Mimaki School to event zorientowany na integrację branży drukarskiej i prezentację nowych technologii – nie była to jednak seria nudnych prelekcji i wykładów o korporacyjnym charakterze. Imprezę zorganizowało Sico Polska we współpracy z japońskim producentem cyfrowych drukarek wielkoformatowych – Mimaki. Prelegenci przedstawiali materiał z prezentacji z zaangażowaniem i widać było, że znają się „na rzeczy”.
Powrót do szkoły
Mimaki School to nie przypadkowy tytuł. Szkolne ławy, klasa, belfrzy i test zamykający serię prelekcji – uczestnicy z pewnością zapamiętali niepowtarzalną atmosferę szkoły. Event odbył się w Centrum hotelowo – konferencyjnym „Witek”, na obrzeżach stolicy Małopolski, Krakowa. Przed szkołą, dla zwiększenia motywacji uczniów, zaparkowano auto marki Mercedes, którym przejechać miał się wylosowany na koniec eventu szczęściarz. Uczniowie pilnie słuchali i nie rozrabiali, nawet podczas przerw między wykładami – nikt nie chciał dostać nagany od nauczyciela!
Plan lekcji prezentował się następująco:
1. Rodzaje maszyn solwentowych i UV. (Mimaki Holandia)
2. Plotery z modułem tnącym. (Mimaki Holandia)
3. Atramenty w druku wielkoformatowym. (Mimaki Holandia)
4. Oprogramowanie RIP’ujące. (Ergosoft Szwajcaria)
5. Nietypowe podłoża samoprzylepne w druku wielkoformatowym. (MacTac Polska)
6. Klient – pozyskiwanie, komunikacja, obsługa. (Sico Polska)
[galeria=”1″]
Przedstawiono podstawy technologii druku inkjet, możliwości ploterów solwentowych i UV. Omówiono rodzaje podłoży do druku solwentowego oraz najpopularniejsze media w druku tego rodzaju. Bardzo ciekawy wykład dotyczący oprogramowania do drukarek przedstawił specjalista Ergosoftu. Uczestnicy usłyszeli również wiele wartościowych wskazówek i niuansów „z pierwszej ręki”.
Żeby uczniowie lepiej przyswoili materiał, na sali wykładowej wystawiono urządzenia Mimaki CJV300 (ploter drukująco-tnący), Mimaki UJF 3042 MK II EX (mała drukarka UV) oraz prasę termotransferową Poli-Tape. których działanie tłumaczyli na bieżąco inżynierowie serwisu. Odbyły się pokazy druku na foliach MacTac, foliach do termotransferu, oraz gadżetach reklamowych. Można było podejść i wykorzystać obecność serwisantów do zadawania pytań, co uczestnicy chętnie i często robili. Końcowy wykład zaprezentowany przez Jacka Szydłowskiego z Sico różnił się od poprzednich – nie skupiając się na technikaliach i warsztacie, tłumaczył ważne niuanse z dziedziny psychologii biznesu, zwłaszcza o ważnej roli szczegółów w relacji z klientem i kultury osobistej – wiadomo, że detale mają ogromne znaczenie, zwłaszcza w warunkach wolnego rynku.
Na koniec wykładów uczestnicy wzięli udział w teście sprawdzającym uważność na zajęciach – 10 najlepszych wyników ukazywało się na bieżąco na ekranie. W przypadku jednakowej ilości punktów decydujący był czas rozwiązania testu.
Prymusem okazał się być Tomasz Drzewosieski z firmy Business Consulting – w nagrodę otrzymał tablet oraz voucher o wartości 1000 zł na audyt infrastruktury informatycznej od partnera technicznego Mimaki School – firmy Sunmake. Warto było siedzieć w pierwszej ławce!
Pomimo tak cennych nagród, nie było czuć niezdrowej atmosfery rywalizacji czy konkurencji. Wszyscy zdawali się dobrze bawić, a jeśli ktoś przysypiał na zajęciach, szybko doprowadzano go do porządku celnym bon motem albo branżowym żarcikiem. Dodatkowo, dziesięciu najlepszych przedstawicieli firm zakwalifikowało się do uczestnictwa w finałowej Gali Mimaki School w której nagrodą jest udział w Szkole Bezpiecznej Jazdy z Mercedesem. Na zakończenie szkolenia w Krakowie wylosowano osobę, która wygrała przejażdżkę mercedesem wysokiej klasy od wtorku do piątku – szczęśliwcem tym okazał się być – nomen omen – Tomasz Drzewosieski, który w tym dniu miał wyjątkowe szczęście.
Po Poznaniu i Krakowie uczestników czeka jeszcze Wrocław (28.09), Łódź (04.10), Gdańsk (10.10), Warszawa (18.10) i na koniec finałowa Gala Mimaki School, która odbędzie się na Torze w Bednarach (26.10).
OOH magazine jest partnerem wydarzenia.
KL