Konica Minolta, dostawca kompleksowych rozwiązań do druku komercyjnego i produkcyjnego wzmacnia swoją pozycję w zakresie druku etykiet i opakowań. Na międzynarodowych targach Drupa 2016 firma oficjalnie wprowadziła na rynek AccurioJet KM-1, maszynę do druku atramentem UV oraz bizhub PRESS C71cf do druku etykiet z roli na rolę, ogłaszając tym samym wejście na rynek druku przemysłowego.
AccurioJet KM-1 miał swój debiut podczas największych targów przemysłu poligraficznego i papierniczego DRUPA 2016. Na stoisku Konica Minolta, liczącym 2400 m2 został przedstawiony jako produkt gotowy do sprzedaży, przyciągając największą uwagę odwiedzających. Podczas samego pokazu zakup AccurioJet KM-1 potwierdziły już dwie amerykańskie firmy: PostcardMania i Cohber Press, co jest dowodem pierwszych sukcesów Konica Minolta w segmencie druku przemysłowego. Równolegle na targach zaprezentowano również bizhub PRESS C71cf, maszynę do druku etykiet z roli na rolę, przeznaczoną dla firm, zainteresowanych rozwojem swoich usług. Jest to doskonałe rozwiązanie ze względu na możliwość zmniejszenia nakładów, skrócenia terminów realizacji, personalizację, czy wykonywania druku na żądanie. Urządzenie bizhub PRESS C71cf oferuje także wyjątkową wydajność, doskonałą jakość wydruku oraz zaskakującą prostotę obsługi, co czyni je idealnym narzędziem do rozwijania rynku usług.
[galeria=”1″]
Na Drupa 2016 przybyło około 260 000 odwiedzających.
Stoisko Konica Minolta w tym roku odwiedziło 25% więcej gości w porównaniu z targami cztery lata temu. – W tym roku udało nam się wzmocnić pozycję Konica Minolta w obszarze druku przemysłowego, jako firmy przodującej w średnim segmencie produkcyjnym druku kolorowego – mówi Olaf Lorenz, Dyrektor Generalny Działu Marketingu Międzynarodowego Konica Minolta Business Solutions Europe. – Klienci z całego świata zdecydowali się zainwestować w systemy i oprogramowanie do druku naszej firmy. Zapewniliśmy sobie szereg przyszłych zamówień, co dowodzi, iż poprawnie oceniliśmy rynek na targach jako optymistyczny i gotowy do rozwoju oraz inwestycji. Nasze oczekiwania wobec Drupa są duże, szczególnie iż cały czas rozszerzamy swoją działalność – dodaje Olaf Lorenz.
Maszyna poligraficzna AccurioJet KM-1 do druku atramentem UV będzie sprzedawana pod nową, spójną marką firmy Konica Minolta – Accurio, która obejmie wszystkie urządzenia do cyfrowego druku atramentowego. Na targach była prezentowana również w połączeniu z urządzeniem JETvarnish firmy MGI, dzięki czemu można było zapoznać się z dodatkowymi korzyściami, tj. możliwość druku hybrydowego, dzięki integracji KM-1 z istniejącymi technikami offsetowymi czy drukowanie na kartonowych opakowaniach, papierach o niskiej gramaturze i tekturze.
Partnerstwo Konica Minolta z MGI Digital Technology było również jednym z głównych punktów stoiska Konica Minolta na Drupa. Działanie technologii JETvarnish przedstawiono we współpracy
z wybranymi systemami Konica Minolta, jak AccurioJet KM-1 i maszyna do druku etykiet bizhub PRESS C71cf. Konica Minolta po zakupie dodatkowych udziałów w MGI Digital Technology (MGI) w kwietniu 2016 r. zacieśniła swoje relacje z tą francuską firmą, dzięki czemu dostarcza swoim klientom rozwiązania zapewniające wartość dodaną. W odpowiedzi na zapotrzebowanie na druk ozdobny w obszarze etykiet i opakowań, efekt synergiczny współpracy pomiędzy Konica Minolta
a MGI zapewni silną obecność na rynku.
– Najważniejsze jest to, iż ostatnie targi Drupa 2016 pozwoliły nam poznać szczegółowo wymagania naszych klientów, którzy patrzą w przyszłość. Cieszymy się z reakcji naszych gości, którzy byli zachwyceni rozwojem, jaki poczyniliśmy – powiedział Olaf Lorenz, Dyrektor Generalny Działu Marketingu Międzynarodowego Konica Minolta Business Solutions Europe.
KL