Logo

Media & maszyny

Folia API Copper Kettle na etykietach whiskey Hopes & Dreams

API Group poinformowała o kolejnym udanym wdrożeniu jej specjalistycznego podłoża, wzbogacającego finalny produkt i zwiększającego jego atrakcyjność. Tym razem stworzona przez brytyjską firmę folia API Copper Kettle znalazła zastosowanie przy produkcji etykiet na nową whiskey klasy bourbon – Hopes & Dreams. Stylizowana na styl „vintage”, nadaje ona całej butelce tego nowo wprowadzonego na rynek i – jak podaje właściciel marki – unikalnego trunku bardziej wysublimowany charakter.

Etykieta, stworzona z udziałem materiałów API, ma – obok chwytliwych haseł reklamowych – w jeszcze większym stopniu wyróżnić markę Hopes & Dreams na rynku. Jak zaznacza jej właściciel, nowy trunek jest skierowany do pokolenia tzw. millenials oraz do osób gustujących w whiskey, prowadzących niebanalny tryb życia. Z tego też względu etykieta jest stylizowana na czasy Dzikiego Zachodu, a wprowadzona w niej folia Copper Kettle nadaje butelce charakter „niedbałego” luksusu. Folię zastosowano w widniejących na etykiecie literach oraz w podwójnej obwódce otaczającej całość ilustracji. Dodaje ona też blasku dwóm sardonicznym pieczęciom, które po wnikliwym przyjrzeniu się zawierają hasło „Edycja limitowana”.

– Nasz wybór padł na Copper Kettle firmy API, gdyż folia ta oferuje wspaniałą, wyróżniającą nas stylistykę, zapewniającą wrażenie autentyczności, co idzie w parze z projektem samej etykiety – mówi Chad Michael, którego studio projektanckie odpowiadało za jej stworzenie. – Jako że cała marka kreuje historię maszynowo produkowanej whiskey bourbon, połysk zapewniany przez folię może się wydawać swego rodzaju ironią. Jednak nawet butelka o wydźwięku satyrycznym musi mieć odpowiedni wygląd.

Folia jest zadrukowywana w firmie Colve St. Press przy użyciu maszyny typograficznej Heidelberg oraz miedzianych form. – Jak wynika z informacji ze strony przedstawicieli drukarni, folia API znakomicie współgrała z ząbkowym podłożem, jakie wybraliśmy z myślą o etykiecie – kontynuuje Chad Michael. – Od początku do końca cały proces poligraficzny przebiegał niezwykle gładko i bez przestojów, w czym duża zasługa firmy API, która zaoferowała nam nie tylko właściwy materiał, ale też odpowiednie wsparcie techniczne.

Chad Michael Studio, z siedzibą w Dallas w stanie Teksas, istnieje od 2014 roku i specjalizuje się w kreowaniu marek, projektowaniu opakowań oraz wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań w już istniejących oraz nowych produktach. Chad Michael, jako właściciel firmy, otrzymał przez ostatnie trzy lata szereg wyróżnień i nagród za tworzone prace, m.in. Award of Excellence przyznawaną przez magazyn Communication Arts oraz Young Gun 15.

KL