W dniach 2-4 czerwca 2014 odbyła się Konferencja Opakowaniowa MODERN PACKAGING na której firma Europapier Impap poprowadziła jeden z wykładów pt. „Nowości i innowacje w opakowaniach prezentujących towar na półkach sklepowych”. Case study poprowadziła Beata Barańska-Czyżkowska, Project Manager Design & Packaging Solutions w Europapier Impap, absolwentka Wydziału Grafiki na warszawskiej ASP, posiadająca ponad dwunastoletnie doświadczenie w projektowaniu opakowań w firmach takich jak: Laboratorium Kosmetyczne Dr. Irena Eris, Ferrero Polska i 3M Poland. Tematem prelekcji były trendy na rynku opakowań, surowce opakowaniowe i możliwości balansu ich zastosowań oraz najciekawsze opakowania z półki sklepowej.
ŚWIAT OPAKOWAŃ
Rynek opakowań to istna plantacja pomysłów o nieograniczonych możliwościach. W Polsce ograniczają nas tylko realia, ponieważ niestety cena opakowania wciąż jest najistotniejszym kryterium wyboru przez klienta końcowego. Nacisk producentów na coraz niższe ceny opakowań ma wpływ na jakość opakowań. Dlaczego? Mamy tu do czynienia z systemem naczyń powiązanych: producent wymaga niskich cen od drukarni, drukarnia naciska na dystrybutora, a dystrybutor fabrykę papieru, która nie może w nieskończoność obniżać kosztów produkowanego surowca ale musi szukać oszczędności zmieniając receptury i składowe masy. Zachęcam do myślenia o oszczędnościach w opakowaniach w bardziej szerokim spectrum możliwości. Czasem wystarczy zmienić konstrukcję opakowania, grafikę opakowania (np. zmienić technikę druku, ilość kolorów lub sposób zdobienia), logistykę opakowania (dostosowanie wymiarów opakowań SRP do schematów ISO-modularnych) i można osiągnąć znacznie większe „savingi” niż ciągle starając się zbić cenę papieru czy też kartonu. Europapier Impap jak najbardziej chce inspirować klientów do takich rozwiązań.
MISJA I STRATEGIA
Nieustanne zmiany na rynku surowców opakowaniowych oraz rosnące wymagania naszych klientów wręcz wymuszają zmiany w sposobie sprzedaży materiałów opakowaniowych. Dzisiaj nie wystarczy tylko sprawnie obsługiwać sprzedaż, ale najważniejsze jest inspirowanie klientów, doradzanie im możliwości balansu surowców opakowaniowych i gotowych opakowaniowych rozwiązań. Nasza codzienna praca to nie tylko sprzedaż papieru, kartonu lub mediów reklamowych, ale też pełnienie funkcji doradczej i dostarczanie naszym klientom indywidualnych rozwiązań skrojonych na ich potrzeby. Zgodnie z naszą misją „serving your success” – staramy się łączyć nie tylko sukcesy naszych pracowników, ale i partnerów biznesowych. Przede wszystkim zależy nam, aby być dla naszych klientów aktywnym i zaufanym partnerem w biznesie.
A MY WIEMY JAK!
BEATA BARAŃSKA-CZYŻKOWSKA, PROJECT MANAGER / DESIGN PACKAGING SOLUTIONS, EUROPAPIER IMPAP
Artykuł ukazał się we wrześniowym Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn KLIKNIJ w link.