Według prognoz ZenithOptimedia, wartość globalnych wydatków na reklamę ma wynieść w 2015 r. 545 miliardów dolarów. To wzrost o 4,9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wraz z nakładami finansowymi na promocję, rośnie zapotrzebowanie na duże reklamy typu indoor: plakaty, grafiki w punktach sprzedaży czy banery. Właśnie dlatego Xerox oraz Fotoba zaprezentowały rozwiązanie, które zapewni najszybsze wydruki produkcyjne materiałów promocyjnych.
Fotoba FHS42 to obcinarka, która współpracując z urządzeniem szerokoformatowym Xerox – IJP 2000 pozwala na wzrost automatyzacji oraz znaczne przyspieszenie pracy urządzenia. Dla użytkowników oznacza to nie tylko nowe możliwości produkcyjne, ale przede wszystkim redukcję kosztów oraz możliwość znacznego poszerzenia oferty wydruków.
Obcinarka posiada jedno poprzeczne i cztery wzdłużne ustawione ostrza dla jedno- dwu- lub trzystronicowego wykończenia. System automatycznie odczytuje wbudowane oznaczenia rozmiarów na każdym wydruku, co pozwala odpowiednio wyrównać i wyciąć bloki papieru z dokładnością do 1 milimetra.
Xerox zdecydował się nawiązać partnerstwo z firmą Fotoba, co umożliwia synchronizację prędkości wydruków do 420 metrów kwadratowych na godzinę oraz pozwala na użycie szerokiego zakresu materiałów do wydruków jak np. matte coated, papiery fotograficzne jak photo gloss i satynowy, blueback oraz folie typu blacklit/stoplight.
Elastyczne opcje cięcia obcinarki pozwalają firmom usługowym na produkcję materiałów w dowolnym rozmiarze, bez konieczności zakupu wielu rozmiarów rolek papieru oraz częstej zmiany materiałów eksploatacyjnych, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Ponadto samoostrzące się narzędzia tnące minimalizują również wymagania dotyczące bieżącej konserwacji.
Xerox IJP 2000 oraz obcinarka FHS 42 zostały zaprezentowane na targach FESPA w Kolonii od 18 do 21 maja.
MO