Logo

Media & maszyny

Mutoh + LEGO? Poznaj niesamowitą historię… Amazings!

Jako jeden z zaledwie 19 profesjonalistów LEGO® na świecie, firma Amazings wykorzystuje klocki LEGO na… imprezach integracyjnych.

Firma LEGO zwróciła się do Dirka Denoyelle’a, dyrektora generalnego Amazings (belgijskiego biura art & events), czy mógłby tworzyć spersonalizowane prezenty z klocków, np. z nadrukowanym logo lub nazwiskiem. I tak, Dirk i jego zespół wyruszyli w poszukiwaniu drukarki, która odpowiadałaby ich potrzebom… Gdy znaleźli Mutoh ValueJet 426 UF, otworzyły się przed nimi nowe, ogromne możliwości! Dzisiaj, nie mogliby się już obejść bez tej drukarki. Teraz żałują tylko tego, że nie zrobili tego wcześniej.

Komik stand-up i profesjonalista LEGO w jednym!
Dirk Denoyelle rozpoczął karierę w latach 90. jako komik stand-up i naśladowca znanych osób. Dziś jest jednym z najbardziej znanych, najbardziej pożądanych i wszechstronnych komików w Belgii. Poza tym zawsze był zapalonym entuzjastą klocków, z ponad 20-letnim doświadczeniem w budowaniu unikalnych kreacji LEGO. Od 2001 roku koncentruje się na humorystycznym prowadzeniu konferencji firmowych i eventów. Dzięki temu odkrył, że słynne klocki są idealnym medium do przekazania jego przesłania.

Dirk jest także jednym z zaledwie 19 profesjonalistów z tytułem „LEGO Certified Professionals” na świecie.

– Wszystko zaczęło się od budowy popiersi 30 znanych osobistości z klocków. Każdy „LEGO Certified Professional” jest wybierany w oparciu o jego umiejętności budowania, entuzjazm dla systemu klocków oraz profesjonalnego podejścia do innych fanów LEGO i szerszej publiczności. Bycie certyfikowanym specjalistą LEGO wiąże się z odpowiedzialnością, ale otwiera także wiele nowych możliwości – mówi Dirk Denoyelle.

Budowanie zespołu za pomocą LEGO
Opierając się na swoim sukcesie jako „LEGO Certified Professional” i pracując dla firmy, Dirk dalej rozwijał wykorzystanie klocków podczas wydarzeń integracyjnych. Wyobraźcie sobie 200-osobową publiczność, która dosłownie buduje miasto z klocków, bawiąc się i tworząc zespół. Dirk i jego team udzielają wskazówek i trików, no i oczywiście bawią grupę.

– Ta formuła sprawdza się bardzo dobrze i jestem pewien, że w rezultacie wielu uczestników powróciło do domu i rozpoczęło własne projekty ze swoimi dziećmi – dodaje Dirk Denoyelle.

[galeria=”1″]

LEGO + MUTOH
Następny poziom współpracy z LEGO pojawił się, gdy firma zapytała Dirka, czy mógłby tworzyć spersonalizowane prezenty z nadrukowanym logo lub imieniem na klockach.

– Ponieważ nigdy wcześniej tego nie robiliśmy i nie mieliśmy zielonego pojęcia, jak to zrobić, zleciliśmy druk specjalistycznej firmie. Po pierwszym zamówieniu, pojawiły się kolejne, co wkrótce stało się bardzo interesującym biznesem. Jednak nie zawsze wszystko „układało się” tak, jak chcieliśmy. Na przykład jeden dostawca druku mógł drukować tylko na białych klockach. W innym przypadku, jakość druku nie była taka, jak się spodziewaliśmy. Zdarzało się, że nadruk pękał podczas łączenia klocków ze sobą – wyjaśnia dyrektor generalny Amazings.

Wkrótce Dirk zdał sobie sprawę, że outsourcing nie jest długoterminową strategią i że sami będą musieli zająć się drukiem. I tak, Dirk i jego zespół wyruszyli w poszukiwaniu drukarki, która odpowiadałaby ich potrzebom.

– Przyjrzeliśmy się kilku maszynom i dostawcom, ale znalezienie drukarki, która nie tylko zmieści się w naszym biurze, ale także zapewni dobrą jakość, było sporym wyzwaniem. Mutoh okazał się być jedynym dostawcą, który miał drukarkę mogącą zaspokoić nasze potrzeby. Współpracowaliśmy już z Mutoh w poprzedniej firmie eventowej, więc dobrze rozumieliśmy wartości i produkty firmy. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na drukarkę LED-UV Mutoh ValueJet 426UF w rozmiarze A3+ z kilku powodów. Jednym z nich jest jego kompaktowość, dzięki czemu mogliśmy zainstalować drukarkę na szafce w naszym biurze – zaznacza Dirk Denoyelle.

Innym ważnym kryterium dla firmy Amazings był czas utwardzania i przyczepność atramentu do klocka LEGO.

– Gdy zlecaliśmy nadruki na zewnątrz, zaobserwowaliśmy, że przyczepność farby nie była dobra. Mogliśmy dosłownie zeskrobać obraz z klocków, a to nie było dla nas dopuszczalne. Dzięki technologii utwardzania LED-UV w drukarce Mutoh ValueJet, atrament natychmiast wysycha i przylega bardzo dobrze do klocków, które są wykonane z ABS. Drugą zaletą utwardzania lampami LED jest fakt, że nie generuje się ciepło, co czyni go idealnym rozwiązaniem do drukowania na materiałach z tworzyw sztucznych, takich jak LEGO – dodaje Dirk Denoyelle.

Klocki są dostępne we wszystkich rozmiarach i kolorach, a zatem dodatkowy biały atrament w maszynie jest koniecznością.

– Dzięki białemu atramentowi nie musimy ograniczać naszej wyobraźni. Nie ma znaczenia, jaki kolor mają klocki, możemy wydrukować na nich dowolny obraz lub logo z zadziwiającym poziomem szczegółowości. Aby dać przykład, mały tekst, który jest nieczytelny gołym okiem, jest nadal czytelny przy pomocy szkła powiększającego. Oto jak wysoka jest jakość druku tego urządzenia. To może brzmieć jak banał i prawdopodobnie tak jest, ale faktem jest, że nie moglibyśmy już żyć bez tej drukarki. Mutoh ValueJet VJ-426UF umożliwił nam znalezienie nowych możliwości i rozwój naszej firmy. Często porównuję drukarkę do samochodu. Nie można się bez niego obejść, najlepiej, aby nigdy się nie zepsuł. Cóż, dokładnie taka jest dla nas nasza mała urocza drukareczka. Nazywamy ją naszymi małym Rolls-Royce’m! – konkluduje Dirk Denoyelle.

www.atrium.com.pl