Logo

Media & maszyny

JAKOŚĆ, WYDAJNOŚĆ I EKOLOGIA – czyli HP LATEX 360 w CAR-FOLIE

Chcąc uzyskać niezależność oraz pełną kontrolę nad procesem wydruku firma CAR-FOLIE Sp. z o.o. uzupełniła swój park maszynowy o drukarkę HP Latex 360.

Car-folie jest stosunkowo młodą firmą na rynku polskim. Jako grupa ludzi współpracujemy ze sobą już od 2008 roku. Od samego początku specjalizujemy się w oklejaniu samochodów folią z wydrukiem, czyli profesjonalnym car wrappingu. Naszą domeną jest również zmiana kolorów, branding oraz reklama na pojazdach – mówi Dawid Hanula z firmy CAR-FOLIE. Obecnie posiadają dwie hale produkcyjne w Warszawie i Jaworniku koło Krakowa. Coraz więcej zleceń, na duże ilości zadrukowanej folii spowodowały, że firma zaczęła rozglądać się za nowym urządzeniem, które zaspokoiłoby jej aktualne potrzeby produkcyjne. – Chcieliśmy otrzymać elastyczny oraz bardziej odporny na czynniki zewnętrzne wydruk. Rekomendacja firmy Integart, była dla nas jednym z kluczowych czynników wpływających na wybór HP Latex 360. Innym, kluczowym kryterium był fakt, że druk na tej maszynie jest w 100% ekologiczny i bezwonny – mówi Dawid Hanula.

Drukarka HP Latex 360 to innowacyjne urządzenie zaspokajające potrzeby najbardziej wymagających Klientów o średnim, miesięcznym nakładzie pracy, ok. 800 m2. Zwiększona wydajność i krótki czas realizacji (np. 91m2/h przy 1p lub 23m2/h przy 6p 6c) to atuty stawiające drukarkę na pierwszym miejscu w segmencie HP Latex, drukujące do szer. 1,60 mb. Wbudowany spektrofotometr pozwala w szybki sposób profilować media. Drukarka umożliwia druk na tekstyliach oraz szerokiej gamie mediów, tradycyjnych oraz specjalistycznych, w tym również druk dwustronny. HP Latex 360 to synonim najwyższej jakości, nasycenia kolorów, trwałości oraz odporności na zarysowania. Prace są całkowicie suche tuż po wydruku – gotowe do laminowania lub aplikacji. Wysoka elastyczność tuszu umożliwia łatwą aplikację na powierzchniach wypukłych, załamanych czy łączonych np. w car wrappingu.

[galeria=”1″]

Ekologiczność to znak rozpoznawczy technologii HP Latex – atramenty HP Latex Inks na bazie wody są bezwonne, nie ma konieczności stosowania specjalnej wentylacji, nie ma etykiet ostrzegających przed zagrożeniem, niebezpiecznych substancji lotnych czy niklu. Co więcej, atramenty HP Latex Inks są oznaczone certyfikatami UL ECOLOGO® i GREENGUARD GOLD Certified, a wydruki spełniają normy AgBB7. Urządzenie to spełnia ponadto wymagania normy ENERGY STAR®, co oznacza, że jest zgodne z surowymi wytycznymi w zakresie energooszczędności i posiada rejestrację EPEAT8.

Klient posiadający sześcioletnie doświadczenie w branży i liczne sukcesy na koncie, w tym tytuł 1. vice mistrza zawodów 5th Polish CarWrap Championship, szukał najlepszego i kompleksowego rozwiązania. – Największą zaletą technologii HP Latex jest możliwość obróbki materiału bezpośrednio po wydrukowaniu. Jest to dla nas bardzo ważne z uwagi na brak czasu na odparowanie wydruku – mówi Dawid Hanula. Kolejną korzyścią dla naszych klientów jest możliwość wprowadzenia do oferty tańszych wariantów krótkookresowych aplikacji zewnętrznych bez użycia laminatu z uwagi na podwyższoną trwałość wydruków – dodaje Dawid Hanula. Niezwykle elastyczne atramenty dopasowują się nawet do skomplikowanych kształtów powierzchni.

Kolejne zalety wynikające z zastosowania tej maszyny to m.in. wysoka jakość i duża prędkość druku, oszczędność czasu, w tym skrócenie czasu spędzanego na monitorowaniu urządzenia, dzięki automatyzacji, niezawodności i niskim wymaganiom konserwacyjnym. Pozwoliło to firmie Car-folie w krótkim czasie zadrukować 550 mb folii polimerowej, do oklejenia floty samochodów dostawczych firmy Kabanos. – Ponadto, z pomocą HP Latex 360 wykonaliśmy oklejanie kilku samochodów w 100% wydrukiem na folii wylewanej. Oprócz tego zrealizowaliśmy liczne zamówienia dla firm zewnętrznych – wymienia Dawid Hanula.

Inwestycje w innowacje są dzisiaj kluczowe dla firm, które chcą być konkurencyjnym graczem na rynku. Rynek car wrappingu ciągle się zmienia i ewoluuje, pojawiają się nowe urządzenia i media, a także nowe trendy w wyklejaniu. – Coraz więcej klientów pragnie, aby ich samochód był jak najbardziej wyrazisty, odróżniał się od konkurencji. Sprowadza się to często do oklejania całych samochodów wydrukiem z piękną grafiką w doskonałej jakości, zamiast niedawno jeszcze stosowanych prostych napisów. Nawet klienci indywidualni oklejają swoje samochody coraz śmielszymi i nietypowymi kolorami, grafikami na różnych typach folii. Jest to nowoczesny w formie i technologii trend, który podąża w ciekawym kierunku – wyrokuje Dawid Hanula.

Za klucz do sukcesu Dawid Hanula, z firmy CAR-FOLIE, uważa doświadczenie i profesjonalizm, które w połączeniu z najbardziej wszechstronną technologią druku HP Latex, dostępną na rynku, i wysoką jakością mediów gwarantują im rozwój. Rekomendują współpracę z Integart z uwagi na łatwy dostęp do innowacji HP, zapewnienie materiałów eksploatacyjnych oraz dystrybucję produktów 3M Viscom.

Artykuł promocyjny

Artykuł ukazał w Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn, wydanie: październik-grudzień 2014. Pobierz wydanie online.