Od lutego w Igepa Polska dostępna jest pełna oferta ploterów wielkoformatowych marki Roland. O tej ważnej dla firmy Igepa zmianie i co oznacza ona dla rynku rozmawiamy z Andrzejem Kościelniakiem, Menadżerem Działu IGEPA VISCOM – Materiały do produkcji reklamowej.
Jak rozpoczęcie sprzedaży ploterów i atramentów wpisuje się w dotychczasową strategię Igepa Polska?
Andrzej Kościelniak: Rozpoczęcie dystrybucji atramentów i ploterów ROLAND jest dla Igepa Polska ważnym wydarzeniem. Dotychczasowe działania firmy ukierunkowane były na zbudowanie kompleksowej oferty materiałów oraz zapewnieniu wysokiej jakości serwisu, co pozwoliło nam osiągnąć silną pozycję na rynku dystrybucji mediów do druku i reklamy. Wraz z rozwojem sprzedaży rosły też oczekiwania klientów co do końcowej jakości prac realizowanych na naszych materiałach. Ponieważ na ostateczny efekt, oprócz jakości podłoża, wpływa też model plotera i typ atramentu, więc chcąc spełnić te oczekiwania, zdecydowaliśmy się włączyć do naszej oferty urządzenia drukujące i tusze, tworząc w efekcie unikatową na polskim rynku ofertę wartości.
Na czym polega unikatowość nowej oferty IGEPA?
Po wprowadzeniu do sprzedaży ploterów Igepa będzie pierwszą hurtownią w Polsce, w której „pod jednym dachem” producenci reklam będą się mogli zaopatrzyć w pełen asortyment materiałów wielkoformatowych, folii ploterowych, płyt z tworzyw sztucznych oraz właśnie atramentów i urządzeń do druku. Taka kompleksowa oferta jest od kilku lat wdrażana na rynku niemieckim i cieszy się dużym uznaniem wśród tamtejszych firm produkcyjnych. Warto podkreślić, że Igepa jest bezpośrednim importerem wszystkich oferowanych materiałów, co dodatkowo pozwala zaoferować klientom bardzo korzystne ceny.
Jakie zalety dla klientów niesie taka kompleksowości?
Istnieje szereg zalet takiego rozwiązania. Po pierwsze, klient zyskuje gwarancję, że w oferowanym zestawie „ploter – atrament – podłoże” wszystkie komponenty są do siebie optymalnie dopasowane, zapewniając najwyższą jakość wydruku oraz płynność pracy urządzenia i jego trwałość. Po drugie, klient poprawia swój komfort składania zamówień, gdyż wszystkie materiały może teraz zakupić w jednym miejscu. Po trzecie, dokonując zakupów w jednej firmie może liczyć na lepsze warunki cenowe, niż gdyby dzielił je na kilku dostawców.
[galeria=”1″]
Na czym polegać ma wspomniane dopasowanie komponentów w ramach jednej oferty?
Komponenty, które implikują jakość wydruku to: ploter, atrament i podłoże. Zacznijmy od podłoży. Na rynku oferowanych jest bardzo wiele materiałów do druku, pochodzących od producentów z różnych części świata. Często zdarza się, że pod jedną marką handlową sprzedawane są produkty z różnych fabryk, a i dostawy od jednego producenta mogą się od siebie mocno różnić. Aby zniwelować ryzyko błędów w wydruku, zaoferujemy klientom profile przygotowane pod konkretny materiał, co pozwoli na utrzymanie niezmiennej jakość prac. W przypadku atramentów stawiamy na sprawdzone rozwiązanie jakościowe i wprowadzamy do oferty markę tuszy alternatywnych z nieco wyższej półki cenowej, która od lat cieszy się renomą w Europie Zachodniej. Ostatni element tej układanki tworzą plotery ROLAND, które są wręcz synonimem niezwykłej trwałości i najwyższej jakości druku wielkoformatowego. Można zatem powiedzieć, że media IGEPA i plotery ROLAND stworzą zgrany duet gwarantujący zawsze pewny efekt.
Jakie są konkretne plany Igepa na 2015 rok?
W tym roku planujemy dalszy rozwój oferty materiałów dla reklamy. Szczególną uwagę poświęcimy oczywiście promocji ploterów Roland, atramentów oraz pozostałych urządzeń wykorzystywanych do produkcji reklam, choć pojawią się też nowości wśród podłoży.
Oficjalna premiera naszej oferty nastąpi na początku lutego na targach Rema Days w Warszawie, zaś kolejnym krokiem będzie uruchomienie salonu testowego ploterów (w skrócie STEP) zlokalizowanego w Łodzi.
Jakie konkretnie funkcje ma spełniać STEP?
Na powierzchni blisko 300 m2 zaprezentujemy kompleksową ofertę urządzeń do produkcji reklam, m.in. pełną rodzinę ploterów Roland w technologii druku solwentowego, UV oraz sublimacji. W salonie będziemy prezentować konkretne możliwości produkcyjne każdego typu plotera w zestawieniu z dedykowanymi materiałami do druku. Początkowo STEP będzie ogólnodostępnym centrum testowym, gdzie klienci będą mogli sprawdzić i ocenić jakość każdego z oferowanych urządzeń i materiałów. Docelowo ma on pełnić funkcję daleko wykraczającą poza samą prezentację maszyn. Chcielibyśmy, aby STEP stał się centrum wiedzy i wymiany doświadczeń pomiędzy producentami maszyn, dostawcami mediów i użytkownikami końcowymi.
To ciekawa inicjatywa, skąd jednak wybór łódzkiej lokalizacji?
Ta decyzja nie jest bynajmniej przypadkowa. To właśnie w łódzkim centralnym magazynie Viscom znajduje się pełen zakres mediów oferowanych przez Igepa Polska, co pozwoli na prowadzenie regularnych testów tych materiałów. Jednocześnie lokalizacja salonu tuż przy planowanej obwodnicy miasta pozwoli na szybki dojazd autostradami z praktycznie każdego regionu Polski. Warto przy okazji wspomnieć, że i sam centralny magazyn Viscom uległ znacznemu powiększeniu, a jego powierzchnia wynosi obecnie ponad 5000 m2. Wpłynie to na poprawę dostępności oferowanych obecnie materiałów oraz pozwoli na wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów.
Jakie wyzwania stawia przez Igepą rynek urządzeń do druku?
Polski rynek dostawców urządzeń do druku i atramentów jest wysoce konkurencyjny. Jest on podzielony między przedstawicielstwa producentów maszyn oraz lokalnych dystrybutorów, a homogeniczność ich ofert sprawia, że cena staje się często głównym, jeśli nie jedynym, argumentem sprzedażowym. Efektem tego jest stosunkowo niska rentowność biznesu. Jednak, choć mogłoby się wydawać, że nie ma już na nim miejsca na kolejnych graczy, to co jakiś czas pojawia się nowy podmiot i odnosi sukces. To pokazuje, że nadal istnieje szereg nie w pełni zaspokojonych potrzeb klientów, a wciąż pojawiają się nowe i to w zaspokojeniu tych właśnie potrzeb upatrujemy naszą szansę na zaistnienie na tym trudnym rynku.
Czym planujecie zatem zaskoczyć klientów, aby odróżnić się od konkurencji?
Wchodzimy z ofertą ploterów na dojrzały rynek i oczywiście musimy zaoferować coś, co nas odróżni od innych firm. Z rozmów przeprowadzonych z wieloma klientami wyłania się obraz rynku zdominowanego przez walkę cenową, co niestety negatywnie odbija się na jakości usług serwisowych. Zamierzamy więc zaoferować klientom poziom serwisu dotąd w Polsce niespotykany. Z szeregu składających się na niego elementów warto wymienić: możliwości nieograniczonego testowania maszyn w salonie testowym, pełną dostępność profili dla oferowanych materiałów oraz rozbudowane warunki gwarancji i dodatkowe usługi finansowo-serwisowe. Może zabrzmi to nieco patetycznie, ale naszym celem nie będzie sama sprzedaż ploterów, ale dbałość o to, aby służyły swoim nowym właścicielom dobrze i jak najdłużej.
Jednak wasza firma nie prowadzi chyba działalności filantropijnej…?
Oczywiście, że nie. Dlatego w dbałości o zadowolenie klientów, jest zawarta dodatkowa dla nas korzyść. Chodzi o to, że ploter sprzedaje się raz na kilka lat, ale sprzedaż mediów do niego, w czym czujemy się najmocniejsi, to już codzienny biznes. Dbając więc o satysfakcję klienta z zakupionego w IGEPA urządzenia, pracujemy jednocześnie na zdobycie stałego odbiorcy na oferowane przez nas media. A więc, tak czy inaczej, współpracując z IGEPA klient zyskuje podwójnie!
Rozmawiała Monika Opałka.
Wywiad ukazał się w Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn OOH magazine, styczeń-czerwiec 2015. Magazyn online do pobrania TUTAJ.