwiązanie do produkcji każdego indywidualnego zlecenia, uwzględniając zarówno wymagające parametry zlecenia, jak i jego nakład czy terminy dostaw – mówi.

Urządzenia VarioPrint i-series pozwalają na zadruk zarówno w kolorze, jak i w odcieniach czarno-białych, na ponad 1000 sprawdzonych i atestowanych przez Canon podłożach. Charakterystyka systemu VarioPrint i-series, znacznie zwiększa opłacalność druku krótkich oraz średnich nakładów prac, w których strony kolorowe mieszają się ze stronami czarnymi, szczególnie biorąc pod uwagę możliwość produkcji książek na żądanie oraz produkcję dokumentów transakcyjnych bez wykorzystywania przygotowanych wcześniej poddruków.

– Wydawnictwa dla branży edukacyjnej stają się coraz bardziej spersonalizowane. Dzięki technologii druku cyfrowego Canon, nasza firma jest gotowa w pełni odpowiedzieć na te oczekiwania. Obecnie obserwujemy rosnące zapotrzebowanie ze strony wydawców edukacyjnych właśnie na personalizację treści, szczególnie zaś materiałów naukowych i dydaktycznych. Cyfrowy druk na żądanie w pełni umożliwia produkcję w takim modelu – wyjaśnia Mathijs Suidman, dyrektor ds. mediów w CB (Holandia i Belgia).

Pełna automatyzacja

Urządzenia VarioPrint i-series są też silnie zautomatyzowane i bezproblemowe w obsłudze, a zgodność z urządzeniami do obróbki i oprogramowaniem firm trzecich stanowi dodatkowy atut. Pozwala tym samym na skrócenie o połowę czasu potrzebnego na wykończenie czy uszlachetnienie wydruków, także dzięki nowym opcjom wykańczania broszur m.in. poprzez perforację i przycinanie.  

Rob Frencken, dyrektor zarządzający NHA, instytutu szkoleniowego w Holandii, zainstalował VarioPrint i300 wraz z oprogramowaniem Océ COSMOS, aby cyfrowo opracowywać i drukować tysiące modułów szkoleniowych miesięcznie. Frencken przyznaje: – Gdy tylko student zamówi kurs, może liczyć na to, że pakiet dotrze pod jego adres następnego dnia roboczego. Dzięki automatyzacji zapewnianej przez system COSMOS, materiał kursu drukowany jest w ciągu pół godziny od zamówienia. Uzyskaliśmy dzięki temu bardziej efektywny proces produkcyjny oraz utrzymaliśmy bardzo wysoką jakość naszych produktów. W rezultacie tzw. customer experience naszych usług jest na bardzo wysokim poziomie, zarówno pod względem obsługi i logistyki, jak też samej treści publikacji. A to kluczowe wskaźniki wpływające na satysfakcję klienta.

– W ciągu ostatnich czterech lat mogliśmy zaobserwować, w jaki sposób arkuszowy druk atramentowy wpłynął na branżę poligraficzną, czy to w obszarze produkcji dla branży wydawniczej, czy też w segmencie materiałów z obszaru marketingu bezpośredniego. Urządzenia VarioPrint i-series są benchmarkiem w tej kategorii dla całej branży. Klienci mogą przyspieszyć zwrot z inwestycji, przesuwając produkcję z druku offsetowego na druk cyfrowy, co przynosi dodatkowe korzyści w postaci oszczędności kosztów, czasu i logistyki – szczególnie w zakresie elastyczności druku na żądanie i redukcji stoków magazynowych. Tym samym cyfrowy druk atramentowy zasadniczo zmienia ekonomikę produkcji, przekształcając puste arkusze w realny zysk dla firmy – przyznaje Peter Wolff, Vice President, Production Printing Products (PPP), EMEA Commercial Printing, Canon Europe.

www.canon.pl

KL