Logo

Media & maszyny

Ricoh: Europejscy pracownicy nie potrafią korzystać z nowych technologii

Inwestycja w nowe rozwiązania technologiczne nie przyniesie pożądanych efektów, jeśli firma nie zadba o odpowiednie przygotowanie pracowników.

Pracownicy chcą mieć dostęp do innowacyjnych rozwiązań technologicznych, ale przyznają, że brakuje im wiedzy jak z nich efektywnie korzystać. Stwierdziło tak 40% respondentów badania przeprowadzonego na zlecenie Ricoh. 67% spośród nich uważa, że pracodawcy powinni położyć większy nacisk na szkolenia w tym zakresie, a jedynie 27% jest zdania, że inwestycje ich firmy w tej sferze są na odpowiednim poziomie.

Problem nie dotyczy jedynie nowych rozwiązań. Aż 34% pracowników przyznaje, że nie ma odpowiednich umiejętności aby korzystać z podstawowego sprzętu biurowego, czy oprogramowania takiego jak Microsoft Office. Ważnym elementem w tej dyskusji są różnice pokoleniowe. 70% badanych przyznaje, że młodsi pracownicy są znacznie lepiej przygotowani do pracy z nowymi technologiami, a 33% respondentów obawia się, że w związku z tym będą mieli problem ze znalezieniem pracy.

– Obecnie w Europie toczy się ożywiona dyskusja o możliwościach oferowanych przez cyfrowe technologie. Jednakże inwestycja w nowe rozwiązania nie podniesie efektywności pracy jeśli firmy nie zadbają o odpowiednie przygotowanie pracowników. Szczególnie, że ci są pozytywnie nastawieni do zmian, które niesie ze sobą wprowadzenie innowacyjnych narzędzi – mówi Javier Diez-Aguirre, VP Corporate Marketing w Ricoh Europe.

www.ricoh.pl

KL