Logo

Media & maszyny

Epson publikuje raport „Green Choice” dotyczący zrównoważonego rozwoju w Europie w 2020 roku

Firma Epson opublikowała raport „Green Choice” dotyczący zrównoważonego rozwoju. 48-stronicowy niefinansowy raport zawiera szczegółowe informacje o działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju i CSR podjętych przez firmę Epson w ramach jej całej aktywności w regionie EMEA.

W 2020 roku firma Epson poczyniła znaczne postępy w dostosowywaniu swojej działalności biznesowej do Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ, które to zobowiązanie podjęto w następstwie porozumienia paryskiego z 2016 r. i ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (UNFCCC). Ważne punkty raportu:

  • Firma Epson uzyskała ocenę EcoVadis Platinum w kategorii zrównoważonego rozwoju, co oznacza, że spełnia najwyższe standardy w zakresie praw człowieka, warunków pracy, środowiska, etyki i zrównoważonych zakupów. To osiągnięcie plasuje firmę Epson w 1% najlepszych firm w swojej branży.
  • Emisja gazów cieplarnianych w przeliczeniu na pracownika zmniejszyła się o 8,56%.
  • Emisje z zakresów 1 i 2 spadły o 18% (co odpowiada 485 753 tonom CO2).
  • Firma Epson poddała recyklingowi 23 700 ton materiałów, w tym baterii, papieru, drewna, tworzyw sztucznych i zużytego sprzętu elektrycznego.
  • Firma Epson we wszystkich swoich budynkach wykorzystuje obecnie w 100% energię odnawialną.
  • Dzięki sprzedaży ponad 50 milionów drukarek EcoTank bez kartridży Epson zaoszczędził potencjalne 1,1 miliona ton materiałów eksploatacyjnych z tworzyw sztucznych.[1]
  • W ramach programu „Nowe Horyzonty” firma Epson nawiązała współpracę z ponad 11 000 uczniów w różnym wieku, wprowadzając młodych ludzi w świat zrównoważonej technologii i inspirując ich do osiągania celów zawodowych.
  • Firma Epson została partnerem technologicznym opracowanego przez ONZ programu wdrożeniowego United for Smart Sustainable Cities w celu wykorzystania technologii do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) w miastach na całym świecie.

– Raport firmy Epson, „Green Choice”, daje naszym klientom pewność, że podejmujemy wszelkie dostępne działania, aby osiągnąć zrównoważony rozwój w całej naszej europejskiej działalności” – oznajmił Kazuyoshi Yamamoto, Prezes Epson Europe. – Zrównoważony rozwój jest wpisany w nasze DNA, jest obecny we wszystkim, co robimy. Chodzi o ciągłe ulepszanie każdego aspektu naszej globalnej działalności, od produkcji i dystrybucji po wykorzystanie zasobów i zachowania naszych pracowników. Praca z naszymi klientami to moja pasja. Rozumienie ich potrzeb i słuchanie, co mówią, jest niezbędne, aby nieustannie ulepszać naszą ofertę – dodał Yamamoto.

Raport „Green Choice” ma na celu zagwarantowanie naszym klientom, że firma Epson w pełni poważnie podchodzi do kwestii zrównoważonego rozwoju i przyszłości naszej planety.

– Każdy z nas może dokonać ekologicznego wyboru. Stając przed wyzwaniami w tej „nowej normalności”, wszyscy razem musimy pracować jeszcze ciężej, aby dokonać właściwych wyborów i stworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość dla naszych ludzi i planety – powiedział Henning Ohlsson, CSR and Sustainability Director w Epson Europe. – Nasz raport „Green Choice” dotyczy dokonania właściwego wyboru z myślą o przyszłości. Popyt na bardziej ekologiczne produkty i usługi nigdy nie był większy niż teraz, a dotyczy to zwłaszcza młodszych pokoleń, które patrzą w przyszłość z prawdziwym niepokojem. Szczególnie cenne jest ich zaangażowanie w kwestii zrównoważonego rozwoju, które zmusza firmy do wprowadzania zmian.  Marki, które nie podzielają tych wartości oraz świadomości potrzeby podjęcia pilnych działań, nie mają przed sobą długofalowej przyszłości. Firma Epson jest w pełni zaangażowana w Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG), które są włączone do naszych planów średnio- i długofalowych oraz wyznaczają kierunek wszystkich naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Raport „Green Choice” pokazuje precyzyjnie i przejrzyście, w jaki sposób kontynuujemy realizowanie naszego zobowiązania w zakresie zrównoważonej, długofalowej przyszłości. Nadal mamy dużo do zrobienia. Zarówno jako firma, jak i jednostki, musimy pokazać, że jesteśmy zaangażowani, odpowiedzialni i nie mamy niczego do ukrycia. W Epson przywiązujemy wagę do etycznego przywództwa i dobrego zarządzania poprzez strategie oparte na wartościach oraz pozytywne działania na rzecz zrównoważonego biznesu w lepszym świecie” – dodał Ohlson.

Pełny raport Epson „Green Choice” jest dostępny do pobrania TUTAJ.

KL