Logo

Media & maszyny

Intensywny rozwój – Przemysław Januszko

O rozwijających się segmentach reklamy wizualnej, nowej strategii biznesowej dla Visual Media obejmującej m.in. otwieranie nowych salonów firmowych, szkolenia dla Klientów, poszerzenie asortymentu produktowego, a także wzrost powierzchni magazynowej i poprawę jakości obsługi logistycznej, mówi Przemysław Januszko, Prezes Zarządu Europapier-Impap.

Jak ocenia Pan mijające półrocze, z perspektywy dostawcy papieru dla rynku packaging i reklamy wizualnej?
Przemysław Januszko: Rynek opakowań w Polsce jest wciąż rynkiem rosnącym. Staramy się wykorzystywać tą sytuację, poszerzając naszą ofertę dla rynku packaging. Nasza pełna oferta surowców do produkcji opakowań to powlekane tektury celulozowe (FBB) i makulaturowe (WLC), tektury celulozowe typu SBS i SBB, powlekane linery celulozowe i makulaturowe, obustronnie szare makulaturowe tektury introligatorskie i typu greyboard oraz tektury faliste o wszystkich możliwych typach fali. Rośniemy w sprzedaży tych produktów od wielu lat i mijające półrocze było dla nas również udane. Chciałbym podziękować za to zaufanie naszym Klientom.

Rynek reklamy wizualnej to również bardzo dynamicznie rozwijający się kanał sprzedaży w naszej Spółce. W ostatnich 3 latach udało się nam podwoić sprzedaż w tym segmencie, a to nie koniec. Nasza strategia przewiduje ciągły rozwój mediów do reklamy. Pierwsze 6 miesięcy bieżącego roku to czas inwestycji w ten obszar działalności, o czym mam nadzieję opowiem bardziej szczegółowo w dalszej części naszej rozmowy.

No właśnie. W strategii rozwoju firmy Europapier-Impap (EPIP) pojawiła się nowa nazwa – Visual Media. Co należy przez to rozumieć?
To prawda, jest nowa nazwa – Visual Media i nowa strategia dla rozwoju mediów do reklamy. Nadążając za zmianami na rynku poligraficznym i u naszych Klientów, Europapier-Impap zdecydował się w tym roku wzmocnić strategię rozwoju sprzedaży produktów, dedykowanych do Klientów drukujących na maszynach wielkoformatowych, albo mówiąc szerzej, pracujących na potrzeby szeroko pojętej reklamy. To jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się biznesów w naszej firmie. Rozwijamy się zarówno terytorialnie – czyli w miejscach, w których do tej pory nie byliśmy obecni, jak i produktowo – wprowadzając systematycznie nowy asortyment na potrzeby Klientów reklamowych. Warto tutaj dodać, że Europapier-impap od wielu lat jest obecny na rynku reklamy, będąc przedstawicielem firmy Orafol, jednak ten rok jest wyjątkowy, to czas wdrożenia szerokiego programu rozwoju tego biznesu.

[galeria=”1″]

Wspomniał Pan o nowej nazwie, ale też o nowej strategii biznesowej Visual Media. Na czym polega nowa strategia?
Rynek Visual Media to rynek produktów dedykowanych głównie do Klientów, pracujących na potrzeby szeroko pojętej reklamy, która jest dziś jedną z najbardziej dynamicznie zmieniających się działalności. Klienci sygnalizowali nam potrzebę szybszego i łatwiejszego dostępu do podstawowych grup produktów. Do pewnego czasu dostawy na następny dzień zupełnie im wystarczały, ale dzisiaj wielu z nich pracuje „na wczoraj”. W dniu gdy pojawia się zlecenie lub najpóźniej w dniu następnym skończona praca powinna być oddana Zleceniodawcy. Krótko mówiąc, żeby sprostać dzisiejszym oczekiwaniom naszych Klientów, musimy być przygotowani nie tylko na dostawy z magazynu centralnego w Błoniu, ale również mieć ofertę produktów dostępnych tego samego dnia. W związku z tym, Europapier-Impap zdecydował się na uruchamianie sieci salonów firmowych, w których produkty będzie można nabyć tego samego dnia. Bazujemy na doświadczeniach z bardzo dobrze od lat funkcjonującego salonu w Bielsku-Białej. Teraz będziemy przenosić te dobre praktyki do innych lokalizacji. Na dobry początek w pierwszym tygodniu lipca otworzyliśmy salon w Łodzi, przy ul. Zbąszyńskiej 3, do którego już dzisiaj serdecznie zapraszamy.

Strategia „one stop shop-ów” pozwoli nam być bliżej rynku, a naszym Klientom umożliwi szybki zakup produktów tego samego dnia. Nie wszystkie jednak produkty będą dostępne w sklepie. Te, które wymagają sprzętu do przeładunku, nadal będą dostarczane z magazynu centralnego w Błoniu. Istotą one stop shopów jest zbliżenie nas do grup Klientów spoza branży poligraficznej, a używających materiałów Visual Media. Mowa tutaj o całej grupie firm pracujących na potrzeby reklamy, a w tym tunningu samochodów, całościowej zmiany koloru samochodów, jak również dekoratorów wnętrz, którzy używają całej gamy naszych produktów do indywidualnego aranżowania przestrzeni.

Jakie jeszcze działania planujecie, by rozwijać Visual Media?
Dobre pytanie, bo otwieranie salonów firmowych to jedynie część naszych działań na rynku reklamy. Ta część będzie najlepiej widoczna dla Klientów, ale w tle wykonujemy szereg innych aktywności, aby dostosować się do zmieniającego rynku. Warto tu powiedzieć o istotnym rozszerzeniu naszej powierzchni magazynowej. Zwiększyliśmy ją na początku tego roku o połowę, właśnie m.in. z myślą o rozwoju produktów i serwisu materiałów Visual Media. Do tego dochodzi oczywiście wyposażenie tej powierzchni w regały i urządzenia przeładunkowe. Zatrudniliśmy dodatkowych Pracowników do obsługi i nieustannie pracujemy nad jakością serwisu logistycznego. To ogromna praca, której Klienci nie widzą, a którą trzeba dobrze wykonać, żeby zaakceptowali nas jako dostawcę. Kolejnym obszarem firmy, w którym dużo się zmienia, jest dział sprzedaży. Zagospodarowujemy miejsca, w których do tej pory byliśmy nieobecni, wzmacniamy zespół obsługi Klientów i w sposób ciągły szkolimy Pracowników z jakości obsługi.

Co jeszcze oprócz salonów w takim razie będzie widział Klient?
Nie wspomnieliśmy jeszcze o bardzo istotnej sprawie – rozwoju produktowym działu Visual Media. Przez długi czas nasza oferta skupiała się na współpracy z Orafolem. I tu niewątpliwie mamy bardzo dobre wyniki sprzedaży. W tym roku zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszej oferty folii do druku o nowych dostawców. W bardzo istotny sposób zwiększyliśmy asortyment materiałów banerowych. W opinii Klientów mamy najszerszy wachlarz produktów i największą dostępność. Nasza oferta papierów do druku LFP jest również na bardzo wysokim poziomie. Wciąż pracujemy nad rozwojem materiałów przeznaczonych do wystroju wnętrz, tapet – zarówno papierowych, jak i folii na ściany oraz tkanin do zadruku w maszynach wielkoformatowych. Mamy doskonałą ofertę papierów zarówno protekcyjnych, jak i transferowych dla Klientów, wykorzystujących technikę sublimacji i wciąż pracujemy nad polepszeniem oferty tkanin. Jestem przekonany, że na jesieni nasza oferta materiałów do druku wielkoformatowego będzie jedną z najlepszych na rynku.

Salony, produkty, pracownicy, serwis. Czy to wszystkie nowości?
Nie, istotnym elementem nowej strategii są także warsztaty tj. wspólna, praktyczna praca z naszymi Klientami nad rozwojem całej gamy produktowej. W salonach planujemy organizować szkolenia dla Klientów z różnych dziedzin zastosowań produktów, prowadzone głównie przez producentów poszczególnych grup produktowych. W trakcie szkoleń, z jednej strony będziemy przekazywać wiedzę o prawidłowym zastosowaniu materiałów, z drugiej zaś zapoznawać się z potrzebami i oczekiwaniami naszych Klientów. Jak zatem widać, chcemy rozwijać nasz biznes współpracując z Klientami, być blisko Nich „na wyciągnięcie ręki”, jak głosi nasza kampania reklamowa i dostarczać im szeregu wartości dodanych z korzyścią dla obu stron.
Rozmawiał Robert Załupski