Autorem powyższych słów jest Alan Kay, jeden z pierwszych pracowników firmy Xerox w Palo Alto, a w późniejszych latach związany z Apple Inc. oraz Microsoft. Jego słowa były mottem przewodnim oraz tytułem prezentacji, którą przedstawiła firma Jetpol.pl w ramach drugiego spotkania online #PrintOnWebinAir przeznaczonego dla branży poligraficznej, przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego.
Celem spotkania było wskazanie uczestnikom kierunków rozwoju, trendów oraz wyzwań jakie stoją przed branżą poligraficzną w post-pandemicznej rzeczywistości. Dla firmy Jetpol.pl spotkanie to stanowiło możliwość ukazania swojej perspektywy w tym zakresie oraz było przyczynkiem do tego, aby zachęcić słuchaczy do inwestycji w bieżącym roku.
Inwestowanie to ogólnie rzecz ujmując podjęcie strategicznej decyzji w celu uzyskania korzyści w postaci zwiększenia udziału w rynku, a ostatecznie zwiększenia zysku i wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Samo podjęcie decyzji o inwestycji nie jest łatwe w aktualnej sytuacji gospodarczej, w szczególności przez podmioty, które dotkliwie odczuły rządowe restrykcje. Gospodarka jest bardzo wolno odmrażana, co dodatkowo potęguje niepewność inwestycji.
Przedsiębiorcy, którzy mimo pandemicznych warunków, podejmą wyzwanie i rozważą inwestycje mogą zadawać sobie następujące pytania: w jakim celu inwestować, skoro „jakoś idzie”?, jeśli już inwestować, to w jaki sprzęt?, czyli jak inwestować, aby to ryzyko zminimalizować mając na uwadze obecną – niepewną sytuację?
W jakim celu inwestować?
Otóż, aby mieć wpływ na przyszłość trzeba ją tworzyć, a żeby tworzyć realnie, to musi ona zostać zdyskontowana. W terminologii finansowej oznacza to ogólne przeliczenie wartość w przyszłości. W tym wypadku, żeby uprzedzić zdarzenia i zdyskontować przyszłość należy w nią zainwestować już teraz. Upraszczając, jeżeli będziemy stali w miejscu to pociąg odjedzie bez nas, a kolejny może już nie nadjechać. Tym pociągiem jest technologia, a stacją końcową jest nasz udział w rynku i czerpanie korzyści.
Jeśli już inwestować, to w jaki sprzęt?
Odpowiedź na to pytanie jest wbrew pozorom dość prosta. Jest to urządzenie wszechstronne, które umożliwi przedsiębiorstwu stosowanie różnych podłoży dla wielu aplikacji, aby stworzyć szerokie portfolio dla obecnych oraz nowych klientów. Podejmując decyzję o zakupie konkretnego sprzętu, warto zagłębić się w ofertę swojego odbiorcy końcowego i zbadać jego potrzeby, aby dostosować swoje możliwości produkcyjne i atrakcyjnie je zaoferować.
Aktualnie zauważa się wzrost niskonakładowych druków oraz druków personalizowanych posiadających znamiona unikatowości, a także luksusu. Ponadto, nieodzownym elementem każdego zlecenia jest bardzo krótki termin realizacji. W odpowiedzi na ten wzrost i oczekiwanie szybkiego terminu jest oferta personalizowanych wydruków w niskich nakładach, realizowana na wszechstronnym sprzęcie, może być kierowana do mikro oraz małych przedsiębiorców, takich jak manufaktury rzemieślnicze (np. producenci odzieży) lub lokalni wytwórcy żywności (np. producenci miodów, cydru, eko żywności). Wyżej wymienieni producenci będą poszukiwać personalizowanej papeterii (promocja brandu), etykiet w niskich nakładach (do oznaczenia produktów), zawieszek (do oznaczenia odzieży), mock up’ów (makiety/promocyjne opakowania), personalizowanych pouchy – doypacków (do pakowania żywności).
Wspomnianym wszechstronnym urządzeniem mogącym sprostać powyższym wymaganiom jest OKI z serii 9 PRO (Pro9541 oraz Pro9542), które przy jednocześnie względnie niskim progu wejścia w inwestycję, oferują szerokie zastosowanie w druku. Posiadając kolor biały, toner clear (efekt połysku) oraz możliwość zastosowania podłoży o gramaturze do 360 g drukarki są w stanie spełnić oczekiwania klientów. Jednocześnie pozwalają na wydruk standardowych aplikacji takich jak: broszury, naklejki cięte po obrysie, wizytówki, czy leporello. Uzupełnieniem portfolio są zwisy (banery reklamowe) o długości do 1,3 m, które są możliwe dzięki płaskiemu przelotowi papieru przez drukarkę.
Podsumowując i odpowiadając zarazem na pytanie jak inwestować, aby to ryzyko zminimalizować mając na uwadze obecną – niepewną sytuację? Inwestować w sprzęt wszechstronny, drukujący na wielu podłożach i będący odpowiedzią na potrzeby jak największej liczby zróżnicowanych klientów lub dający się elastycznie dopasować z wytwarzanym produktem do aktualnych trendów panujących na rynku.
www.jetpol.pl
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze Raportu Dostawców Mediów i Maszyn, dostępnym TUTAJ.