Logo

Media & maszyny

Canon: Moc możliwości ploterów wielkoformatowych

Wiele komercyjnych firm oferujących usługi druku posiada w swoim parku maszynowym ploter wielkoformatowy. Często jednak jest on używany wyłącznie do proofingu lub obsługi niskich nakładów wydruków wielkoformatowych, takich jak plany i mapki, plakaty do zastosowań wewnętrznych lub wydruki fotograficzne. W efekcie jest to jedno z urządzeń, których potencjał bywa wciąż niewystarczająco wykorzystywany.

Tymczasem ploter wielkoformatowy jest w stanie pracować o wiele ciężej, produkując znacznie szerszą gamę materiałów na różnorodnych podłożach. Współczesna technologia druku wielkoformatowego pozwala bowiem drukować obrazy na bogatej gamie materiałów, co przekłada się na nowe produkty, które firmy drukarskie mogą tworzyć. Warto więc wykorzystać pełne moce produkcyjne tego urządzenia, poszerzając tym samym zakres świadczonych usług, co pozwoli znaleźć dodatkowe źródła dochodu, a tym samym rozwinąć prowadzony biznes.

Ploter napędzający zyski

Posiadanie plotera wielkoformatowego drukującego w kolorze w swojej firmie otwiera drogę do wielu rynków. Trzeba tylko wkroczyć na nie ze swoją ofertą i zaprezentować możliwości, zamiast czekać, aż klienci sami o nie zapytają.

– Mechanizm działania w tym wypadku wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku posiadaczy systemów do druku cyfrowego na papier cięty – mówi Tomasz Miękus, Product Business Developer, Canon Polska. – Nie spotkałem się, aby którykolwiek z nich siedział z przysłowiowymi »założonymi rękami« i jedynie czekał na klientów. Właściciele firm, które odniosły rynkowy sukces, aktywnie wychodzą z propozycjami współpracy do potencjalnych kontrahentów, przedstawiając im swoje możliwości produkcyjne, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał posiadanych maszyn. Dokładnie tym samym – komercyjnym – nastawieniem powinni wykazać się wszyscy, którzy dysponują ploterem do druku wielkoformatowego. Oba urządzenia bowiem w jednakowym stopniu stanowią potencjalny motor napędzający zyski firmy. Wszystko zależy jednak od tego, jak motor ten zostanie wykorzystany.

Tu zaś możliwości są naprawdę duże. Na ploterze takim można bowiem drukować m.in. wielkoformatowe grafiki do zastosowań zewnętrznych, które nie wymagają laminowania – wystarczy wykorzystanie wodoodpornych podłoży. Bez problemu wydruki na nich wykonane wytrzymają oddziaływanie czynników atmosferycznych nawet przez pół roku. 

Od czego zacząć?

Najlepszym punktem wyjścia dla zwiększenia potencjału biznesowego swojej firmy są jej dotychczasowi klienci. Warto więc upewnić się, czy wiedzą o tym, że drukarnia, z którą współpracują w innych obszarach druku, ma także możliwość obsługi wydruków wielkoformatowych. A jeśli tak, to czy wiedzą, co, poza planami i plakatami, mogą w niej wyprodukować. Przecież klient, zamawiający ulotki lub broszury związane z wystawą czy eventem, z dużym prawdopodobieństwem potrzebuje także banerów czy grafik na stoisko. Z kolei firma, zamawiająca materiały korporacyjne, może potrzebować wydruków wielkoformatowych do aktualizacji wystroju swojej recepcji czy prezentacji swych produktów lub usług. Właściciela restauracji, który raz do roku zwraca się do drukarni z prośbą o wyprodukowanie zaktualizowanego menu, można spróbować zachęcić do rozważenia wyprodukowania materiałów POS i wielkoformatowych grafik, które odświeżą wygląd lokalu.

– Podejmowanie tego typu prób pozwoli w pewnym momencie na skompletowanie ciekawego portfolio w zakresie wydruków wielkoformatowych, które będzie można wykorzystać do pozyskania nowych klientów. Ci zaś są naprawdę wszędzie, gdyż konkurencyjność cenowa druku cyfrowego sprawia dziś, że jest on dostępny nawet dla małych przedsiębiorstw, jak choćby lokalne placówki handlu detalicznego – konkluduje Tomasz Miękus. 

Oczy szeroko otwarte

Oczywiście dostrzeganie potencjału biznesowego to jedno, a przekształcenie go w realny dochód, to zupełnie inna kwestia. Dlatego warto wykorzystać możliwości drzemiące w oferowaniu klientom dodatkowych produktów, wykraczających poza ich standardowe zamówienia. Wymaga to jednak proaktywnej postawy i gotowości do przedstawiania dodatkowych pomysłów. Kto jednak ma je prezentować, jak nie ekspert w zakresie druku cyfrowego, jakim powinien być każdy dostawca usług druku?

Dziś każdy właściciel drukarni musi być na bieżąco z trendami w obszarze marketingu i promocji, aby móc porozmawiać o tym, jak różne rodzaje druku mogą wspierać działania marketingowe klientów. Tylko dzięki temu będzie bowiem w stanie wykorzystać pełnię swych możliwości produkcyjnych do rozwoju firmy.

www.canon.pl

KL